Rapport: Bioshock 4-utvecklingen lever inte upp till 2K Games förväntningar
Kunde dom inte hitta ett sätt att få in micro-transaktioner eller?
Bioshock var bra för sin tid. Den moderna publiken kräver mer än så. Jag ser två alternativ här.
1. AI
2. Studion man inte får nämna vid namn
3. Att man inte gör ett Bioshock 4
Blev visst ett tredje alternativ. Sånt händer ibland. Hade det varit meningen att ett nytt Bioshock skulla hända så hade det gjort det för längesen. Världen har gått vidare.
Bioshock var bra för sin tid. Den moderna publiken kräver mer än så. Jag ser två alternativ här.
1. AI
2. Studion man inte får nämna vid namn
derp
subterranean homesick alien
Tyvär inte förvånad, med Bioshock 3 började det gå utför imo…
Bioshock Infinite var hur bra som helst. Älskade det. Men det kom för över 10 år sedan och jag tror inte man ska jämföra ett nytt spel med detta.
Tråkigt, men kanske inte jätteoväntat. Det har gått 12 år sedan BioShock Infinite, och i min värld var det fantastiska spelet den perfekta avslutningen. Hade gärna sett en remake av det första spelet, visserligen, men vi får väl nöja oss med samlingen.
Bioshock Infinite var hur bra som helst. Älskade det. Men det kom för över 10 år sedan och jag tror inte man ska jämföra ett nytt spel med detta.
Sant. Den moderna publiken föredrar i så fall remakes. Att spela originalen år 2025 är inte så kul. De släpptes till den sjunde konsolgeneration och det är evigheter sen det.
Tyvär inte förvånad, med Bioshock 3 började det gå utför imo…
Infinite var svinbra. Det var 2an som sög. Kändes mer som ett halvhjärtat DLC. 3an älskade jag.
Så studiochefen har fått lämna.
Anlita Piotr Babieno.
Sjukt att man på sex år inte kommit längre, förstår att man ger chefen dojan då. Tar orimligt lång tid och kostar för mycket pengar med moderna aaa-spel.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag tyckte att Bioshock 3 var bra
Men idag är tyvärr spelutveckling alldeles för ineffektiv.
Elder Scrolls 6, GTA 6, Dragon Quest 12, Bioshock 4 och många många andra spel. När utvecklingstiden är 5 år+ så handlar det inte längre om att göra ett riktigt bra spel. Det handlar om ineffektivitet. För mycket hierarki. Behövs 3 godkännande för att ändra vapnet från mattsvart till svart.
Kolla på typ Capcom - Levererar en AAA titel varje år. Ett mycket bra effektivt företag! Tidigare också Ubisoft levererade bra AAA spel för många år sen nästan varje år, men där blev problemet politiskt. Activision spottar också rätt ofta ut bra spel. Intelligent system (Fire Emblem, Paper Mario, Wario Ware, Advance Wars) levererar ett AAA spel nästan varje år.
När det är 10 års väntetid på ett spel så skapar det bara orealistiska förväntning och om spelet inte är av absolut perfektion så blir man missnöjd. Jag föredrar helt klart en studio som kan leverera bra men inte perfekta spel varje eller vart annat år över att vänta ett decennium på ett spel med galet höga och orealistiska förväntningar där chansen är stor för besvikelse.
Jag kan fortfarande bli besviken på ett Capcom spel, men det är inte lika stor grej som att bli besviken på Elder Scroll 6 som man byggt förväntningar på i 15 år snart
Sjukt att man på sex år inte kommit längre, förstår att man ger chefen dojan då. Tar orimligt lång tid och kostar för mycket pengar med moderna aaa-spel.
Fler borde göra som de gjorde med Jedi Survivor. Släppa det innan det är klart. Vem orkar putsa på spelet som de gjorde med Ragnarök och de senaste Zelda-spelen. Vi spelare är otåliga och vill ha spelet nu.
Elder Scrolls 6, GTA 6, Dragon Quest 12, Bioshock 4 och många många andra spel. När utvecklingstiden är 5 år+ så handlar det inte längre om att göra ett riktigt bra spel. Det handlar om ineffektivitet. För mycket hierarki. Behövs 3 godkännande för att ändra vapnet från mattsvart till svart.
Kolla på typ Capcom - Levererar en AAA titel varje år. Ett mycket bra effektivt företag! Tidigare också Ubisoft levererade bra AAA spel för många år sen nästan varje år, men där blev problemet politiskt. Activision spottar också rätt ofta ut bra spel. Intelligent system (Fire Emblem, Paper Mario, Wario Ware, Advance Wars) levererar ett AAA spel nästan varje år.
När det är 10 års väntetid på ett spel så skapar det bara orealistiska förväntning och om spelet inte är av absolut perfektion så blir man missnöjd. Jag föredrar helt klart en studio som kan leverera bra men inte perfekta spel varje eller vart annat år över att vänta ett decennium på ett spel med galet höga och orealistiska förväntningar där chansen är stor för besvikelse.
