Delastunden.se – en digital gästbok för minnesvärda tillfällen

Medlem
Delastunden.se – en digital gästbok för minnesvärda tillfällen

Jag har byggt Delastunden, en digital gästbok som gör det enkelt att samla hälsningar, bilder och videor från gäster vid t.ex. bröllop, födelsedagar eller andra speciella tillfällen.

Idéen uppstod när några vänner skulle gifta sig och jag tyckte att det skulle vara kul att kunna ha ett ställe där folk kunde lämna bilder och hälsningar till paret men även kunna dela med varandra på ett sammlat ställe.
En stor del i detta är den så kallade "tv-vyn" där man kan ha en sida uppe på en projektor eller stor skärm som rullar igenom de inlägg och bilder som laddas upp. Jag byggde då funktionen först till deras brölopp men fick så mycket positiv feedback att jag valde att lansera på större front.

Traditionella gästböcker glöms lätt bort eller begränsas till några få rader text. Delastunden gör det möjligt för gäster att dela både ord och media – direkt via mobilen – och ger värden ett levande minne som går att bevara, visa upp eller exportera.

Funktioner:

• Fullskärms "TV-läge" som roterar gästinlägg under festen

• Anpassningsbara teman och texter per evenemang

• Enkel uppladdning av meddelanden, bilder och videor direkt från mobilen

• QR-kod eller länk för att gäster snabbt ska hitta rätt

• Exportsystem för att spara allt som en nedladdningsbar minnessida

Sidan är gjord med SvelteKit, Firestore och Cloudflare R2, och går att anpassa för olika behov. Hade varit kul att höra vad ni tycker!

https://delastunden.se

Jag har precis nyligen lanserat sidan för stora massan och det kan fortfarande finnas lite småsaker på själva "säljsidan" då största fokuset lades på gästboksfunktionen.

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag ju slänga in att jag är programmerare och att copy och design inte är min starka sida

signatur

Medlem

Väldigt fin idé! Att sätta upp en iPad med digital gästbok och dessutom kunna spela in video m.m. Gillar det skarpt lägger till sidan i mina bokmärken! Vore det inte bra med kontinuerlig prismodell också? För någon som kanske väljer att ha den uppe året runt tex? Hoppas det går bra för projektet, finns stor potential.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Väldigt fin idé! Att sätta upp en iPad med digital gästbok och dessutom kunna spela in video m.m. Gillar det skarpt lägger till sidan i mina bokmärken! Vore det inte bra med kontinuerlig prismodell också? För någon som kanske väljer att ha den uppe året runt tex? Hoppas det går bra för projektet, finns stor potential.

Tack :).
Prismodellen är lite trial än så länge så får se vad man landar på, kommer kunna vara väldigt anpassningsbar till vad folk efterfrågar så att produkten formas efter efterfrågan

bara att skriva om du kommer på något som önskas

signatur

1
Skriv svar