Röjiga Kingmakers early access-släpps i oktober

Robot
Röjiga Kingmakers early access-släpps i oktober

Spelet där man som framtidssoldat massakrerar medeltidsfolk.

#Kingmakers, #Redemption-road, #nyhetstips

Releasehästryttare

"medan andra tror att det på sin höjd blir roligt i fem minuter."

Ligger nog i denna kategorin själv, hoppas givetvis att det blir svinkul, men realisten i mig tror jag kommer tycka det är kul en stund.

Skribent
Skrivet av Devan:

"medan andra tror att det på sin höjd blir roligt i fem minuter."

Ligger nog i denna kategorin själv, hoppas givetvis att det blir svinkul, men realisten i mig tror jag kommer tycka det är kul en stund.

Ja, jag ligger nog någonstans mittemellan. Största farhågan för mig är att det blir för lätt. Okej att det är en "power fantasy", men det måste ju finnas utmaning också.

Medlem

Att skicka någon från samtiden tillbaka till medeltiden och se hur stor påverkan de skulle haft är ett spännande tankeexperiment. Men den kanske tråkigaste versionen av det är ett där personen lyckas resa med oändliga mängder drivmedel/ammo som någon form av zombie-shooter.

Nej, då är det väl snarare väl intressant att vara någon form av city/resource management spel. Tänker t.ex på något där man antar typ jag skickas tillbaka till medeltiden över en natt och ska försöka utveckla dåtidens teknologi baserat på G+ i Fysik A 20 år sedan. Hade säkert tillföra något men hade då behövt någon som var smart på riktigt som kunde tolka mina insikter för 1000 år senare.

Medlem

Önskar att det här spelet hade kommit när man var typ 12 och spånade på detta scenario minst en gång i veckan med sina polare, haha. Bättre sent än aldrig kanske. Säkert kul en liten stund åtminstone, for old times sake.

Kul idé men för mig faller detta i ”spel som youtubers och streamers kan sitta och gallskrika till”-kategorin, mer än att det är särskilt roligt stt spela själv.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

1
Skriv svar