FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Snabbkollen – Kommer du testa Battlefield: Redsec

Robot
Snabbkollen – Kommer du testa Battlefield: Redsec

Battle royale-läget är släppt och gratis.

#battlefield-6, #battlefield-redsec, #snabbkollen

Releasehästryttare

Folk hatar det, bara 37% på steam atm.

Så blir skipp!

Har tröttnat på BR för längesen.

Medlem

Har testat och tycker det är roligt än så länge.
Stor ick över hur free2play-känsla menyn har blivit efter senaste tillägget

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Skärmdumpsmästare II
Slaget: Team FZ

Provade igår.
Påminner mycket om Warzone, på gott och ont, men med sin egna lilla nisch. Ska ge det några fler timmar innan jag avgör om jag ska fortsätta med det eller inte. Inte helt såld men heller inte så jag inte vill spela det heller.

signatur

Halo kompis!

Medlem

Har aldrig gillat BR så det blir inget för min del.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Klart det ska testas! Fastnade dock inte för bf6 då det är på tok för likt cod för min del fortfarande så är extremt skeptisk men vem vet =p

Medlem

Tankar det nu och tänkte åtminstone testa det, även om inte BR i sig lockar mig särskilt mycket. Läste att det ska finnas ett Gauntlet läge som lät mer intressant där squads tävlar om olika uppdrag på BR-kartan, typ extraction, bomb-plantering osv.

signatur

🎮 PS4 Pro 1TB CUH-7216b| 🖥️ Sony Bravia KD55-XF9005| 🔊 Sony HT-XF9000 2.1 Soundbar| 📀 Sony UBP-X700

Medlem

Testade lite igår. Är inget stort fan av BR, men det var roligare än Warzone åtminstone.

Verkar som att de flesta i Steam reviews lipar på grund av avsaknad av solokö och det faktum att Challenges från main-spelet är knutna till battle royale-läget.
Inga "riktiga" recensioner om själva spelet alltså.

Medlem

Testade både BR och Gauntlet igår, blandad kompott.
Personligen spelar jag hellre en omgång Rush eller liknande med vänner.
Istället för att köra en omgång BR.
Helt värdelöst när halva squaden dessutom kan sitta och titta på när de dött och man inte lyckas redeploya dem.
(Största problemet med BR enligt mig, körde uteslutande Resurgence på Cod innan jag lade ner det)

Skrivet av Devan:

Så blir skipp!

Det är ju mer av en kampanj från folk som inte vill ha BR i BF än faktiska omdömen av spelet. Svårt att utgå ifrån de omdömena...

Slaget: Team FZ

Lirade igår, körde duo med polare. Det var underhållande dom matcher vi körde, blir att köra mer. Kul touch med tanks och annat man använder i standard multiplayer samt lite uppdrag man kan göra under matchen. Men, det är mer eller mindre standard BR, på gott och ont. Inget mästerligt nyskapande, men det känns som ett stabilt BR med bra grund och är underhållande(tills man tröttnar då). Behövs nog lite balansändringar också, vilket förmodligen kommer i sinom tid.

Efter att ha spelat mer kan åsikterna ändras såklart.

Körde bara Gauntlet en runda, hamna med två randoms som inte var speciellt heta tyvärr och lämnade även mitt i matchen. Så får ge det lite mer tid innan jag uttalar mig.

Skrivet av Devan:

Så blir skipp!

Läste lite från dessa "recensioner" och majoriteten är ju bara trams och "review-bombande". Inte allt, men av dom jag läste skulle jag säga den större delen iallafall.

Kan väl hålla med om att folk inte ska känna sig tvingade att göra challenges i Redsec om man inte vill. Bara att separera RedSec challenges och multiplayer. Inget som stör mig personligen dock.

En stor del fattar fortfarande inte att detta är en helt annan studio som gör RedSec och blandar in standard multiplayer.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Troligen inte, var in och kikar lite snabbt igår. Uppdateringen tog lite tid så han bara spela en snabbis.
Hittade inget solo läge för Redsec så jag körde conquest istället.

De få gånger jag lirar BR så blir det solo, så det blir nog inte att jag testar så länge det inte finns.

