Bionic Commando

Medlem

yay, CSN kommer inte gå till mat denna månaden heller...

Medlem

Inget dåligt betyg! Ska klart titta närmare och läsa andra sidan imorgon på detta spel :). Som sagt, litar på FZ! Om man tittar på bilderna ser det inte sååå bra ut, men vad säger en bild? fulländat!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

lite trist att fz alltid ger sjukt bra recensioner till spel av svenska utvecklare dock... annars en bra recension... blir ju att köpa spelet ändå...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mosoloa1:

Inget dåligt betyg! Ska klart titta närmare och läsa andra sidan imorgon på detta spel :). Som sagt, litar på FZ! Om man tittar på bilderna ser det inte sååå bra ut, men vad säger en bild? fulländat!

Faktum är att skärmdumparna som finns är rejält kassa, filmerna är ok men det är ändå ett spel som passar bäst i näven.


signatur
Medlem
Skrivet av Sabel:

lite trist att fz alltid ger sjukt bra recensioner till spel av svenska utvecklare dock... annars en bra recension... blir ju att köpa spelet ändå...

Fast det stämmer inte riktigt, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena gav FZ-recensenten ett lägre betyg än snittet, Wanted tilldelades 3/5 vilket de flesta andra också gjorde (om man räknar om betygsskalan) Just Cause fick 3/5, även det ett genomsnittligt betyg. Mirror's Edge fick även det 3/5 och ligger något under genomsnittet. Så anklagelser om att FZ skulle favorisera Svenska spel tycker jag är ett tämligen substanslöst påhopp.
Är ett spel bra enligt en recensent så tycker recensenten att det är bra, om det sen kommer från de mörkaste hörnet av Finland, en skyskrapa i USA eller ett kontor i Stockholm spelar ingen roll.

Inaktiv

Shit, om det är så bra som ni beskrev det så måste det ju köpas. Tänkte att det skulle bli bra men så bra... Om det är någon sida jag litar på när det gäller recensioner så är det FZ, tycker jag nästan alltid har samma åsikt.

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Kan tyckas men detta är mer eller mindre standard idag. Gears of War 1 & 2, Lost Planet, Killzone 2 mfl går utan problem att spela igenom under 10h. Sedan är det ju upp till dig som spelare, är man utforskarsugen och gärna bekantar sig med omgivningarna och prövar på olika strategier för att se vilken som är mest effektiv ökar naturligtvis tiden. 8-10 timmar är alltså effektivt spelande. Men håller med. Längden på spelen har blivit kortare om man jämför med spelen från förr. Det är det ingen tvekan om. Dock har man tillfört olika detaljer för att öka omspelningsvärdet, som t.ex upplåsning av extra material och bonus föremål till MP-delarna av spelen.

Tja.. Tänk på den goda gamla tiden med Nintendo 8bitars och SNES. Mariospelen kan man ju dra på under en timme och gjort allt.
Fanns ju många såna spel man frågar sig hur folk kunde spendera pengar på när dom var så korta.
Men kostar väl för mycket, samt att nuförtiden så ska ju allting vara 100%. Släpper dom ett spel som är 20timmar långt, men är halv drygt att spela igenom, sämre betyg o färra som köper. Ett tajtare 10timmars spel, som får högre betyg blir ju fler som köper.
Sen då också att "folk", dvs såna med jobb o familj och hela faderullan som inte går i skolan inte kanske har den tiden som krävs för extremt långa Final Fantasy-spel. Utan man ska spela halvtimme lite då o då och liksom klara av det på någon månad eller 2. Är ju inte precis kul att sitta med samma spel i 1år utan att få något avslut.

Medlem

Jag håller inte alls med om FZ´s betyg, vet inte vart han trollade det betyget ifrån??? Själv ger jag 3av5, eller 70av100 (100 är bättre betyg system i mitt tycke). Vart helt klart besviken över spelet, hade höga förhoppningar!

Ps. Till snacket om kort spel kan jag tillägga, jag har inget emot halvlånga spel eller halvkorta spel, men Grin´s spel är ju otroligt korta! Klarade av Wanted på mindre än 5timmar, Bionic commando verkar inte det heller långt och Terminator spelet verkar ju vara kortare än ens Wanted var?? Näe, nu får ni (Grin) skärpa er. Jag vägrar betala för spel som är under 8timmar, 6-700 spänn går hellre till annat då.. Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång. Blir absolut inget köp! Ska köpa prototype eller inFamous istället!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tja, jag var halvsåld efter att bara ha sett trailern, så med den här recensionen känns det som ett givet köp- om det inte vore för det vanliga. Det återstår ju att se om Bionic Commando kommer att plågas av de vanliga PC-sjukdomarna dvs krångel med drivrutiner, installationsproblem och det vanliga jazzandet med games for windows. Men ruggigt sugen blev man...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Vilken version var det som testades? Hittade ingen info om det förutom att alla tre plattformar det släpps till stod med under testplattform, men har svårt att tro att ni testade alla tre.

Medlem

Huh, Metacritic gav spelet 71, och här kommer ni och ger det full pott. Litar mer på FZ än på Metashitic annars, ska pröva demot först iaf.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Tycker inte att det verkar som fragzone brukar ge fördel i betyget till svenska spel bara för att dom är just svenska.

Däremot så får man väl använda recensionen som man vill, och jag litar inte riktigt faktiskt på att detta skulle få en fullpott. Om det inte fått något liknande någon annanstans.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Ps. Till snacket om kort spel kan jag tillägga, jag har inget emot halvlånga spel eller halvkorta spel, men Grin´s spel är ju otroligt korta! Klarade av Wanted på mindre än 5timmar, Bionic commando verkar inte det heller långt och Terminator spelet verkar ju vara kortare än ens Wanted var?? Näe, nu får ni (Grin) skärpa er. Jag vägrar betala för spel som är under 8timmar, 6-700 spänn går hellre till annat då.. Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång. Blir absolut inget köp! Ska köpa prototype eller inFamous istället!

Så du vägrar betala för spel som är under 8 timmar men du laddar ner och spelar ändå igenom dem för att du tycker de är bra?

Snacka om att gardera sig med en massa ursäkter för att få spela igenom spel utan att köpa dem. Den med att spelet är för kort är ju bäst av alla för då kan du spela igenom alla spel utan att köpa dem.

Här är en ide för dig:
Köp varannat spel då? Du fick ju 6 timmar gratis på förra spelet du piratade.

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Huh, Metacritic gav spelet 71, och här kommer ni och ger det full pott. Litar mer på FZ än på Metashitic annars, ska pröva demot först iaf.

Metacritic har inte gett spelet något betyg alls. Då de inte lägger ut egna recensioner.

Metacritic sammanställer därimot betygen från en drös speltidningar och spelsidor.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Håller med dig; det borde finnas mer testande bland FZ-crew för att ge ett genomsnittligt betyg. Ett RTS fan kommer sätta Starcraft 2 högt (antagligen), medans en annan som inte alls är inne på den genrén, sätter sämre.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av HaZe303:

Ps. Till snacket om kort spel kan jag tillägga, jag har inget emot halvlånga spel eller halvkorta spel, men Grin´s spel är ju otroligt korta! Klarade av Wanted på mindre än 5timmar, Bionic commando verkar inte det heller långt och Terminator spelet verkar ju vara kortare än ens Wanted var?? Näe, nu får ni (Grin) skärpa er. Jag vägrar betala för spel som är under 8timmar, 6-700 spänn går hellre till annat då.. Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång. Blir absolut inget köp! Ska köpa prototype eller inFamous istället!

Så du vägrar betala för spel som är under 8 timmar men du laddar ner och spelar ändå igenom dem för att du tycker de är bra?

Snacka om att gardera sig med en massa ursäkter för att få spela igenom spel utan att köpa dem. Den med att spelet är för kort är ju bäst av alla för då kan du spela igenom alla spel utan att köpa dem.

Här är en ide för dig:
Köp varannat spel då? Du fick ju 6 timmar gratis på förra spelet du piratade.

F@n snackar du om, jag spelar inte igenom spel. Jag köper alla spel jag gillar, speciellt till PS3 då där inte ens nå val till annat. Men även pc och xbox360 spel köper jag, kom inte hit med dina moral kakor när du själv säkert beter dig exakt som du påstar jag gör? Man utgår ofta från sig själv när man dömer andra... Och den här gången var det bra att jag testade 1-2timmar, för hade jag köpt det så hade jag blivt ruggit besviken. Det är inga bortförklaringar, det är som det är. Jag skäms inte, om jag gjorde det så skulle jag aldrig nämnt det, eller? Så HUSH på dig!

