Vad jobbar ni med?

KoP
Medlem
Skrivet av demagog:

Jag har ingen titel men är kanske "tekniker",
Hanterar certfikat på ett företag inom finansbranschen. sitter lite i stordatormiljö vid behov och rättar saker. "Allt i allo" skulle jag själv kalla mig.

Önskar att jag hade ett mer fysiskt krävande jobb. Jag tror att jag hade mått bra av att jobba fysiskt 8-12, lunch och sen kontorsjobb resten av dagen men så är det inte. utan här sitter/står man åtta timmar om dagen.

Tekniket går ju att applicera på vilket jobb som helst. 😂 Väldigt svävande begrepp.

Sanitetstekniker = Rensar avlopp.
Hygientekniker = Städare.
Färgtekniker = Målare.

Det har väl blivit lite så att det ska låta finare än vad det egentligen är idag utav någon anledning. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Tekniket går ju att applicera på vilket jobb som helst. 😂 Väldigt svävande begrepp.

Sanitetstekniker = Rensar avlopp.
Hygientekniker = Städare.
Färgtekniker = Målare.

Det har väl blivit lite så att det ska låta finare än vad det egentligen är idag utav någon anledning. 🤔

Barntekniker = dagisfröken

Medlem
Skrivet av KoP:

Tekniket går ju att applicera på vilket jobb som helst. 😂 Väldigt svävande begrepp.

Sanitetstekniker = Rensar avlopp.
Hygientekniker = Städare.
Färgtekniker = Målare.

Det har väl blivit lite så att det ska låta finare än vad det egentligen är idag utav någon anledning. 🤔

Ja så klart, därav min förklaring vilken slags teknik jag hanterar.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag jobbar som fluffer.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

KoP
Medlem
Skrivet av Majoren:

Barntekniker = dagisfröken

😂

KoP
Medlem
Skrivet av Beertagne:

Jag jobbar som fluffer.

Får jobba mycket med händerna då, antar jag? 😂

Qus
Medlem

Lokförare fint kontor på dagarna.

Medlem
Skrivet av Qus:

Lokförare fint kontor på dagarna.

Det är fint. Jobbat länge?

Medlem

Utbildar mig till CNC - Operatör.

Moderator | Testpilot
Skrivet av demagog:

Det räcker väl så med infon om lagret.

Rörande andras jobb: Men gräset är väl altlid grönare på andra sidan. Det är väl alltid så att man tycker att andra jobb låter coolare, roligare etc. Men fan vet.

Vi får hoppas du får svar på det över 10 år gamla inlägget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser till att operatörerna kan tillverka Sveriges (just nu) snabbaste flygplan 😜

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi får hoppas du får svar på det över 10 år gamla inlägget.

Ett inlägg hänger i stasis bara.
Lite OT men jag hade ett Facebookminne igår om en plan för tolv år sen om att dricka öl…. Som aldrig blev av men nu. Skrev på det och på onsdag ses vi!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Utöver mig själv så spenderar jag dagarna på ett kontor och knackar kod för att på kvällarna svida om laga mat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Qus
Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är fint. Jobbat länge?

Nej, några månader bara.

Medlem
Skrivet av Qus:

Nej, några månader bara.

Välkommen till yrket. Har själv snart 13 år bakom mig och trivs fortfarande jättebra.

Medlem

Service Delivery Manager. Mest kul men fruktansvärt frustrerande ibland.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag jobbar med min quake3bana, men fastnar alltid på något skit, har haft den på gång nu i 9 år(!).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Rörmokare, service. Varierande, fysiskt, motionerar hjärnan och AI-säkrat. Behöver inte ta med jobbet hem. Bra fritid och bra betalt!

Medlem

Runt 16 år sedan trådstart vore spännande att höra hur det gick med alla planer och om ni andra jobbar kvar.

Medlem
Skrivet av KoP:

Får jobba mycket med händerna då, antar jag? 😂

Ja, enbart skulle jag säga. 😂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

På vardagarna jobbar jag med marknadsföring och försäljning inom bageri/konditori. På kvällar och helger jobbar jag med spelutveckling och andra programmeringsjobb

Medlem
Skrivet av robbis:

På vardagarna jobbar jag med marknadsföring och försäljning inom bageri/konditori. På kvällar och helger jobbar jag med spelutveckling och andra programmeringsjobb

Jobbar som i att du får lön? Tänker på spelutvecklingen och programmeringen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Incident Analytiker.

Medlem
Skrivet av unoR:

Incident Analytiker.

I vilket sammanhang?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jobbade som GSS/K i försvarsmakten i nästan 12 år så var tvungen att söka annat. Blev kvar och blev är en civil säkerhetshandläggare.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av Sarkofag:

Rörmokare, service. Varierande, fysiskt, motionerar hjärnan och AI-säkrat. Behöver inte ta med jobbet hem. Bra fritid och bra betalt!

Fint upplägg att kombinera hjärna och muskler. Jag har trivts bra med den kobinationen; har pluggat eller skrivit och jobbat fysiskt (kock) samtidigt. Det kändes som att det ena jobbet blev en rast för det andra: man rensade hjärnan eller lät musklerna vila. Skulle gärna haft det i dag. Men man får träna efter jobbet, blir i alla fall lite av samma sak.

Apropå ämnet för tråden: jag har samma jobb nu som då, och inga planer på att byta. Jobbar med internets bästa community. <3


signatur
Medlem

Drift tekniker på Riksbyggen senaste 5-6åren. Mest inblandad i Ica butiker men ibland en del på bostadsrätter. Ålderdomshem mm.

Så vad gör man?

Man ser till att allt fungerar, el, vvs, ventilation, styr, brandlarm, sprinkler system ,rökluckor funkar. Så att mydighetsbesiktningar görs kortfattat så allt inom verksamheten funkar. Väldigt fritt och varierande jobb.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jobbar som i att du får lön? Tänker på spelutvecklingen och programmeringen.

Spelutvecklingen är mest hobby, men jag gör en del programmingsjobb annars. Har bland annat precis byggt ett beställningssystem och har landat ett webbjobb som jag såklart får pengar för.

Medlem

Jobbar inom digitalisering väldigt roligt och spännande jobb

Medlem

Jobbar som sjuksköterska. Riktigt givande och varierande jobb. I nuläget jobbar jag på en närakut med lite halvakut vård.

Många kollegor som påpekar att jag skriver så jäkligt snabbt på datorn när vi journalför. Jag förklarar att det är tack vare alla dataspel genom åren...🤪

Skriv svar