bärbar speldator!
Hej jag har sommarjobbat ihop några slantar som jag planerar att lägga på en ny dator och då har jag spanat in en hp pavilion notebook dv5 1090 som har Turion X2 Ultra ZM-80 2.1 GHz processor(dubblekärning), 3gb ramminne (1x1g - 1x2gb) och ATI Mobility Radeon HD 3450 - 256 MB graffekort och då undrar jag om den duger att köra spel på? då menar jag spel som typ SupCom, BF2, M2:TW och WiC och spel som kommer att släppas framöver som Empires total war och Far cry 2. och min andra fråga är hur länge kan den hålla innan tekniken blir för mäktig för den och jag måste uppgradera/ köpa ny?
ni får gärna lämna förslag på andra bärbara datorer som duger att köra spel på
Tack på förhand för alla svaren
/Karre
Det är inte lätt när det är svårt, men det är skönt när det är hårt.
Det är främst grafikkortet som är väldigt svagt spelmässigt, visst du kommer nog kunna köra vissa spel - men dom kommer knappast flyta bra eller se något vidare ut, och spel som Far Cry 2 är bara att glömma.
Ifall du ska ha en ordentlig game laptop så lär du gå upp till minst ett GeForce 8600, men helst ett 8800 eller 9600, vilket nästan dubblar priset(du är lätt uppe på 13-15000 vid den här klassen).
Igen så frågar jag, är du en av dom som tänker använda den som en bärbar - eller är du en av dom som vill ha en bärbar för att den är bärbar, men aldrig flytta på den? Jag skulle tänkta rätt hårt på den här punkten eftersom du lägger ut väldigt mycket pengar för något som du kanske inte kommer använda som det var tänkt att dom skulle användas
kommer använda den som en bärbar för det är praktiskt att kunna ha med den vartsomhelst och som den dataspelsknarkare jag är skulle jag gärna villa ha en bärbar man kan spela på också.
Men är det bara grafikkortet som stjälper så om jag hittar en bärbar med ett bättre grafikkort så kommer det gå att lira på den då? (jag är villig att lägga ut några tusenlappar extra)
Men den stationära jag har nu har ett radeon x850 xt och det tycker jag fungerar tämligen bra. (det klarar av alla de spel jag räknade upp som är släppta i en viss mån)
toppen, så du menar att den är en rimlig speldator som kan hålla iallafall något år, men om Ramminnet sätter stopp så finns det möjligthet att uppgradera till 8gb. men tack så mycket för hjälpen och om jag blir missnöjd med mitt köp som kommer jag att hemsöka dig för all evighet
http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674
Mycket bättre än så blir de inte, och du betalar inte 13000 för den helr.
MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit