Spelhelgen är här – prognosen talar för varma solskensspel

Robot
Spelhelgen är här – prognosen talar för varma solskensspel

Gammalt FZ-ordspråk: "Det finns inget dåligt väder, bara soliga spel".

Medlem

Blir alltid glad av att se Guybrush. Imorgon bär färden till öland, men switchen får följa med så blir nog att beta vidare på Paper Mario Origami King,

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

För att hedra Michael Madsen så blire crimeboss rockay city i helgen

Medlem

Fortsätter mina äventyr i Death Stranding 2: On the Beach!

Medlem

Det blir Enshrouded eller Elden ring seamless co-op mod med grabben. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu.

Medlem

Blir till att gå igenom Death Stranding 1 innan man kan börja på 2an🤷🏻‍♂️

Medlem

Space Marine 2 med dess nya Siege Mode!

Tänkte undersöka om det ens är möjligt att slutföra Nekketsu Renegade Kunio-kun på högsta svårighetsgraden. Antagligen omöjligt.

Medlem

Tänkte klara ut Space Marine remaken och sen påbörja Ninja Gaiden 3 och fortsätta på Throes of the Watchmaker.

Medlem

Går på semester om en vecka. Ska nog försöka fokusera och fördjupa mig i Commodore 64 som jag fick igång med Ghost n Goblins, Bubble Bobble, teenage mutant ninja turtles och Gauntlet med mer. 😁🍻 sen kanske Sega Mega Cd arcade classic och final fight🤔

Heroes of Might and Magic 3 är ju ett måste med frugan under sommar kvällar också

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Denna helg prioriterar jag Final Fantasy VI Pixel Remaster, Balatro, Lollipop Chainsaw RePOP och kanske även remastern av Space Marine.

Medlem

Fick frugan att köpa 7 days to die så det lär bli lite zombie survival helt enkelt.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

tsm
Medlem

Jag ska återvända till Assassins creed shadows och se vad nya uppdateringen innebär och sen fortsätta med Uncharted spelen

Medlem

Ska spaka min F-4 Phantom uppe bland molnen i DCS 😀

Tack svenska Heatblur studios för att ni utvecklat denna fantastiska modul!

Medlem

Köpte nyss Tainted Grail: The Fall of Avalon, så ska nog försöka ge mig på det och hoppas att det faller mig i smaken.

Men efter att ha sett vad redaktionen lirar så blev jag sugen både på LucasArts peka och klicka (spelade igenom första två Monkey Island för inte så länge sedan, men det var riktigt länge sen jag spelade trean och det är minst ett år sen jag spelade igenom Full Throttle senast) men även Sid Meiers Pirates lockade då det var länge sen sist (eller varför inte Sea Dogs?)!

Hade jag inte precis köpt nytt så hade det blivit retro för hela slanten 😁

Medlem
Skrivet av FishySensei314:

Denna helg prioriterar jag Final Fantasy VI Pixel Remaster, Balatro, Lollipop Chainsaw RePOP och kanske även remastern av Space Marine.

Lollipop RePOP skulle jag också vilja ta tag i då jag aldrig spelade igenom hela när det begav sig. Men testade det på 360 och gillade det men skaffade det aldrig därefter så är nog hög tid nu! Funderar på om jag ska skaffa till Switch eller PS5 dock.

Medlem

Nu har jag hamnat i nån konstig sorts multiplayer-fas igen, så jag köttar The Finals varje kväll. De har ett retrodoftande, Quake-liknande event nu som jag gillar väldigt mycket. Det blir ju inte sämre av att många av mina vänner spelar det också.

Och så testade jag Star Wars: Battlefront II (det nya) eftersom det verkar ha fått en nystart tack vare TikTok. Väldigt livade servrar och många spelare som verkar lika noobiga som undertecknad. Rekommenderas!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Skrivet av Gertzy:

Lollipop RePOP skulle jag också vilja ta tag i då jag aldrig spelade igenom hela när det begav sig. Men testade det på 360 och gillade det men skaffade det aldrig därefter så är nog hög tid nu! Funderar på om jag ska skaffa till Switch eller PS5 dock.

Jag funderade på samma sak men blev till Series X då PS5-versionen tydligen är sämre optimerad och det är inte direkt ett spel som jag måste kunna spela portabelt så där föll även Switch-versionen bort för mig.

Medlem

Yes det blir Death stranding 2 och förhoppningsvis lite Monster Hunter Wilds Helldivers 2 och Sea of thieves. Och en blandning av spel på Switch 2.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Yes det blir Death stranding 2 och förhoppningsvis lite Monster Hunter Wilds Helldivers 2 och Sea of thieves. Och en blandning av spel på Switch 2.

Hur är Death Stranding 2? Är det grymt? Älskar Hideo, allt började med Phantom Pain. Då får man önska en trevlig spelhelg, med mycket nöje och kvalité tid.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Semestern börjar nu och det regnar konstant utan uppehåll. Inte mig emot. Skönt att kunna få gejma lite. Har mycket jag skulle vilja köra. Tjejen ville ut och campa och grejer, men ångrade sig när regnet rullade in. Så övertalade henne att spela lite.
Hon ville ha nåt "Borderlands-aktigt med lite humor, looting och köttande" och det närmsta jag kunde hitta var Dead Island 2. Så blir nog att köra lite utav det.

Annars tänkte jag köra vidare i Dune. Väldans trevligt spel. Precis korsat första öken-mellanrummet på scooter.
Några kvällar med Schedule 1, REPO, Hell Let Loose och Roadcraft hade varit kul att trycka in också.
..och på söndag är det Drakar och Demoner som vanligt.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem

Här blir det Super Mario wonder med barnen och The last of us part 1 när dom sover. Kan kanske blir lite Dune också om tid finnes.

Medlem

För min del blir det jedi survivor och kanske klämma in en match valorant.

Medlem

Uncharted 2 här, den sista tredjedelen på PS4 Pro. Sen kan jag äntligen sätta igång med Uncharted 3 i stereoscopic 3D på PS3! 😀

Medlem

Åhå, Monkey Island 3 och Sid Meiers Pirates ❤️
Vilken härlig nostalgitripp 🥹

Medlem
Skrivet av Stiffy:

Det blir Enshrouded eller Elden ring seamless co-op mod med grabben. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu.

Jag har inte spelat Enshrouded efter de la till snöområdet. Nu när du påminde mig om spelet blev jag sugen på att lira det igen

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

vill att det ska vara tainted grail men, har min 5-åriga dotter hela helgen ill be back.

signatur

//monster

Medlem

Det blir Death Stranding 2 och Super Mario Wonder

Medlem

Lies Of P och Overture dlcn

Medlem

Köpte Bramble the mountain king för runt tre selmor på psn Store och precis påbörjat resan

Edit: Usch vilket skräp det var , förstår inte alls det goda betyget det fått Skogsråets fight vilket urvattning Men det kostade en snusdosa så jag får väl inte gråta allt för mycket
Inget för mig iaf men kul för de som gillar det
Jag får väl börja på Death Stranding 2 som precis installerats

12
Skriv svar