Seedingstråd: NES - bästa spelet

Backloggens befriare
Seedingstråd: NES - bästa spelet

Då ska vi se, jag har sammanställt och fått det till 126 spel nominerade.

Skulle någon märka att jag missat något spel från nomineringstråden så säg till - men observera att en del spel går under flera namn och kan därför stå som något annat än det nominerats som.

Då jag har ett relativt hektiskt arbetsschema över sommaren så kommer jag anpassa de olika starterna efter hur jag kan administrera det.

Seedingen kommer att vara öppen till 2025-07-06 23:59 och jag hoppas att första rundan drar igång 7/7.

Eftersom att det är så många matcher kommer jag nog göra två separata omgångar i första rundan, eventuellt andra med.

De två högst seedade kommer pga antalet titlar gå vidare direkt så det blir 128, 64, 32, 16, 8, 4 & 2.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Eh, var är Mega man 4 och speciellt 5? Turtles 1 saknar ju med =/

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Ja, de var inte nominerade. Svårare än så är det inte.

signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Ponny

Tyckte det var trist att Startropics inte nominerats, men såg tydligen fel. Skönt! (Men missade att rösta på det. Nåväl!)

Håller ett par extra tummar för att Willow och Battle of Olympos går bra. Lär ju inte (ska inte?) vinna, men tycker dom förtjänar lite tid i strålkastarljuset.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, de var inte nominerade. Svårare än så är det inte.

I princip så borde man bara gå och kopiera en lista över alla spel som kommit ut till systemet så blir de nominerade?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

I princip så borde man bara gå och kopiera en lista över alla spel som kommit ut till systemet så blir de nominerade?

Ja, vill man förstöra tävlingen för forumet så absolut. En tråkig attityd tycker jag. Inlägget hade ju såklart blivit ignorerat eftersom ingen sätter sig och listar tusentals val i en omröstning.

Annars tar man sig tiden att nominera spel i tråden som skapades och som även lyftes på framsidan. Har man inte nominerat spel man vill ha med, eller förlitade sig på att någon annan skulle nominera spel man själv vill ha med så har man missat sin chans och behöver inte delta i tråden/omröstningen.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror ingen orkar läsa igenom en lista på över 1000 spel Hur lägger man ens upp det på forumet?

Backloggens befriare
Skrivet av Shadee:

Ja, vill man förstöra tävlingen för forumet så absolut. En tråkig attityd tycker jag. Inlägget hade ju såklart blivit ignorerat eftersom ingen sätter sig och listar tusentals val i en omröstning.

Annars tar man sig tiden att nominera spel i tråden som skapades och som även lyftes på framsidan. Har man inte nominerat spel man vill ha med, eller förlitade sig på att någon annan skulle nominera spel man själv vill ha med så har man missat sin chans och behöver inte delta i tråden/omröstningen.

Tror mest han trollar, han skrev flertalet inlägg i nomineringstråden.
Jag tror han tycker att det är fånigt många spel.

Något jag kan hålla med om.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Tror mest han trollar, han skrev flertalet inlägg i nomineringstråden.
Jag tror han tycker att det är fånigt många spel.

Något jag kan hålla med om.

Håller med. En del är också uppenbart dåliga så blir väl att rösta bort dem nu förhoppningsvis, kändes som om en del bara name droppade de spelen dem hade hemma som barn. Men kul med med lite klassiskt Nintendo ändå

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Vart i herrens namn är Donkey Kong? Ingen som nominerade spelet?

Kom igen nu alla Dragon Warrior-fans, förenen eder! Kan vi ta DW3 förbi första omgången, måntro?

Backloggens befriare
Skrivet av BlueTeam:

Vart i herrens namn är Donkey Kong? Ingen som nominerade spelet?

Tyvärr inte?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Tyvärr inte?

Äsch då, det kanske bara är jag som har nostalgi för arkadspelet.

Backloggens befriare
Skrivet av BlueTeam:

Äsch då, det kanske bara är jag som har nostalgi för arkadspelet.

Jag insåg när jag lagt upp tråden att mitt favoritspel till NES inte är med, borde kanske nominerat det 🤣

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Udda att inte Mega Man 5 kom med i nomineringen. Spelet är ju helt klart bäst i serien.

