The Last of Us 1 och 2 släppta IGEN på PS5, för 1 200 kronor
Nu äger jag inte en ps5 men jag är rätt säker på att det är ganska stor skillnad på ett ps3 spel och ett ps5 spel.
Den stora skillnaden är snabbare laddningstider, skarpare grafik och att spelen inte är klara vid release. Det är därför som vi har internet och att hårddisken rymmer mer.
En del tycker att det är bättre nu.
Jag köpte Last of us part 2 ps5 versionen på Black Friday för 299:-.
Eftersom jag spelat det på ps4 tidigare så öppnade jag aldrig plasten och passade nu på att sälja det vidare på Tradera med vinst. Kanske skulle jag ha väntat till serien kommer. Nåväl.
Tanken är att köpa PC versionen för pengarna.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Den stora skillnaden är snabbare laddningstider, skarpare grafik och att spelen inte är klara vid release. Det är därför som vi har internet och att hårddisken rymmer mer.
En del tycker att det är bättre nu.
Nuet är alltid bättre eftersom du fortfarande kan uppleva det gamla om du så önskar. Finns ju ingen som tvingar dig köpa nya spel när det finns tusentals gamla spel (som enligt dig då är bättre?) att spela.
Vilken skillnad hade du förväntat dig? Känns som att du har orealistiska förväntningar på teknik.
Jag förväntar mig inget mer än att ps6 kommer vara samma som ps5 men kraftfullare. Så dina känslor är fel.
Jag påpekade bara att det inte hänt lika mycket mellan ps3 och 5 som nes och ps3 när det kommer till spel.
Det var mer spännande att gå från snes till ps1 eller n64.
Jag påpekade bara att det inte hänt lika mycket mellan ps3 och 5 som nes och ps3 när det kommer till spel.
Det var mer spännande att gå från snes till ps1 eller n64.
Jag håller inte med. VR är något som skett de senaste 20 åren och det är definitivt ett större kliv än det som var mellan nes och ps3. Nes och ps3 är fortfarande platta bilder på en tv. Vr förändrar hur du spelar på riktigt. Det gjorde inte ps3an jämfört med nes.
Jag håller inte med. VR är något som skett de senaste 20 åren och det är definitivt ett större kliv än det som var mellan nes och ps3. Nes och ps3 är fortfarande platta bilder på en tv. Vr förändrar hur du spelar på riktigt. Det gjorde inte ps3an jämfört med nes.
Virtual boy kom i mitten av 90 talet. /S
Men det är ju bara ett annat sätt att spela spelen på, 3d tv med rörelsekontroll som du har på ansiktet. Visst gör det mycket i rätt typ av spel, men det jag pratade om var mer den grafiska skillnaden. Antagligen hade PS3 kunnat driva VR headset det med om det funnits headeset anpassade för den konsolen.

(PC bör va jämförbar med PS5 versionen) Tog bara ett snabbt exempel så man ser grönska och himmel i båda exemplen.

Nuet är alltid bättre eftersom du fortfarande kan uppleva det gamla om du så önskar. Finns ju ingen som tvingar dig köpa nya spel när det finns tusentals gamla spel (som enligt dig då är bättre?) att spela.
Jag tycker det var bättre och enklare då. Man köpte spelet och spelade. That's it. Inget krångel, inget tjafs.
Det borde alltid vara så. Man betalar för ett spel för att man vill spela. Nu betalar man ännu mer. Det minsta man ska kunna begära är att man kan spela det direkt. Utan krångel och tjafs. Spelet ska vara superoptimerat och körklart vid release. Det är 2025. Det är inte som att de uppfann spel i förrgår. Om de måste göra komplexa spel och inte kan leverera trots flera års jobb med spelet så kan de ju göra enklare spel, eller göra nåt annat. Sy lampskärmar kanske.
Jag tycker det var bättre och enklare då. Man köpte spelet och spelade. That's it. Inget krångel, inget tjafs.
Det borde alltid vara så. Man betalar för ett spel för att man vill spela. Nu betalar man ännu mer. Det minsta man ska kunna begära är att man kan spela det direkt. Utan krångel och tjafs. Spelet ska vara superoptimerat och körklart vid release. Det är 2025. Det är inte som att de uppfann spel i förrgår. Om de måste göra komplexa spel och inte kan leverera trots flera års jobb med spelet så kan de ju göra enklare spel, eller göra nåt annat. Sy lampskärmar kanske.
Jag kan tyvärr inte relatera till dina upplevelser. De spel jag köper funkar alltid för mig utan kladd. Det enda jag kan hålla med till viss del är ooptimerade spel men det är knappast ett nytt fenomen.
Jag kan tyvärr inte relatera till dina upplevelser. De spel jag köper funkar alltid för mig utan kladd. Det enda jag kan hålla med till viss del är ooptimerade spel men det är knappast ett nytt fenomen.
Det är ju positivt att du inte upplever det på samma sätt. Jag har spelat regelbundet sen 1998 och jag ser stor skillnad på hur det har blivit de senaste åren. Tror det började på allvar med 8:e generationen (PS4, Xbox One).
Jag var aldrig med om att spelen inte funkade utan updates. Alla jag köpte kunde jag spela igenom. Max Payne till PS2 var knappt spelbart dock. I början hade jag inte internet. Sen skaffade jag internet och jag laddade aldrig ner nån patch till nåt spel då heller. Nu vet man att man kan släppa ofärdiga spel och fixa till i efterhand.
Det första spelet släpptes till PS3 samma år som PS4 släpptes. En remaster var nödvändig för att få ett av de mest hyllade spelen någonsin spelbart på PS4 som inte är bakåtkompatibel.
Sedan när det spelet kunde hitta en ny publik i och med TV-serien så gör man en remake som släpps på PC och PS5 i stället för att det enda som finns tillgängligt ska vara ett remastrat PS3-spel.
Part 2 släpps till PS4. Inför ett PC-släpp gör man en remaster med flera förbättringar och funktioner och ett nytt spelläge som först även släpps i en PS5-version.
Nu finns Part 1 Remake och Part 2 Remaster att köpa i ett paket.
Många försöker få det att låta konstigare än vad det är.
Jag vet inte. Låter mer som ursäkter för att krama ur mer pengar av folk men jag kan förstå att folk gillar spelet. Jag har bara spelat första och jag är inget fan. Fick Skyrim situation känsla av detta om du förstår hur jag menar?