Få det krypa i skinnet med 12 minuters Silent Hill f-gameplay
Det här kan nog bli bra, jag håller tummarna. Ska bli intressant och se om dom förstår sig på vad som gör Silent Hill just Silent Hill och vad Ryukishi07 har kokat ihop story/karaktärsmässigt.
Hoppas man kan stänga av hennes höga andning/flåsande, en aning störande, men man kanske vänjer sig. Animationer när man slår fiender såg ut att kunna finputsas, det var liksom ingen reaktion utan väldigt statiskt.
Grafiskt såg det väl OK ut också, inget mästerligt direkt. Men får man till atmosfär och det estetiska så väger det högre än teknikaliteter(även om båda skulle vara trevligt, såklart).
The more I practice, the luckier I get.
Sett till majoriteten av förhandstittar som fått några timmar med spelet, verkar det leva upp till förväntningarna och mer därtill. Riktigt taggad på detta.
Jo skummade igenom lite videos + läste lite snabbt på diverse sidor, dom flesta verkar positiva.
Bara hålla tummarna att dom lyckas. Det är lite oroande att denna studio inte har gjort så mycket värt att nämna tidigare dock.
....f?
f står nog för flåsandet.
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
....f?
De visar respekt för alla tidigare silent hill spel.
Nja mitt problem är väl just att där inte är mycket skinnkrypande när jag faktiskt kollar på videor av Silent Hill f. Silent Hill 2 Remake var galet bra och hade en väldigt tung atmosfär med ett förtryckande mörker, men Silent Hill f lyckas inte alls väcka samma känslor inom mig.
Kan inte riktigt sätta fingret på om det är de lite mer artikulerade animationerna, faktumet att allt ser stilrent ut istället för mörkt, skitigt och slitet eller om jag bara inte riktigt kan relatera på samma sätt till karaktärerna och omgivningarna som i övriga titlar som gör det, men det känns bara inte Silent Hill-läskigt för mig.
Jag kan förstå om det känns rätt annorlunda då det är en annan persons mardrömsvärld man lever i. Men ja, saknar de där extremt sjuka ljuden de har i dom äldre Silent hill spelen som white noise eller hur man ska förklara det. Dom gjorde det bra med radion i sh2 som simulerar det.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kanske det kommer en mod för att ta bort flåsandet senare.
Är säkert den första modden som kommer.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Som tidigare konstaterat ger detta betydligt mer Project Zero- än Silent Hill-känsla. Kan bli bra ändå, men det blir en annan upplevelse.
Ska jag va ärlig så tyckte jag det såg riktigt fattigt ut. Är noll taggad faktiskt!
Combat såg clunky som fan ut ...
Ska jag va ärlig så tyckte jag det såg riktigt fattigt ut. Är noll taggad faktiskt!
Detta känns ej som ett Silent Hill, utan mer ett Forbidden Siren spel, därav F i titeln 😉
Noll pepp!
What the fuck happened to Silent Hill???!!!
Såg riktigt b ut alltså.
Nej, F… silent hill F
Skämt åsido, reagerade också på flåsandet/japanska(?) stönandet men visuellt ser det ju ok ut.
Känns inte som ett silent hill direkt men det får man ju ta ställning till när det släpps
Någon som vet om det finns vapen med i spelet eller är det endast ett hjänrör och machetas som gäller. Är ganska fattigt i så fall.
Det ska enbart vara melee-fokuserat.
Ser ut som en blandning mellan Forbidden Siren och Fatal Frame. Inget fel i det, men det ser inte ut som Silent Hill. Ser inte heller ut som ett särskilt bra spel. Är skeptisk. Avvaktar med recensioner och kunna se lite walkthrough.
Gäller att ha ljudet på låg volym. Grannarna kan ju tro att det är något annat än ett skräckspel som visas på tvn.