Medlem

Nä, spelar battlefield för att spela battlefield, inte ett Battle Royale spel.

Medlem

Körde en match för att testa igår och det hela slutade med att vi faktiskt vann, men vad det kul? - njaa. Håller mig nog till vanliga MP fortsättningsvis. Känner mig mätt på den här typen av BR efter att ha litat WZ rätt så intensivt när det kom.

Vad tycker ni om nya MP-kartan som kom igår? Rörig men det är lätt att ta ut tanks och flyg som engi då det kryllar av dom.

Medlem

Förstår inte värdet med ett BR läge som försöker efterlikna WZ år efter WZ glansdagar.
Hade hellre sett dem lägga dom resurserna på fler bra kartor än att jaga en död trend.

Medlem

Kört ett tiotal matcher och tycker det är helt ok, kan tänka mig att köra mer men det beror helt på om de jag spelar med fortsätter annars lägger jag ned.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av mrmrdolph:

Förstår inte värdet med ett BR läge som försöker efterlikna WZ år efter WZ glansdagar.
Hade hellre sett dem lägga dom resurserna på fler bra kartor än att jaga en död trend.

Man glömmer lätt att WZ själva kopierat allt sitt innehåll från andra spel.
Det "stora" för mig när mw 2019 kom, var att det var ett stort BR spel som var snyggt och flöt bra/hyggligt.
(Jämfört med Pugb och liknande lir)

Medlem

Vann en Duo igår med en polare, jäkla vad intensivt det var i slutet. Pulsen var så hög att hjärtat höll på att hoppa ut ur bröstet när vi väl vann. Blev ett segerjubel och detta kommer köras mer av på sidan av vanlig multiplayer

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det är ju mer av en kampanj från folk som inte vill ha BR i BF än faktiska omdömen av spelet. Svårt att utgå ifrån de omdömena...

Var kan jag hitta data om detta? Eller är det bara en känsla du har?

Spelade två timmar igår, mycket trevligt men behöver puts. Battleroyalefield 6

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Curik:

Menar du att någon skall sammanställa och kategorisera omdömena på Steam? Det räcker väl att du skummar igenom dem?

Skrivet av Curik:

Om du läser de negativa recensionerna på Steam finner du bevis på detta.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Jag kommer och testa det men personligen är jag inget fan av BR, det blir för seriöst. BR hör inte hemma i Battlefield!

signatur

Ultrawide: Break free from the ordinary. See the game as it's meant to be seen.

Skrivet av Curik:

Läs recensionerna vettja! Framförallt många i spelarbasen som inte gillar att uppdragen i spelet är kopplade både till vanlig MP och BR.

Medlem

Har inte köpt bf6 än så blir att testa detta.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hade en riktigt schysst match där vi låste upp en Bradley IFV och röjde runt i. De är bra mycket sämre och har knappt nån ammo i BR. Sen verkar man få slut på bränsle för plötsligt bara stannade den.
Men vi hann ha rätt skoj.
Var en duo som gömde sig i nån restaurang eller nåt.
Polaren tog tanken och bara körde rätt igenom byggnaden och fick två kills.

Medlem

Körde jäkla massa apex legends till typ säsong 12 men dom förstörde spelet. Testa warzone men var inget kul. Nu har jag och poolarna testat pubg och tycker det är svin kul! Så blir hoppa över bf6 sedan saudi köpte Ea. Men vi kör ju på ps5 när det gäller shooters.

Annars är det poe2 och space marine 2 som gäller.

Medlem

Ja det är rätt skoj. Har typ knappt spelat BR innan. Provade bara någon timme när PUBG kom ut.
Hade sjukt flyt idag och vann med alla fyra levande andra försöket fast jag körde med några randoms.
Blev rätt paff, bara jahopp. Visste knappt vad jag gjorde, sprang mest runt som en höna men vi vann.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Läs recensionerna vettja! Framförallt många i spelarbasen som inte gillar att uppdragen i spelet är kopplade både till vanlig MP och BR.

Jag trodde din hypotes var att recensionerna var påhittade? De jag läst har haft rimlig kritik - om den nu stämmer, för jag har inte hunnit testa ännu.

12
Skriv svar