Betatesta Windows 7

Inaktiv

Något som vet vid vilken tid Microsoft har sin pressrelease? Borde väl vara inatt om jag har förstått det rätt.

uno
Medlem
Skrivet av iaken:

Tänk på att betan som MS släpper är en uppgradering. Du kommer ingenstans utan Vista SP1 installerat...

Var kommer den informationen ifrån? Jag tycker det ser ut som att de släpper både update och full.
[http://img229.imageshack.us/img229/2444/win7wo4.png]

Medlem

vad är det som funkar i xp men inte i vista?
specifikt?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Ichabod:

Alla ni som får Blue Screen i Vista bör införskaffa nytt RAM minne.
Jag har kört Vista länge och hade bara problem i början pga av halv kasst RAM minne.

Helt fel inte bara minnen som skapar det problemet.


signatur
XAM
Medlem
Skrivet av Ichabod:

Alla ni som får Blue Screen i Vista bör införskaffa nytt RAM minne.
Jag har kört Vista länge och hade bara problem i början pga av halv kasst RAM minne.

Mitt problem med bluescreens låg i drivrutinerna för mitt Realteknätverkskort. Men det kunde man fixa med en snabb windows update.

Medlem

Vista blev snabbare än XP i och med Service Pack 1. Däremot hatar jag att Creative inte kan få ur sig några vettiga Vista drivrutiner till X-fi.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Medlem
Skrivet av Kidrobot:

Hahahahah fan va jag garvar åt den här tråden!
Ni grabbar måste vakna upp. Jag har kört Vista sen första betan och krigade mig igenom början utan Internet drivisar... Vista har utvecklats utav bara fan och är nu betydligt mycket bättre än XP i de flesta fallen TYCKER jag. Vista hade för höga systemkrav vid release och ni som klagar på Vista nu bör förstå att det är era datorer som börjar bli gammla. Efter 2 år nu bör man ha över 2GB RAM och en dual core för att ens vara med i den här diskussionen. det enda som jag på handen på hjärtat kan säga att XP tok dödar Vista på är grafikkortsdrivrutiner.

Nu har jag kört 7an sen första läkta betan och är mycket nöjd! Windows har verkligen lyssnat på feedback och optimerat sjukt bra. Kolla bara på stödet för den kommande Hårddisk standard SSD.

Program som inte gjorts kapabla med Vista + 7an på 2 år är inte ens värda att installera tycker jag. Inte för att jag kan komma på något sånt program nu men... Fan jag är egentligen för överklasifierad för att tjaffs med små xp fanboys på FZ.

Vilka efterblivna argument för att vista är bättre.

Många gamla spel funkar inte på vista. Det duger för att jag ska skit i vista. Om man gör ett nytt operativsystem som inte kilarar av allt som det gamla gjorde så går man ju bara ett steg i sidled istället för framåt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag har bara en fråga om w7, följer dx10 med? :$

Medlem
Skrivet av Dandyline:

Jag har bara en fråga om w7, följer dx10 med? :$

dx11


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Medlem
Skrivet av Kidrobot:
Skrivet av Dandyline:

Jag har bara en fråga om w7, följer dx10 med? :$

dx11

Sweet!

men det gäller även betan?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Spectral:

Varför det? Jag behöver en dator som kör windows för mjukvaruutveckling.

Uppenbarligen har du ju sådana problem med PC/Vista att du borde inse att du inte har kunskaperna att hantera platformen som sådan, dvs det är SBS det handlar om och inte Vista i sig.

Oj oj, här kommer vi med påhopp kors och tvärs. Lugna ner dig lite gubbe lilla. Kan med ganska stor säkerhet påstå att mina kunskaper överträffar dina vad gäller PC som plattform. Det är dock inget vi behöver diskutera här då nyheten inte handlade om det. Skicka ett PM om du ska envisas med att kalla mig för skit.

Stora ord från någon som är 23 år. Hur många förslag på förändringar i Windows som du gett till microsoft har gått igenom, och länka gärna till RFP-sidorna så man kan kika på dessa. Men 23 år? Är du ens resurs-konsult? Vanlig konsult? Senior konsult är ju uteslutet då det kräver 10 års arbetsfarenhet inom ett specifikt område. Ingen ANSTÄLLD vad jag sett, har mer kunskaper än killarna som suttit hemma och pulat (sk. 'jönssons'). Fram med kulorna!

Ja, jag är konsult vad nu det skulle ha med saken att göra. Men jag har inte sagt att jag är ANSTÄLLD (även om jag nu är det) och att jag inte sitter hemma och pillar som en sk "jönsson".

