FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Arc Raiders släpps mellan BF6 och nya CoD: "Folk undrar kanske 'vad i helvete håller de på med?'"

Robot
Arc Raiders släpps mellan BF6 och nya CoD: "Folk undrar kanske 'vad i helvete håller de på med?'"

Patrick Söderlund tror på beslutet.

#arc-raiders, #embark-studios

Medlem

Inget intresse för BF eller CoD men fattade tycke för Arc Raiders. Så man kanske kan fånga en hel del andra som inte är intresserade av dem spelen.

Medlem

snarare bf6 och cod som kommer ta stryk

Medlem

Har helt missat arc raiders. Vad är det? 😳

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Releasehästryttare

Förhoppningsvis har det en gratishelg i framtiden så man kan testa det.

Har Steam kvar det tro? Har inte sett att nått spel har gratishelger det senaste.

Releasehästryttare
Skrivet av CliQue-SinneD:

Har helt missat arc raiders. Vad är det? 😳

Medlem
Skrivet av xarl:

snarare bf6 och cod som kommer ta stryk

Eller hur?! Noll intresse för dom utjatade IPn, Arc raiders verkar fantastiskt!

Sen föredrar jag hur loot och extraction fungerade i The division mer, roligare att hitta faktiskta vapen som sedan blir konstanta på sin char än att hitta material som kan crafta något som man sedan kan tappa. Å andra sidan beroende på hur enkelt det är att fixa material till sina legendary blueprints så kanske det mer eller mindre blir samma "feeling"
Älskade att spela server slam, tyckte allt kändes riktigt bra, otroligt bra grafik och ljudet var episkt.
Tror detta kan bli riktigt bra om de inte gör som så många andra utvecklare, glömmer bort endgame.

Hade fler folk upptäckt hur underskattat the division 1 darkzone var så hade det spelet blivit hur hype som helst, men nu kanske Arc raiders kan återuppliva den känslan ? hoppas verkligen det, the division 1 darkzone var så galet bra, livrädd hela tiden

Medlem

Arc Raiders är helt annorlunda än Cod och Battlefield. Titta på (Youtube) "Arc Raiders: An Ode To Embark Studios"(av DeadInSpenanza). Om ni vill veta mer om spelet och för dom som redan vet vad spelet handlar om.

Troll – skulle jag?!

Ser trevligt ut men inget spel för mig då jag inte gillar PvP i den formeln. Påtvingad PvP är inget för mig.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det är ju olika spel, Arc Raiders är väl någon sorts PvPvE med loot och saker.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad är det för konstigt med det? Är två helt olika spel...

Sure Warzone ”3.0" eller vad det nu blir är väll något sånär liknande.

Men ärligt talat så är det inte samma typen av spel så vad spelar det för roll?

Medlem
Skrivet av Devan:

Förhoppningsvis har det en gratishelg i framtiden så man kan testa det.

Har Steam kvar det tro? Har inte sett att nått spel har gratishelger det senaste.

Steam? Är utvecklarna som bestämmer sånt inte steam.

Men ja det har dom, senast någon månad sen va det gratis att prova på POE 2 vilket en polare gjorde via steam.

Medlem

Men vart är recensionerna egentligen? Spelet släpps ju imorgon

Medlem

Spelar inte nödvändigtvis inte roll att det är olika spel. Många gamers har en viss budget för en period. Av den anledningen att många utvecklare undviker släppfönstret kring GTA 6.

BR-delen kanske var lite dålig tajming för dem men de kommer sälja bra ändå.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Cane:

Men vart är recensionerna egentligen? Spelet släpps ju imorgon

Lite svårt att recensera ett multiplayer spel i förväg. 🤷‍♂️

​Går ju inte heller att sätta upp någon särskild miljö för spelrecensenter, eftersom det krävs en stor spelarbas för att ett sånt här spel ska fungera.

Testade öppna helgen men fattade inte tycke för ARC. Visst kanske det tar några spelare men tror inte BF6 behöver oroa sig nämnvärt.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Slaget: Team FZ

Väldigt olika spel som knappast konkurrerar om liknande upplevelse, men såklart, ändå rätt strategiskt vågat. Rätt trött på Live Service oavsett.

Medlem

Det är pang pang, det är väl enda likheten?

Arc Raiders lockar ca 300 - 500 % än de två andra nämnda titlarna. Det lockar lite, de andra inte alls.

Medlem

intervjun om någon är intresserad

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

De nämner CoD och Battlefield fast inte Tarkov som troligen är deras största konkurrent. Det släpps i november om jag inte missminner mig och det är nog den viktigaste anledningen att de pushar ut det före för det är samma genre.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Preloadat och klart, hype!

Slaget: Team FZ
Skrivet av Workout51:

De nämner CoD och Battlefield fast inte Tarkov som troligen är deras största konkurrent. Det släpps i november om jag inte missminner mig och det är nog den viktigaste anledningen att de pushar ut det före för det är samma genre.

Tarkov nämns..

Medlem
Medlem
Skrivet av heady89:

Tarkov nämns..

Det nämns inte i titeln på FZ och inte i videons kapitel men då missade jag det punkt punkt punkt

signatur

Embark har gått med nästan 2 miljarder kronor i förlust mellan 2020 och 2024. Vi får hoppas att Arc-lanseringen lyckas locka spelare.

Skrivet av norrby89:

Vad är det för konstigt med det? Är två helt olika spel...

Sure Warzone ”3.0" eller vad det nu blir är väll något sånär liknande.

Men ärligt talat så är det inte samma typen av spel så vad spelar det för roll?

För att folk spelar olika spel men inte har oändligt med pengar. Och spel där du skjuter på andra online ligger ändå hyfsat nära varandra genremässigt. Två stora titlar släpps nu precis i närheten. Det kan vara en anledning. 😉

Få spel är som GTA, ändå undviker alla att lansera i närheten.

Medlem

Jag hoppas verkligen de blir en succe. Tycker embark förtjänar det och jag själv hade väldigt kul under server slam. Faktiskt länge sen jag kände sån spelglädje. Känns som något nytt och fräscht.

Medlem

Dom gör en Titanfall 2 alltså? Spännande.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Dom gör en Titanfall 2 alltså? Spännande.

Den lanseringen gör fortfarande ont i hjärtat för det var fan helt fantastiskt det spelet.

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem
Skrivet av xorpen:

Preloadat och klart, hype!

Samma här!

Noll intresse för BF eller COD, känns som gamla repriser. Arc Raiders känns fräscht! Tror det här kommer bli en sleeper hit.

12
Skriv svar