Vilka Strategispel ligger varmt om hjärtat?
jag spelade så sinnesjukt mkt wc3 och måste hävda att wc3tft är det bästa spelet som gjorts hittills. tillslut tröttna man dock och nu är coh det enda som känns som det kan bjudna kvalitéer i samma kaliber som wc3 gjorde ur ett multiplayer perspektiv
Bra sagt men jag personligen fick alldrig riktigt nogåt grepp om WC3 online men för dagen finns det inget bätre RTS spel än COH online eller offline har dock tagit paus från online RTS nu o spelar WH 40k kampanjen. O väntar på starcraft 2 samt stargate worlds när/om de nu kommer ut
Då jag uppskattar Starcraft som det perfekta rts-liret, så avnjöt jag det endast i single. De strategi-lir som ligger mig närmast måste nog vara Warcraft 2, och som smått Warcraft 3.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Age of Empires (första delen) samt Company of Heroes är nog de två strategi-liren jag har haft som mest skoj med under åren. Tätt bakom ligger Total Annihilation.
Borde försöka sätta mig in i Supreme Commander på allvar för att se om det kan mäta sig med Total Annihilation. Har tyvärr inte orkat spelat det i några längre stunder, som med så många andra spel på sista tiden.
Age of Empires (första delen) samt Company of Heroes är nog de två strategi-liren jag har haft som mest skoj med under åren. Tätt bakom ligger Total Annihilation.
Borde försöka sätta mig in i Supreme Commander på allvar för att se om det kan mäta sig med Total Annihilation. Har tyvärr inte orkat spelat det i några längre stunder, som med så många andra spel på sista tiden.
Om du gör ett nytt försök, gör det då med expansionen. Mycket bättre spel då. Rätt mycket är ändrat med bättre ui och resurshantering. Finns enligt mig inget strategilir som är så givande när det väl brakar igång!
Warcraft 3 självfallet. Det är ett av de tre spel som jag suttit mest med någonsin (WoW och CM/FM-serien är de andra). Annars måste jag nog nämna första Command & Conquer då jag fick upp ögonen för genren därigenom. Annars så har jag inte spelat mycket strategispel alls de senaste åren. Tycker att de har förändrats och i många fall blivit för mycket micromanagement för att min hjärna ska orka med. Hoppas på Starcraft 2 förstås.
Pirates of the Burning Sea!
Jag är gigantiskt fan av RTS och folk har nämnt många jag älskar redan. Så för att mixa upp lite, så skriver jag några av mina mer udda val som ligger högt på listan av favoriter. Så som Warrior Kings orginal samt Battles, Battleforge, åh Spellforce! Ett annat är Dungeon Keeper som strategi riktigt grymt!
Är ett stort fan av RTS och spelar allt som jag kan hitta inprincip!