Battlefield 6-betan är den största öppna Battlefield-beta någonsin enligt EA
tröttnade på att bli dödad av en hagelbrakare på 50 meters avstånd
Rätt realistiskt med en slug
Dock IRL så är det ännu längre bort
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Lär väl aldrig spela BF6 pga secure boot grejen.
När man läser att en del fått sina datorer brickade för att man måste gå in i bios och ändra så undrar man ju vad EA sysslar med.
Ändras förhoppningsvis till release
Jag undrar mer vad fasen folk har lyckats ändra/strula till det i sin BIOS om de har brickat sin dator när de skulle försöka aktivera Secure Boot.
Låter mer som user error än EA's fel imo.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
När man läser att en del fått sina datorer brickade för att man måste gå in i bios och ändra så undrar man ju vad EA sysslar med.
Finns inget slumpmässigt ”brickande” av system pga Secure Boot. Det är folk som struntat i EA:s egna guider som tydligt går igenom vilka format man behöver kolla upp att man har och istället bara slagit på Secure Boot på sina uråldriga MBR-system. Majoriteten av PC-spelare kör Windows 11 där såväl TPM 2.0 som GPT och Secure Boot är standard, de flesta kommer därav inte märka av kraven överhuvudtaget.
Att spelet toppade 321 000 aktiva spelare i helgen visar att EA hade rätt.
Brickar man sin dator genom att försöka aktivera Secure Boot så har man gjort något helt annat än att följa instruktionerna.
Secure Boot fungerar olika mellan tillverkare när man sätter igång det
Vanligt på vissa att man får sätta igång det, välj alternativ "Custom" sen tillbaka till "Standard"
Det återställer nycklarna till standard
Och det är det som orsakar att datorn inte startar efter Secure Boot har blivit påslaget, för nycklarna är felaktigt inställda.
Skulle detta hända, ur med grafikkortet om du har iGPU på CPUn och starta om datorn
Borde komma upp på skärmen att du har konfiguerat det fel
Men får du fortfarande ingen bild så ta bort CMOS batteriet på moderkortet i tio minuter
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Läste att BF6 på konsol har stöd för mus och tngb. Är det samma som att lira på PC då? Nån som har koll?
Nu har jag ingen pc länge att jämföra mot men spelat mycket battlefield på pc tidigare och körrde nu på ps5 med kb+m och det kändes superbra!
Läste att BF6 på konsol har stöd för mus och tngb. Är det samma som att lira på PC då? Nån som har koll?
Det stor del ja. Funkade utan konstigheter för mig.
Väldigt bra o kul beta, bra jobbat EA
Det där är något som inte skrivs ofta, hur kändes det?
Spela spel är kul ibland.
När känslan sitter i under dagen och man bara väntar på att få hoppa in igen så kan man nog säga att det lyckats. Vad Company 2 känslan finns där helt klart. Sen kände jag personligen att 64 players är lite saftigt. Hade man kunnat köra 32 på de kartorna så hade det fan vart perfekt! Men, är grymt taggad inför nästa helg. Har några utmaningar kvar som jag behöver få klart.
Vart dryga 20 timmar under helgen, riktigt kul, men kartorna är alldelles för små. Istället för 64 spelare på dom mindre så skulle nog 32 passa betydligt mycket bättre, svårt att ha dom traditionella squad händelserna där man som 4-5 pers håller en punkt emot 10 spelare, om man som grupp över voice comms siktar in sig på ett objektiv så är aldrig svärmen av spelare långt bort. blir alldelles för kaotiskt.
Bästa tiden hittils var när lilla gruppen höll C på större kartan emot ett fåtal andra spelare och fordon/flygplan. den händelsen är helt omöjlig på dom mindre kartorna.
BF har alltid haft några mindre kartor sen BF3 så förhoppningen är att vi kommer kunna spela endast dom större vid release via separat playlist eller server browser, så får dom som vill köttkvarna hålla sig till dom mindre kartorna.