Ps. Köp ej spelet, det suger. Ni som tror att spelet är av "sandlåde" format så tyvärr tror ni fel. Korta monotona banor och långa laddningstider mellan banorna och som sagt otroligt dåliga/svåra kontroller... Gör er själva en tjänst, håll er borta, spara era pengar!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

bra skrivet och självklart så litar jag på er FZ! men ja håller med andra att det borde vara minst en till person som ger sin åsikt om spelet.
själv har jag spelat igenom den och håller med om den briljansen som spelet levererar dock så håller jag mer på Giant Bomb's recension denna gång.
Spelet har fler brister som FZ inte har nämnt och här får ni läsa mer om de:
http://www.giantbomb.com/bionic-commando/61-20470/reviews/

jag hade gett betyget 4 av 5.

Medlem

Jag tänker ju definitivt vänta på fler recensioner innan jag går ut och köper detta. Verkar lite väl högt med en femma.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Buio:
Skrivet av HaZe303:

Ps. Till snacket om kort spel kan jag tillägga, jag har inget emot halvlånga spel eller halvkorta spel, men Grin´s spel är ju otroligt korta! Klarade av Wanted på mindre än 5timmar, Bionic commando verkar inte det heller långt och Terminator spelet verkar ju vara kortare än ens Wanted var?? Näe, nu får ni (Grin) skärpa er. Jag vägrar betala för spel som är under 8timmar, 6-700 spänn går hellre till annat då.. Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång. Blir absolut inget köp! Ska köpa prototype eller inFamous istället!

Så du vägrar betala för spel som är under 8 timmar men du laddar ner och spelar ändå igenom dem för att du tycker de är bra?

Snacka om att gardera sig med en massa ursäkter för att få spela igenom spel utan att köpa dem. Den med att spelet är för kort är ju bäst av alla för då kan du spela igenom alla spel utan att köpa dem.

Här är en ide för dig:
Köp varannat spel då? Du fick ju 6 timmar gratis på förra spelet du piratade.

F@n snackar du om, jag spelar inte igenom spel. Jag köper alla spel jag gillar, speciellt till PS3 då där inte ens nå val till annat. Men även pc och xbox360 spel köper jag, kom inte hit med dina moral kakor när du själv säkert beter dig exakt som du påstar jag gör? Man utgår ofta från sig själv när man dömer andra... Och den här gången var det bra att jag testade 1-2timmar, för hade jag köpt det så hade jag blivt ruggit besviken. Det är inga bortförklaringar, det är som det är. Jag skäms inte, om jag gjorde det så skulle jag aldrig nämnt det, eller? Så HUSH på dig!

Ps. Köp ej spelet, det suger. Ni som tror att spelet är av "sandlåde" format så tyvärr tror ni fel. Korta monotona banor och långa laddningstider mellan banorna och som sagt otroligt dåliga/svåra kontroller... Gör er själva en tjänst, håll er borta, spara era pengar!

Så du avråder alla att köpa spelet då det enligt din åsikt suger. Detta efter att du prövat en piratversion i en timme?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lootskin:

Huh, Metacritic gav spelet 71, och här kommer ni och ger det full pott. Litar mer på FZ än på Metashitic annars, ska pröva demot först iaf.

Det är intressant hur Metacritic får agera måttstock för en hel bransch när sajten drivs och sköts av en enda person, som har ett eget godtyckligt system för hur betygen räknas om.

I en artikel på Edge går de igenom just detta, en väldigt intressant läsning.


signatur
Medlem

Ser ut att vara fett nice =)..
Men ett sådant här spel borde recenseras i video ist.. va fan hände med fz.tv?


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Buio:
Skrivet av HaZe303:

Ps. Till snacket om kort spel kan jag tillägga, jag har inget emot halvlånga spel eller halvkorta spel, men Grin´s spel är ju otroligt korta! Klarade av Wanted på mindre än 5timmar, Bionic commando verkar inte det heller långt och Terminator spelet verkar ju vara kortare än ens Wanted var?? Näe, nu får ni (Grin) skärpa er. Jag vägrar betala för spel som är under 8timmar, 6-700 spänn går hellre till annat då.. Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång. Blir absolut inget köp! Ska köpa prototype eller inFamous istället!

