Mirror's Edge-demo släppt

Medlem

OK, Hur fan kan ni tycka detta är bra??? Var fan det sämsta skit jag spelat nånsin.

Kontrollerna sög getpung.... Man ska inte ha hoppknappen på
LB och ducka på LT. Jag ville ju ha den på A och B-knappen och det gick inte att ändra

Sen hadde det vart tusen gånger bättre i Tredje person.

Edit: Säkert bättre på PC där kan man i alla fall ställa in kontrollerna hur man vill.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

jag har aldrig förstått. vad går spelet ut på? är det le parkour? eller skuter man också

Medlem

Håller med de som säger det var underbart! men så underbara kontroller var det inte med höger analog stick var lite segt att titta runder, men slåss / le parkour kontrollerna underbara rikigt nice.
Beroende på hur LÅNGT spelet är så blir detta ett kap!

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sen hadde det vart tusen gånger bättre i Tredje person.

Det kan jag nog inte hålla med om. Då blir det bara Tomb Raider, Assassins Creed eller Prince of Percia.

Ingen hittar på nåt i första person och allt för många har gått över till att göra "semi-tredjeperson" al la R6 Vegas, vilket suger imo. Det är ont of rejäla första persons-upplevelser. Far Cry 2 är en, men sen finns det inte många fler.

Medlem

Var lite rädd för att man skulle bli åksjuk snabbt men inget jag kände av i demot direkt. Var också lite skeptisk till det hela med att man ser allt från Faiths vy, var lika impad då jag såg filmera från spelet Breakdown till gamla Xbox för längesedan och vi vet ju hur mycket det sög men jag måste säga att Dice har verkligen lyckats med Mirror's Edge, man känner sig verkligen fri. Sen om det håller i längde får vi vänta o se om två veckor, garanterat köp i alla fal.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Var det ingen annan än jag som blev överraskad av hur pass låg upplösning iaf xbox 360-versionen hade? Kantutjämning i all ära, men det såg verkligen inte ut som på demo-filmerna man tittat på med stor spänning i hd-format. Kan det vara PC-versionen man visat upp tidigare?

Personligen lirar jag i 1080p via hdmi. MEN, gameplay:et var väldigt bra och jag gillar konceptet bakom spelet, så inget ris där inte.


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Medlem

Jag kan inte bestämma mig till vilket format jag ska köpa detta. Vad jag vet ska PS3-versionen få exklusivt extramaterial/expansion. Dock tyckte jag upplösningen inte riktigt gav den annars så underbara grafiken riktig rättvisa, vilket gör att jag skulle vilja ha PC-versionen (som ju tyvärr släpps senare). Xbox-versionen tyckte jag kanske såg lite lite bättre ut än PS3-versionen. Dock inte tillräckligt för att välja den och bli utan ev. extramaterial, hmmm......

Medlem

Sitter också och klurar på plattform. Jag föredrog nog kontrollen på 360n (är inte mycket för det där med tilt-funktionen på sixaxis samt att 360 paddan ligger bättre i mina labbar) men extramaterial vill man ju ha.

Var kan man läsa om vad som kommer ingå i dom respektive utgåvorna?


signatur
Medlem

Det är ett klart köp^^


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem
Skrivet av bitcrusher:

Var det ingen annan än jag som blev överraskad av hur pass låg upplösning iaf xbox 360-versionen hade? Kantutjämning i all ära, men det såg verkligen inte ut som på demo-filmerna man tittat på med stor spänning i hd-format. Kan det vara PC-versionen man visat upp tidigare?

Personligen lirar jag i 1080p via hdmi. MEN, gameplay:et var väldigt bra och jag gillar konceptet bakom spelet, så inget ris där inte.

vilken tv kör du med?

såg fantastiskt ut på min 40tum lcd tv
precis som demofilmerna

men ps3:an saknade kantutjämning (kollade hos en kompis)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Det är i 720p man kan köra spelet i.
Riktigt kul tycker jag spelet var, kommer nog köpa det när jag kan.


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem
Skrivet av Earthscum:

OK, Hur fan kan ni tycka detta är bra??? Var fan det sämsta skit jag spelat nånsin.

Kontrollerna sög getpung.... Man ska inte ha hoppknappen på
LB och ducka på LT. Jag ville ju ha den på A och B-knappen och det gick inte att ändra

Sen hadde det vart tusen gånger bättre i Tredje person.

Edit: Säkert bättre på PC där kan man i alla fall ställa in kontrollerna hur man vill.

wtf har du getpungs hand? kontrollerna e ju perfekta till detta spel. Men men smaken e ju som baken...

Medlem

Har kört igenom demot ett par gånger nu, inte helt fel faktiskt! Tyckte det var lite mysko det där när man skulle Walljumpa, när jag flera gånger kom upp mycket snabbare än det var tänkt att man skulle göra, och fick failed ändå?

