Svag GTA DS-försäljning

Medlem
Svag GTA DS-försäljning

Folk börjar väl bli less på GTA kanske.
Själv köpte jag det, men har knappt spelat det.
Trodde att det skulle vara roligare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske för att ingen utvecklare lägger ner mycket tid på nintendos konsoller och eftersom bara nintendo gör det är det ju solklart att dom inte säljer så bra? Skitsnack och skylla på att det skulle vara svårare, Wii är ju som en snäppet mer komplicerad ps2 och det vet väl alla utvecklare hur man gör spel till?

Qjt
Medlem

En anledning till att det inte är med på svenska listan är kanske att det finns för halva priset på diverse englska nät-butiker.

Medlem

har gta cw och tycker det är roligate spelet på ds tillsammans med chrono trigger.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De var en nice uppfäljare, dom behöll nyheterna från 3-4 men gick tillbaka till den klassiska vyn.. en otrolig förbättring av de nyare spelen..


signatur

I have spoken..

Medlem

Jag är inte förvånad. Man förutsätter som konsument vid det här laget att ett tredjepartsspel till Nintendo är av B-kvalitet, man förutsätter även att ett sånt här spel skapas bara för skapandets skull (för att finnas tillgänglig på DS). De tusen som köpte spelet var nog till större del insatta gamers som faktiskt läser recensioner.

Medlem

konstigt, är det inte bara 12 åriga flickor som har DS? Den enda jag vet som har en är en kompis lillasyster :/
Fattar inte hur dom kom på idén att släppa ett GTA till DS.

Intressant poäng som reVVe gjorde också att man förutsätter att tredjepartslir till nintendo konsoller är skit. Dålig försäljning visar ju bara att folk är kapabel till att se ett mönster.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tror att den stora skaran av DS användare nog är fel målgrupp för såna här spel och därav den svaga försäljningen. Bra spel ändå.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är ett riktigt bra spel.. Tror även att de är alldeles för lätt att ladda ner spel till DS. Kanske blir ändring på de nu när DsI släppts.


signatur

PSN: Draobs

Medlem
Skrivet av Qjt:

En anledning till att det inte är med på svenska listan är kanske att det finns för halva priset på diverse englska nät-butiker.

Skrivet av Molotov:

har gta cw och tycker det är roligate spelet på ds tillsammans med chrono trigger.

word word


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Jag köpte det från England, varför ska man betala 400 kr i Sverige när man kan få det för ungefär 220 kr inklusive frakt med flyg. Sjukt egentligen att det är hälften så billigt att köpa ett spel från England som sedan flygs över till Sverige, det borde väl vara tvärtom egentligen?

Medlem

är ju inte så svårt att förstå. Dom har ju bara släppt barnspel under alla dessa år och nu släpper dom GTA till DS...

Att dom bara släpper barnspel är en överdrift men nu förstår vad jag menar.

1
Skriv svar