Visst är det hemskt när någon yngre än en själv kan mer? Jag tycker det är förjävligt, man känner sig värdelös och att ens försöka lära sig något av en yngre person är ju helt utanför kartan.

Edit: Glömde säga att jag inte skickat några förslag till MS på förbättringar. Kan man inget enligt dig om man inte gjort det? Typ som att det är en grym sak att skriva i sitt CV när man söker jobb.

Wow, ni har så bra argument att Miss Universum just nu febrilt googlar på "top 10 - en bättre värld".

Dock angående Vista/Win7:

Först och främst, fakta. Vista är bättre än XP på många områden. Är detta konstigt? Såklart inte, XP är från 2001. Vad har ändrats sedan detta? Säkerhet (extern och intern), minnesanvändning och såklart mycket ifråga om drivrutiner. Jag köper att Vista knappast är en jätteförbättring mot XP och att för vissa är prestandaförlusten för stor för att vara värd det.

Men prova ett system med XP/Vista med 4gb minne mot ett system på 1 eller 2gb minne. XP systemet kommer i båda fallen använda lika mycket medan Vista system använder olika mycket. Detta för att Vista system väljer att använda minnet vilket det ju är gjort för att göra! Att som XP sitta och låta minne ligga oanvänt är ju bara det förskräckligt! Detta gör att Vista kan utan problem på rätt system starta, använda och utnyttja program på sätt som XP kan drömma om. Säkertheten på Vista är tro det eller ej bättre än XP, OSX och Linux i form av antal kritiska säkerhetshål i systemet.

Detta är lite av de förbättringar som finns under skalet på Vista som tyvärr bara inte är så märkbara som de borde vara. Sedan behövde Vista verkligen sitt SP1.

Men nu till Windows 7. Med tanke på förbättringarna som finns i Vista så är det knappast konstigt att Windows 7 med lite tid under hytten äntligen kan utnyttja det på rätt sätt. Vista behövde lite mer tid bara.

Win7 vann just mot Vista/XP i 23 stycken tester i snabbhet. "Även på en långsammare dator med Pentium Dual Core och 1 GB minne är Windows 7 snabbare än XP och Vista". Nemen ojdå.

Bara mina ord. Men tycker Windows 7 ska bli kul och hoppas alla inbitna XP fans ska försöka ge även framtiden en chans, och se utanför den där lilla jobbiga boxen de befinner sig i alltför ofta.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Att lova att drivrutiner som funkar i vista ska funka i W7 är ju ganska enkelt - ingenting funkar ju i vista

håller fullständigt med

vista chrashade innan det än han bli klar med att installera sig på min dator:down:

tilll och med diskettdrivna win 3.11 fungerade bättre än vista :):heart:


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ställer mig till gänget som aldrig haft problem med Vista. Eller.. när jag tänker efter så hade jag faktiskt problem med Sony Ericsson PC suite för 1 år sen. Hmm..


signatur

living let die

Medlem

jag gillar inte vista.
Min mor köpte en bärbar dator, för att bla hålla på med sin släckt forskning.
tyvärr så var det Vista home (?) på den, och vad händer? ja naturligt vis så går det inte instalera det programet på Vista.. bakåt kompitibelt my ass...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Spectral:

Varför det? Jag behöver en dator som kör windows för mjukvaruutveckling.

Uppenbarligen har du ju sådana problem med PC/Vista att du borde inse att du inte har kunskaperna att hantera platformen som sådan, dvs det är SBS det handlar om och inte Vista i sig.

Oj oj, här kommer vi med påhopp kors och tvärs. Lugna ner dig lite gubbe lilla. Kan med ganska stor säkerhet påstå att mina kunskaper överträffar dina vad gäller PC som plattform. Det är dock inget vi behöver diskutera här då nyheten inte handlade om det. Skicka ett PM om du ska envisas med att kalla mig för skit.

Stora ord från någon som är 23 år. Hur många förslag på förändringar i Windows som du gett till microsoft har gått igenom, och länka gärna till RFP-sidorna så man kan kika på dessa. Men 23 år? Är du ens resurs-konsult? Vanlig konsult? Senior konsult är ju uteslutet då det kräver 10 års arbetsfarenhet inom ett specifikt område. Ingen ANSTÄLLD vad jag sett, har mer kunskaper än killarna som suttit hemma och pulat (sk. 'jönssons'). Fram med kulorna!

Ja, jag är konsult vad nu det skulle ha med saken att göra. Men jag har inte sagt att jag är ANSTÄLLD (även om jag nu är det) och att jag inte sitter hemma och pillar som en sk "jönsson".

Visst är det hemskt när någon yngre än en själv kan mer? Jag tycker det är förjävligt, man känner sig värdelös och att ens försöka lära sig något av en yngre person är ju helt utanför kartan.

Edit: Glömde säga att jag inte skickat några förslag till MS på förbättringar. Kan man inget enligt dig om man inte gjort det? Typ som att det är en grym sak att skriva i sitt CV när man söker jobb.

Wow, ni har så bra argument att Miss Universum just nu febrilt googlar på "top 10 - en bättre värld".

Dock angående Vista/Win7:

Först och främst, fakta. Vista är bättre än XP på många områden. Är detta konstigt? Såklart inte, XP är från 2001. Vad har ändrats sedan detta? Säkerhet (extern och intern), minnesanvändning och såklart mycket ifråga om drivrutiner. Jag köper att Vista knappast är en jätteförbättring mot XP och att för vissa är prestandaförlusten för stor för att vara värd det.

Men prova ett system med XP/Vista med 4gb minne mot ett system på 1 eller 2gb minne. XP systemet kommer i båda fallen använda lika mycket medan Vista system använder olika mycket. Detta för att Vista system väljer att använda minnet vilket det ju är gjort för att göra! Att som XP sitta och låta minne ligga oanvänt är ju bara det förskräckligt! Detta gör att Vista kan utan problem på rätt system starta, använda och utnyttja program på sätt som XP kan drömma om. Säkertheten på Vista är tro det eller ej bättre än XP, OSX och Linux i form av antal kritiska säkerhetshål i systemet.

Detta är lite av de förbättringar som finns under skalet på Vista som tyvärr bara inte är så märkbara som de borde vara. Sedan behövde Vista verkligen sitt SP1.

Men nu till Windows 7. Med tanke på förbättringarna som finns i Vista så är det knappast konstigt att Windows 7 med lite tid under hytten äntligen kan utnyttja det på rätt sätt. Vista behövde lite mer tid bara.

Win7 vann just mot Vista/XP i 23 stycken tester i snabbhet. "Även på en långsammare dator med Pentium Dual Core och 1 GB minne är Windows 7 snabbare än XP och Vista". Nemen ojdå.

Bara mina ord. Men tycker Windows 7 ska bli kul och hoppas alla inbitna XP fans ska försöka ge även framtiden en chans, och se utanför den där lilla jobbiga boxen de befinner sig i alltför ofta.

Att linux har mer säkerhetshål är inte så konstigt då de räknar med alla tredjepartsprogram som följer med i paketsystemen.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Många gamla spel funkar inte på vista. Det duger för att jag ska skit i vista. Om man gör ett nytt operativsystem som inte kilarar av allt som det gamla gjorde så går man ju bara ett steg i sidled istället för framåt.

Skrivet av IceMan:

jag gillar inte vista.
Min mor köpte en bärbar dator, för att bla hålla på med sin släckt forskning.
tyvärr så var det Vista home (?) på den, och vad händer? ja naturligt vis så går det inte instalera det programet på Vista.. bakåt kompitibelt my ass...

Ni tycker inte det skall ligga på programtillverkaren att se till att man kan använda en produkt? Att generalisera och enbart skylla på MS är fel, det finns tiotusentals, ja hundratusentals program och att se till att anpassa ett OS så det ska stämma med alla är i realiteten en omöjlighet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nej, är nått bakåtkompatibelt så ska det vara bakåtkompatibelt.
det är deras problem att lösa detta, för att dom vill väll att folk ska byta OS?...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fattar du väl själv iceman att det är en omöjlighet om inte mjukvarutillverkarna anpassar sig också. Nu börjar du låta som ett litet barn som är motvalls kärring.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vista (och Windows 7) sunkar för att Microsoft har vridit upp bloat-mätaren så mycket det går. Det är inte intuitivt för fem öre. För att göra vissa saker som gick med 3 musklick i XP måste man nu navigera sig igenom långa menyer, klicka på knappar hit och dit som till synes sitter på måfå och alternativt gå igenom en Wizard.

"Säkerhetsförbättringarna" är bara irriterande för oss datoranvändare som har använt en dator längre än en månad. 5000:e gången man ser "Open File - Security Warning" eller "Internet Explorer har blockerat script från den här sidan" så förlorar man allt hopp inför framtiden av detta OS.

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Vista (och Windows 7) sunkar för att Microsoft har vridit upp bloat-mätaren så mycket det går. Det är inte intuitivt för fem öre. För att göra vissa saker som gick med 3 musklick i XP måste man nu navigera sig igenom långa menyer, klicka på knappar hit och dit som till synes sitter på måfå och alternativt gå igenom en Wizard.