Så du vägrar betala för spel som är under 8 timmar men du laddar ner och spelar ändå igenom dem för att du tycker de är bra?

Snacka om att gardera sig med en massa ursäkter för att få spela igenom spel utan att köpa dem. Den med att spelet är för kort är ju bäst av alla för då kan du spela igenom alla spel utan att köpa dem.

Här är en ide för dig:
Köp varannat spel då? Du fick ju 6 timmar gratis på förra spelet du piratade.

F@n snackar du om, jag spelar inte igenom spel. Jag köper alla spel jag gillar, speciellt till PS3 då där inte ens nå val till annat. Men även pc och xbox360 spel köper jag, kom inte hit med dina moral kakor när du själv säkert beter dig exakt som du påstar jag gör? Man utgår ofta från sig själv när man dömer andra... Och den här gången var det bra att jag testade 1-2timmar, för hade jag köpt det så hade jag blivt ruggit besviken. Det är inga bortförklaringar, det är som det är. Jag skäms inte, om jag gjorde det så skulle jag aldrig nämnt det, eller? Så HUSH på dig!

Ps. Köp ej spelet, det suger. Ni som tror att spelet är av "sandlåde" format så tyvärr tror ni fel. Korta monotona banor och långa laddningstider mellan banorna och som sagt otroligt dåliga/svåra kontroller... Gör er själva en tjänst, håll er borta, spara era pengar!

Haze , du är ju så full av skitsnack att jag nästan börjar gråta. På samma grunder kan jag avråda alla att köpa Infamous utan att ens ha lirat skiten..

Sen är det ju lite motsägelsefullt att du lirar *igenom* spelen i piratat format samtidigt som du klagar på allt, bland annat hur korta dem är?

Är din version av demo att spela igenom hela spel?

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Håller med dig; det borde finnas mer testande bland FZ-crew för att ge ett genomsnittligt betyg. Ett RTS fan kommer sätta Starcraft 2 högt (antagligen), medans en annan som inte alls är inne på den genrén, sätter sämre.

Värt att testa det alls då om man inte överhuvudtaget har ett intresse av spelet. Som om jag skulle sitta och betygsätta R-Factor eller Football Manager som jag har noll intresse av från början.

Vore inte schysst mot utvecklarna eller konsumenter att sätta en recensent som åtminstonde inte har lite intresse för genren. Jag tror spelaren har åtminstonde lite uppfattning på de olika genreérna och stilarna också.

Skrivet av Moxon:

Ser ut att vara fett nice =)..
Men ett sådant här spel borde recenseras i video ist.. va fan hände med fz.tv?

jaaa.. va hände?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Fyfan vad härligt. Tänker köpa detta inom några veckor och då menar jag. Detta är nog ett spel för mig

Skit bra recension och jag litar på betygen nu

Medlem

Pinsamt, men det var inte förrän nu på morgonen som jag fattade Bobbysocks-referensen. Nu kommer jag att gå runt och garva åt detta hela dagen...


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Ni som klagar på att FragZone sätter fel betyg på grejerna. Gör en egen recension och lägg ut på bloggen då? Ansök om att bli en skribent eller skriv själv en recension om ni kan göra det bättre såklart.

Hitta felen istället som gör att betyget är dåligt? Har ni själva spelat igenom hela spelet?

Spelet är bra 5/5 är bra betyg.

Medlem

Har förbokat spelet och kommer antagligen tycka det är kul men jag har en känsla av att från andra recensioner jag läst att det inte riktigt är värt maxpott på betygsskalan. Av det gameplay jag sett från spelet och av det jag sen läst så verkar det som ett bra spel. Inte så mycket mer eller mindre.

Medlem

va?
finns du på riktigt?

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

F@n snackar du om, jag spelar inte igenom spel. Jag köper alla spel jag gillar, speciellt till PS3 då där inte ens nå val till annat. Men även pc och xbox360 spel köper jag, kom inte hit med dina moral kakor när du själv säkert beter dig exakt som du påstar jag gör?

Du får väl uttrycka dig lite bättre då, du sa ju själv "Just pga detta jag laddar ner spel ofta för att testa, tur att jag gjorde det denna gång." och "vägrar betala för spel som är under 8timmar".

Det var ingen moralkaka, bara ett svar på dina egna påståenden i ditt eget inlägg.

Skriv svar