Medlem
Skrivet av Khorney:

Har kört igenom demot ett par gånger nu, inte helt fel faktiskt! Tyckte det var lite mysko det där när man skulle Walljumpa, när jag flera gånger kom upp mycket snabbare än det var tänkt att man skulle göra, och fick failed ändå?

Typisk tutorial frustration. Man behöver ju oftast göra exakt som dom vill att man ska göra när det vankas tutorial. Irriterande men vafan ska man göra hehe...


signatur
Medlem

riktigt coolt spel blir klart ett köp!

Inaktiv

oj då, missat detta!

ska testas omgående.

Inaktiv

Testade det nyss, tror jag är förälskad

Roligt spel!

Medlem

Bästa demot jag spelat på länge, riktigt tight kontroll!

Inaktiv

Skrev en kort rapport om mina första intryck här häromdan: http://spelblogg.pricerunner.se/forsta-intrycken-mirrors-edge...

Håller faktiskt med Earthscum om att kontrollerna inte "sitter rätt" i förhållande till de flesta andra spel och vad jag kunde se kunde man inte ändra dem. Kanske går i det fullständiga spelet?
Lisas "Still Alive" är däremot en riktig hit, hon hoppas ju slå i USA med den som hjälp. Kan nog gå!


signatur
Medlem

Själv så fixa spelet RROD åt mig.. så nu var man utan xbox för ett tag framöver. Skojploj.. 9mån gammal, jag va den första i mitt umgänge som fått RROD på en av dom nyare modellerna.

Nå man har ju pc, klarar man sig galant med

OT: Kan bara säga att det såg snyggt ut, och så han jag hoppa 1gång o ducka 1gång..

KoP
Medlem

Help ok demo.. dock inte helt övertygad.. no buy.

Inaktiv

Usch för kontrollerna, hoppa vill jag göra med A!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av bitcrusher:

Var det ingen annan än jag som blev överraskad av hur pass låg upplösning iaf xbox 360-versionen hade? Kantutjämning i all ära, men det såg verkligen inte ut som på demo-filmerna man tittat på med stor spänning i hd-format. Kan det vara PC-versionen man visat upp tidigare?

Personligen lirar jag i 1080p via hdmi. MEN, gameplay:et var väldigt bra och jag gillar konceptet bakom spelet, så inget ris där inte.

vilken tv kör du med?

såg fantastiskt ut på min 40tum lcd tv
precis som demofilmerna

men ps3:an saknade kantutjämning (kollade hos en kompis)

Jaså? Själv kör jag på en 24" monitor, LG flatron L246. Jag sitter förvisso lika nära som när jag jobbar med datorn, så det finns väl en risk att den låga upplösningen blir påtaglig när man sitter nära. Må testa på 32" och uppåt sen för att se om det är någon förbättring!

Jo, jag är medveten om att nästan alla 360-spel renderas i 720p och lägre, men låter boxen skala upp till 1080p.


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av angryBinky:

Var in på Xbox Live runt 06:40 och då hade inte Mirror's Edge dykt upp.

NU FINNS DET!!

Gött blir in å tanka nu då..

Medlem

Hur kan ghost löparen klara Playground banan i time trial, på under minut?

Själv har jag lyckats klara den på 1.34 minuter.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

OK, Hur fan kan ni tycka detta är bra??? Var fan det sämsta skit jag spelat nånsin.

Kontrollerna sög getpung.... Man ska inte ha hoppknappen på
LB och ducka på LT. Jag ville ju ha den på A och B-knappen och det gick inte att ändra

Sen hadde det vart tusen gånger bättre i Tredje person.

Edit: Säkert bättre på PC där kan man i alla fall ställa in kontrollerna hur man vill.

Ojoj, jag som tyckte det framgick klart och tydligt vad som uppskattats. T ex utseende, musik, stämning och stil rent generellt. Även om vissa andra även haft problem med kontrollerna. Eftersom frågan löd "Hur fan...?" så tänkte jag klargöra, så slipper du faktiskt läsa vad folk har skrivit.

Har tyvärr inte spelat själv, men ett inköp av PC-upplagan blir det nog.

/Meatpie, gammal och bitter gubbe dagen till ära.


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem

härlig musik


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har nu spelat demot 15-20 ggr, om det ens stoppar.
För varje gång så blir det bättre och bättre.

Time trial är riktigt kul, men kan också vara så frustrerande.
Det är något magiskt över spelet, det är som en dröm.

Medlem

Spelade demot på PS3 och jag älskade det! Bekväma kontroller, enormt behaglig och passande musik, härlig stil. Inte några depprimerade och grå färger, allt är vitt och färgglatt och på något vis får mig att må bra att spela det.

Jag skulle definitift köpa det om det inte vore så att jag inte har råd med fler spel detta året. Förbokat LittleBigPlanet. Kanske blir detta nästa gång då!

Medlem

Hittade detta på Aftonbladet. Mirror's Edge blir trilogi

Skriv svar