Medlem

huvudsaken är ju att gun smoke är med!

Medlem

Tyckte flera nämnde Life Force. Såg inte det på listan nu. Absolut bland de bästa.

Excite Bike
Life Force
Probotector
Punch Out
Gun Smoke
Rush'n Attack
Castlevania
Tiger-Heli

Där har ni i allafall 8 av topp 10 och varken Life Force som flera skrev eller Tiger Heli är med

Medlem

Top gun.. så jäkla kul och så jäkla svårt att tanka i luften. Saknade jag Airwolf eller missade jag det i massiva listorna?

signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Backloggens befriare
Skrivet av Love Gun:

Tyckte flera nämnde Life Force. Såg inte det på listan nu. Absolut bland de bästa.

Excite Bike
Life Force
Probotector
Punch Out
Gun Smoke
Rush'n Attack
Castlevania
Tiger-Heli

Där har ni i allafall 8 av topp 10 och varken Life Force som flera skrev eller Tiger Heli är med

Jodå, men det står under Salamander (Life Force)

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Distordera:

Top gun.. så jäkla kul och så jäkla svårt att tanka i luften. Saknade jag Airwolf eller missade jag det i massiva listorna?

Airwolf var inte nominerat.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jodå, men det står under Salamander (Life Force)

Ok nu missade jag att rösta på det (och kanske flera med mig)

Ice climber hade sin tjusning när man spelade mot varandra, men det känns ändå som Ice Climber och Super Mario spelen kommer få oproportionerligt många röster då de var spelen som oftast följde med när du köpte konsolen. Många hade bara 3-4 spel som de körde. Jag och bröderna hade nog ett 50tal, plus att man lånade av kompisar. Helt sjukt va man lagt pengar på spel genom åren. Men folk klagar på spelspriserna nu. Jag har för mig att de nya kostsde typ 299-329 oftast (nåt va dyrare nåt va billigare). Du kändes det bara som om en handfull personer va med och utvecklade spelet. Nuförtiden rullar ju eftertexterna på i 10 minuter med namn känns det som ha ha.

Backloggens befriare
Skrivet av Love Gun:

Ok nu missade jag att rösta på det (och kanske flera med mig)

Ja, men detta är bara seeding, själva omröstningen har inte börjat än.
Och eftersom att ett flertal spel hade flera olika officiella titlar så fick jag helt enkelt välja ett system att gå efter.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tyckte det var trist att Startropics inte nominerats, men såg tydligen fel. Skönt! (Men missade att rösta på det. Nåväl!

Got you covered! 😎
Älskade det spelet. Var en galen resa att försöka ta sig igenom det som barn. Så solklar nominering.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, men detta är bara seeding, själva omröstningen har inte börjat än.
Och eftersom att ett flertal spel hade flera olika officiella titlar så fick jag helt enkelt välja ett system att gå efter.

Ok fattar typ Contra som var Probotector i Europa. Jag får läsa lite mer noggrant när nästa omröstning är helt enkelt.

Backloggens befriare
Skrivet av Love Gun:

Ok fattar typ Contra som var Probotector i Europa. Jag får läsa lite mer noggrant när nästa omröstning är helt enkelt.

Det kommer också vara enklare att se när det blir dueller, då kan det ju stå t.ex.

"Kirby's Adventure mot Salamander (Life Force)" i en egen omröstningsruta.

signatur

Ad hoc addendum

Skrivet av keffkebab:

Det kommer också vara enklare att se när det blir dueller, då kan det ju stå t.ex.

"Kirby's Adventure mot Salamander (Life Force)" i en egen omröstningsruta.

Finns det nåt sätt att haxxa modermodemet för det ser ju ut att gå åt helvete annars för mina Dragon Warrior-spel

Backloggens befriare
Skrivet av Sebastian Lind:

Finns det nåt sätt att haxxa modermodemet för det ser ju ut att gå åt helvete annars för mina Dragon Warrior-spel

Swish via PM? 😜

signatur

Ad hoc addendum

Skrivet av keffkebab:

Swish via PM? 😜

Medlem

Inser att vi glömt nominera Maniac Mansion! Katastrof!

signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Zelda 2 är ju bättre än Zelda 1 tycker jag.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar