Remedys vd kliver av – efter floppande FBC: Firebreak
Problem hos Alan Wake- och Max Payne-studion.
#alan-wake-2, #fbc-firebreak, #max-payne, #remedy-entertainment
Förhoppningsvis kan de släppa ett bra spel utan Epics inblandning nästa gång. Jag förstår att de fick en mycket fördelaktig deal av Epic när de utvecklade Alan Wake 2, men det var säkert en betydande andel potentiella kunder som valde att inte köpa det pga. Epic Games-exklusiviteten. Damned if they do, damned if they don't.
Det förklarar ändå inte hur sjutton de valde att göra ett spel som Firebreak. Jag misstänker att lejonparten av besluten är fläckade med Jaloviina och ren desperation.
Förhoppningsvis kan de släppa ett bra spel utan Epics inblandning nästa gång. Jag förstår att de fick en mycket fördelaktig deal av Epic när de utvecklade Alan Wake 2, men det var säkert en betydande andel potentiella kunder som valde att inte köpa det pga. Epic Games-exklusiviteten. Damned if they do, damned if they don't.
Jag är en av dessa som avstått just pga epic.
Så jävla tragiskt att inte alan wake 2 sålde bra. Ett sånt fantastiskt spel!
Det finns ju inte på PC. Eller ja, Epic räknas inte
Och allt vad det innebär, fortfarande.
There can be only one. Piotr Babieno.
Planetens vassaste studio, deras spel börjar sälja direkt.
Behövs en VD av den kalibern. Som styr upp Remedy så att de gör rätt, och slutar att hitta på egna spel.
Ditt hat mot Team Bloober börjar bli smått fanatiskt nu alltså. Artikeln handlar inte alls om dem, men lik sjutton kommer du med en sarkastisk kommentar om dem.
Behövs en VD av den kalibern. Som styr upp Remedy så att de gör rätt, och slutar att hitta på egna spel.
Mår du verkligen bra? Hela din tillvaro verkar handla om att lipa över remakes (som är valfria att spela) exakt hela tiden på FZ.
Ditt hat mot Team Bloober börjar bli smått fanatiskt nu alltså. Artikeln handlar inte alls om dem, men lik sjutton kommer du med en sarkastisk kommentar om dem.
Jag hatar inte Boobs Team. De har trots allt skapat tidernas bästa skräckspel. Det är positivt för Remedy om de får en VD som fattat. Boobs Team gör ju nåt rätt, deras spel börjar sälja direkt.
Remedy gör snygga spel och där ligger deras styrka. Vilket spel borde bli deras första remake? Sweet Home kanske. Spelet som inspirerade Resident Evil. Tänk vad snyggt det skulle se ut nu.
Ett modernt Condemned?
Alone in the Dark, Overblood, Clock Tower.
Haunting Ground borde få en ny chans. Här har man tillfälle att göra ett spel som passar den moderna publiken. Som man gjorde med Resident Evil 4 remaken. Unga kvinnor idag ser inte ut som unga kvinnor såg ut för 20 år sen.
Jag hatar inte Boobs Team. De har trots allt skapat tidernas bästa skräckspel. Det är positivt för Remedy om de får en VD som fattat. Boobs Team gör ju nåt rätt, deras spel börjar sälja direkt.
Vilket spel har de gjort?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag är en av dessa som avstått just pga epic.
Förstår inte hur man kan avstå från ett otroligt spel bara av en ren principsak, snacka om att begränsa sig själv. Men alla gör vad dom vill
Förstår inte hur man kan avstå från ett otroligt spel bara av en ren principsak, snacka om att begränsa sig själv. Men alla gör vad dom vill
De brukar kallas fanboys. Kan förstå att man inte vill köpa en hel konsol för att spela ett exklusivt spel ex astro boy till ps5 om man redan har en speldator eller Xbox. Men begränsa sig så att man vägrar använda konkurrerande butiker till steam känns bara dumt i längden. Då riskerar vi ett monopol där valve kan ta vilka priser de vill.
Förstår såklart att det är smidigt att ha spelen på ett konto, men också riskabelt. Och är det ett spel jag vill spela så vill jag ju att spelskaparen ska få pengar för det så jag brukar köpa oavsett om det är exklusivt till någon butik.
Att spy på med sarkasm och felstava namnet argumenterar ju inte direkt för dig.
Vilket spel har de gjort?
Ja, väldigt synd, ett av mina absoluta favoriter på senare år. Även när deras spel har brister så har Remedys spel alltid någon speciell känsla över sig. Med det sagt har jag inte spelat Firebreak än, men nån gång, kanske.
Hoppas på lite uppsving när/om de får ut Max Payne-remaken och att det får bli ett Control 2 (och kanske Alan Wake 3 så småningom).
Om Max Payne och Control 2 inte går bra tror jag Remedys framtid ser ganska mörk ut. ;/ Förvisso har dom överlevt hittills, så dom kanske lever vidare och kämpar på ändå.
Men FBC var ett misstag, kan man lugnt säga. Visst, kul att dom testar på något nytt, men gör det bättre nästa gång(MYCKET bättre).
The more I practice, the luckier I get.
Ja, väldigt synd, ett av mina absoluta favoriter på senare år. Även när deras spel har brister så har Remedys spel alltid någon speciell känsla över sig. Med det sagt har jag inte spelat Firebreak än, men nån gång, kanske.
Hoppas på lite uppsving när/om de får ut Max Payne-remaken och att det får bli ett Control 2 (och kanske Alan Wake 3 så småningom).
Remedy skriver sjukt bra stories och gör bra spel i singleplayer, att sedan satsa på ett multiplayer så frångår man den spelarbas som gillar deras spel. Hade Firebreak varit något extraordinärt hade det säkert kunnat bli populärt, men det vart ju inte det bästa och då hade det nog krävt att Control/Alan Wake hade varit betydligt populärare för att kunna locka flera att ens testa.
FBC hade kunnat vara bra, Control är ett utav mina favorit spel från remedy. Tog platinum för att jag inte ville det skulle ta slut. Världen är väldigt intressant och man vill bara veta mer vad som försiggår. Men FBC hade inte ens 10% utav den känslan och Gameplay var väldigt meh. Saknade det roliga med såna fps spel tyvärr.
Finns ju inga garantier, bra och ambitiösa spel behöver inte betyda att de säljer, det har historien visat gång på gång. Det är bara en simpel analys av spelare som tror att de har lösningen på allt från soffan. "Gör bra spel så säljer dem och allt löser sig, kika på X för de lyckas". Nää för precis som med allt annat ska du ha tur, ligga rätt i tiden, exponeras och folk ska get det en chans osv. Idag kan du ju i princip sänkas av enskilda tubers som bara har en åsikt som tar fäste medan andra hyllas religiöst oavsett vad.
Var i texten står det att Alan Wake 2 Floppa ? Spelet går med vinst men inte i miljarder $ utan endast miljoner vilket oså e pengar till företagen. Sen är Del 1 bättre än tvåan då det blev för mycket deketiv vilket drog ner tempot som fan. Klara det en gång men avinstallera efteråt. Börja tröttna redan efter några kapitel medan ettan har man kört 4gånger sen 2010
Alltså, du måste släppa taget nu. Du är osunt fixerad på remakes i allmänhet och Bloober Team i synnerhet. Så förbannat tjatigt att se dina kommentarer gällande detta.
ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ
Alltså, du måste släppa taget nu. Du är osunt fixerad på remakes i allmänhet och Bloober Team i synnerhet. Så förbannat tjatigt att se dina kommentarer gällande detta.
Jag tycker att vissa utvecklare borde släppa taget om det de satt tänderna i. Så förbannat tjatigt. Men det kommer de inte att göra.