"Säkerhetsförbättringarna" är bara irriterande för oss datoranvändare som har använt en dator längre än en månad. 5000:e gången man ser "Open File - Security Warning" eller "Internet Explorer har blockerat script från den här sidan" så förlorar man allt hopp inför framtiden av detta OS.

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Haha, håller med till fullo; bra skrivet. Har bara kört Vista ett fåtal gånger, men höll på att få psykbryt när jag skulle ändra upplösningen, tänkte "Visserligen heter det ju "Windows", men det här börjar ju bli löjligt!".
Nåt som jag tycker verkar konstigt (ovan?) är att den ska sprida ut alla filer över hela datorn, där ett spel låg (t.ex. C:\Spel\Spelnamn\) förut, verkar den nu lägga det i t.ex. "C:\Windows\Users\Blaha\Mapp1\Mapp2\" osv., samt själva spelmappen, eller är det bara jag som är helt clueless?
Är också, för övrigt, mer intresserad av bakåtkompabiliteten mot XP än Vista...


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem
Skrivet av Wartex:

Vista (och Windows 7) sunkar för att Microsoft har vridit upp bloat-mätaren så mycket det går. Det är inte intuitivt för fem öre. För att göra vissa saker som gick med 3 musklick i XP måste man nu navigera sig igenom långa menyer, klicka på knappar hit och dit som till synes sitter på måfå och alternativt gå igenom en Wizard.

"Säkerhetsförbättringarna" är bara irriterande för oss datoranvändare som har använt en dator längre än en månad. 5000:e gången man ser "Open File - Security Warning" eller "Internet Explorer har blockerat script från den här sidan" så förlorar man allt hopp inför framtiden av detta OS.

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Jag håller med beskrivningen för vista men verkligen inte för windows 7.

Det är lika lätt om inte lättare att nagivera sig genom windows 7 som XP. Menyerna i nya windows är kortare än någonsin.

Om det är något man lär sig efter en månads datoranvändning så är det att internet explorer är allt annat än bra och att man gör bäst i att byta till alternativ firefox eller Google Chrome.

Vad sägs om att prova windows 7 istället för att anta saker? Inte för att vara elak men det är ju uppenbart att du inte har någon aning om vad du säger.

Medlem

Tycker att diskussionen domineras av för/emot-Vista inlägg.
OnT, någon som har någon aning om när Betan släpps? Har surfar runt på MS sajter utan att hitta något om det?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Tycker att diskussionen domineras av för/emot-Vista inlägg.
OnT, någon som har någon aning om när Betan släpps? Har surfar runt på MS sajter utan att hitta något om det?

Undrar samma sak, någon som vet när?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag antar att Microsoft lagt mest tid på funktioner som faktiskt SYNS, som grafiken, för att det är lättare att göra reklam för. Om de bara skulle kolla under motorhuven så skulle de se att OS:et ruttnar innifrån. Bah, om det bara fanns bra spel till Linux skulle jag byta direkt... -_-

Soz, lång post. Hoppas nån orkade läsa.

Nja, faktum är ju att de HAR jobbat under huven. I Vista, stora säkerhetsförbättringar. I Win7, stora prestandaförbättringar. Om Win7 är snabbare än XP så snackar vi ju inte bara eyecandy.

Sen tror jag det är ganska viktigt med eyecandy också då folk är rätt ytliga av sig. Det är business helt enkelt.

Medlem

Nice ser jag fram emot som fan! när hela släpps alltså.

Medlem

Det står ju "Want to try the Beta? Come back the afternoon of January 9." på deras hemsida.

Då kan man kanske förvänta sig att det släpps nångång ikväll för våran del!


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Inaktiv
Skrivet av blutt:

Det står ju "Want to try the Beta? Come back the afternoon of January 9." på deras hemsida.

Då kan man kanske förvänta sig att det släpps nångång ikväll för våran del!

Nvm tänkte fel, bra sida för att kolla tiden:

http://wwp.greenwichmeantime.com/time-zone/usa/pacific-time/

Medlem

trist att man ska installerat, sen när man väl testat och gjort klart allt, så måste man gå tillbaks till sitt gamla OP skulle gärna vilja testa detta och se om det ger någon bättre prestandard önkning i spel som t,ex WoW eller några andra spel jag har haft problem me sen jag installerade Vista.

Medlem

Tänkte också passa på fråga, det där me touch screen grejerna måste man inte ha en speciell skärm för att det ska funka?

Skriv svar