Diskutera – Spelvärlden du helst vill flytta till

Geeks Gaming
Skribent

Fallout .

Nä, men kanske något trevligt hörn av Azeroth där man kan gömma sig åtminstone delvis från de ständiga konflikterna. Bo och knega i Booty Bay eller Orgrimmar, sommarstuga i Mulgore?

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Att leva i en by i Timberborn skulle vara förjävla mysigt.

Medlem

Galar (pokemon) känns ganska säkert och roligt.

Medlem

Skulle nog helst vilja bo i Balmora från Morrowind. Känns alltid så mysigt att vara tillbaka där i spelet.

Avstängd

Glida runt i lyxbilar hela dagarna i något Forza Horizon spel kanske

Haven springs från Life is Strange: True Colors har riktigt mysig stämning.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Glida runt i lyxbilar hela dagarna i något Forza Horizon spel kanske

<Uppladdad bildlänk>

Så jorden?

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Så jorden?

Ska man vara petig så är forza horizon en spelvärld.

Medlem

Jag vill ha ett hus i Goldshire, Wow. Dock en bit bort från Hogger.

ELF
Medlem

Project Zomboid eller The Walking Dead om man kan skippa alla rövhattar.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Dead Space tills jag är på plats.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Arlia Village i Star Ocean 2 är mysigaste byn nånsin, så... Den.

Herregud, inte kunde jag nånsin tro att någon mer än jag skulle kunna droppa Arlia village i en sådan här tråd. 😮

Jag minns hur jag bara brukade hänga omkring där när jag spelade originalet på PS1 för 25 år sedan eller så. Bra val!

Medlem

Om man bortser från fiender, våld och elände så tror jag att jag hade kunnat slå ner bopålarna lite varstans...

Kanske i Salthamn, Klinte, Östervik eller Hagaboda på Östertörn, i Generation Zero. Borta bra men hemma bäst, liksom. 😄

Medlem

EVE Online. Tänk att få flyga runt hela dagarna och utforska hela universum, och varje gång du dör produceras en ny klon av dig och din hjärna tankas över.

Skrivet av Haygen:

Herregud, inte kunde jag nånsin tro att någon mer än jag skulle kunna droppa Arlia village i en sådan här tråd. 😮

Jag minns hur jag bara brukade hänga omkring där när jag spelade originalet på PS1 för 25 år sedan eller så. Bra val!

Haha, den där mjuka, lugna musiken... så avslappnande att man nästan faller i koma bara av att tänka på den... fåglarna som flyger över skärmen... Jag minns att jag var lite småsjuk en grå dag med regnet hamrandes mot fönsterrutorna när jag låg där i soffan och spelade. Det var ett ögonblick som stannade kvar, fastän jag gått igenom (och glömt bort) tusen andra JRPG-byar efter det.

Medlem

Tower of Azora.
OT: Det byggs alldeles för lite torn nu för tiden.

Medlem

Kanto-regionen I Pokémon-spelen verkar vara en trevlig plats och som djurfantast vore det fantastiskt att vara bland alla Pokémon.

Medlem

Jag vill INTE brottas med zombies, motorcykelgäng och kannibaler.
Men jag VILL ha en lång höst-semester i Oregon. Tack vare Days Gone.

Medlem

Lilla staden i Shenmue 1

Medlem

Aurora i Ghost Recon Breakpoint, utan militär eller vapen. Eller ok, några vapen och ett par skjutbanor.

Medlem

Lands Between

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Spira i Final fantasy 9!

Är inte det 10'an?

Medlem

Hur kan det ha passerat 50 kommentarer och ingen har nämnt Beauclair / Toussaint från Witcher 3?

Medlem

The last of us. Spännande värld

Medlem

Forgotten Realms helt klart

Medlem

Jag tror jag hade varit lycklig i Stardew Valley.

Medlem

Troligen Ashenvale eller Aszhara (WoW) , men skulle kunna tänka mig att bo i Toussaint (Witcher3 Blood and wine)

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Haven springs från Life is Strange: True Colors har riktigt mysig stämning.

Det var där eller Arcadia Bay som först kom på tanke. Don't nod är bra på mysiga världar. Senaste Lost Records är inget undantag!

Medlem

elder scrolls världen tror jag ifall exploits medföljes så jag kunde göra galna enchants

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

123
Skriv svar