Elden Ring Nightreign sålde två miljoner digitala kopior första dygnet
Spelar singleplayer så det är inte intressant för min del.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Felstavning i rubriken.
Tack, du anar inte hur många gånger jag skiftar i och e i mina texter om spelet XD
"Writer and Fighter"
Spelat både Elden ring och efterföljande DLC tidigare. Så ville verkligen ge detta en chans.
Har spelat ca 15 timmar, klarat första nightlorden.
Visst utforskningen försvinner jämfört med singleplayer, men jag gillar samtidigt den höga farten, bosstiderna och samarbetet. Jag tror inte det är ett spel som jag kommer spela under en jättelång tidsperiod, men får jag ut 30-50 timmar, så är jag nöjd.
Årets spel – utan tvekan!
Helt klart årets spel hittills enligt min smak! Det är det där speciella suget – man vill bara spela lite till, och känslan påminner om första gången man testade Elden Ring. Missförstå mig rätt – det är inte en direkt jämförelse, för det här spelet levererar en helt annan typ av upplevelse och utmaning. Men beroendekänslan är densamma.
Jag har hittills bara spelat med andra via Discord och voice, och det är just samarbetet som gör det här spelet så otroligt beroendeframkallande. Det räcker inte med att ha bra gear – särskilt inte i bossfighterna mot Nightlords. De är långa, intensiva, och kräver både timing, strategi och samarbete. Man måste kunna sin roll, läsa av attacker, dodga i rätt ögonblick och verkligen spela som ett lag. Det är den typen av utmaning som får pulsen att gå upp, särskilt när man närmar sig slutbossen efter en välbyggd progression av sin karaktär.
Spelets tempo är också en fullträff – det är fullt av bossar och events, men varje run är ändå tajt paketerad på cirka 45 minuter. Man känner sig effektiv, engagerad och hela tiden underhållande utmanad.
Om jag ska säga något negativt så är det verkligen dags att utvecklarna implementerar en inbyggd voicechat. Det känns onödigt att behöva gå via tredjepartsappar när spelet är så starkt beroende av kommunikation. Det borde vara en självklar funktion i ett så samarbetsfokuserat spel.
Med det sagt – jag är helt fast. Jag längtar redan efter mer content, fler bossar och kanske till och med nya klasser eller spellägen. Om de fortsätter på den här vägen så kan det här spelet bli något alldeles extra.
9/10 – årets spel hittills. Rekommenderas varmt till alla som älskar utmaning, samarbete och hög puls i en välbalanserad spelvärld.