Jag kan fortfarande bli besviken på ett Capcom spel, men det är inte lika stor grej som att bli besviken på Elder Scroll 6 som man byggt förväntningar på i 15 år snart
Visst är det tråkigt med spel som tar över 5år att blli klara, men det är ju enorm skillnad o göra ett nytt ElderScrolls eller GTA 6 mot att göra något 2D metroidvania spel🤷🏻♂️
Att spel tar längre tid är också en effekt av att många stora spelhus har försökt minska mängden crunch i utvecklingen. Att spel gjordes snabbare förr är ju inte konstigt om en majoritet av de anställda arbetade 80+ timmar i veckan.
Bättre villkor för de anställda är viktigare än att gamers får fler spel.
Visst är det tråkigt med spel som tar över 5år att blli klara, men det är ju enorm skillnad o göra ett nytt ElderScrolls eller GTA 6 mot att göra något 2D metroidvania spel🤷🏻♂️
Ragnarök 5 år.
Jedi Survivor 3,5 år.
Vilket av spelen funkade bäst?
Var det värt 1,5 år extra utvecklingstid?
Ragnarök 5 år.
Jedi Survivor 3,5 år.
Vilket av spelen funkade bäst?
Var det värt 1,5 år extra utvecklingstid?
Menar du God of War Ragnarök?
Jedi Survivor hade ju en hel del prestandaproblem vid release, det hade väl inte God of war?
Och remaken har lagts ned. Väldigt tråkigt
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Synd, spelade nyligen igenom alla remasters och håller 2an som favorit. Lite oväntat kanske, men riktigt detaljerad och mysig även om den inte regisserades av Levine. I övrigt vore det hemskt trevligt med ett System Shock 3, den gamla trailern gav lite Doom 3 vibbar och den kombon med immersive sim hade nog blivit riktigt mysig.
Fler borde göra som de gjorde med Jedi Survivor. Släppa det innan det är klart. Vem orkar putsa på spelet som de gjorde med Ragnarök och de senaste Zelda-spelen. Vi spelare är otåliga och vill ha spelet nu.
Va?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Bioshock slutade efter 1 och 2 för mig. lirade halva Infinite men fastnade inte. det var en helt annan vibe som inte intresserade mig.
1 och 2 funkar fortfarande utmärkt och deras HD/remaster var ju gratis för de som redan ägde originalen vilket är helt rätt, det är så man fixar goodwill.
Vet inte vart dom skulle kunna ta det efter infinite, och det verkar som dom själva inte visste det heller...
Låt det vara där det är så det alltid blir ihågkommet perfekt inte besudlat med ett fjärde spel förstört av "modern audience" taktiker
Jag är helt övertygad att man kunnat komma ut med Elder Scrolls 6 och GTA VI för länge sen om man haft effektiv ledningsstruktur. Att vänta så här länge är bara en enorm risk för Bethesda och Rockstar. Dom skapar orealistiska förväntningar och är det inte perfekt och säljer dåligt kan företagen gå i konkurs.
Att skapa orealistiska förväntningar på ett spel är livsfarligt! Jag förväntar mig att Elder Scroll 6 och GTA VI är helt perfekta efter så här många år, annars kommer jag bli missnöjd.
Utvecklartiden för nya spel hos vissa företag är helt oacceptabla. Det har absolut ingenting att göra med att det tar så länge att utveckla dom. Det har att göra med alla mellanchefer och lager av ineffektivitet och politik som företagen själva skapat.
Jag är helt övertygad att man kunnat komma ut med Elder Scrolls 6 och GTA VI för länge sen om man haft effektiv ledningsstruktur. Att vänta så här länge är bara en enorm risk för Bethesda och Rockstar. Dom skapar orealistiska förväntningar och är det inte perfekt och säljer dåligt kan företagen gå i konkurs.
Att skapa orealistiska förväntningar på ett spel är livsfarligt! Jag förväntar mig att Elder Scroll 6 och GTA VI är helt perfekta efter så här många år, annars kommer jag bli missnöjd.
Utvecklartiden för nya spel hos vissa företag är helt oacceptabla. Det har absolut ingenting att göra med att det tar så länge att utveckla dom. Det har att göra med alla mellanchefer och lager av ineffektivitet och politik som företagen själva skapat.
Efter Starfield så ser jag det inte så självklart att ElderScrolls 6 blir bra.
Rockstar har råd att dra ut på tiden, GTA 5 har såld så bra säljer fortfarande.
Sant. Den moderna publiken föredrar i så fall remakes. Att spela originalen år 2025 är inte så kul. De släpptes till den sjunde konsolgeneration och det är evigheter sen det.
Alla spel som görs för den "moderna publiken" floppar eftersom den inte existerar i köpkraft, bara i åsikter. Bättre att sikta på att göra ett bra spel som tilltalar den grå massan.
I drank what?