Inaktiv
svag bärbar dator

tjenare, köpte en packard bell laptop på siba igår med vista förinstallerat. Allt funkar utmärkt men jag har märkt att batteriet håller kanske som mest 1.5h nyladdat - då jag bara surfar och kanske har winamp på i bakgrunden...

Detta är den första bärbara datorn jag köpt har alltid kört med stationära som man bygger själv så jag har inte så jättebra kolll på vad som gäller för bärbara datorer idag, men jag tycker att detta är lite väl svagt ?

Vad säger ni som har lite mer koll på detta?

Medlem

På min laptop så finns det en inställning så jag kan ställa in hur mycket batteri "Ska gå åt". På powersaver så håller min i 2.5 timmar och på high performace så räcker den i 1.5. Tycker det är okej då min lappie är ganska "Krävande". Finns det ingen inställning för sånt på din?

signatur

Videomupp

Inaktiv

jo det finns det märkte jag nu, knappen heter "eco" och när man trycker på den blir skärmen aningen mörkare så det måste nog vara den tack

en annan sak jag märkt är att fläkten på sidan konstant varvar upp och ner med kanske 5 sekunders mellanrum, vilket e riktigt störande.. finns det något man kan åtgärda, kanske ändra varningstempen i bios eller liknande? Tack

Medlem

Har det problemet på min laptop också, skumt nog fixade jag det igenom att gå in under windows skärmsläckar inställningar > energi knappen > sen välj laptop inställningen och starta om. Har ingen aning varför det får fläkten att sluta varva upp/ner i någon sekund då och då men det gör den.

1
Skriv svar