Medlem

Håller med delvis. Men ni berättade i princip bara om nackdelarna. Det finns fördelar också.

Men varför i hela världen gav PC Gamer (inte svenska) spelet 94%?! :S Det lurade mig att köpa det.

De är säkert mutade. :/

Medlem

Du har inte förstått någonting kebbe. Du tror själv att folket på fz.se har problem med att skjuta folk i datorspel? Att alla vi som provat spelet inte gillar det för att vi inte skulle gilla actionspel? Vaktposter är inget fel. Vaktposter där vakterna respawnar så fort man åkt 100m därifrån däremot...
Vill man däremot spela spelet "Åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka mera bil" som dessutom befolkas av npc's som är komplett retarderade så funkar ju FC2 väldigt, väldigt bra.

Medlem

För att ta ett vackert citat ur videorecensionen "När jag tänker efter så vet jag inte ens varför jag skall döda The Jackal"

Det får mig att undra om du ens spelat spelet eller besitter någon som hells möjlighet att tänka logiskt. Om en stor del av civilbefolkningen flytt landet, en annan del blivit dödad och en tredje del håller till i "underworld", på grund av att de två fraktionerna krigar med vapen de köper billigt av The Jackal. Varför skulle ditt uppdrag då vara att ta död på The Jackal? Kanske för få ett slut på kriget?
Var det för mycket för att du skulle lista ut det eller är du bara van vid att allt spottas upp i ansiktet på dig så som i t.ex. Gears of War?

Far Cry 2 har stora influenser från filmen "Hotel Rwanda", se den så blir det nästan som att du får storyn för spelet uppspottad i ansiktet. Men då hade du väl klagat över att det finns vapen, vilket inte huvudpersonen i filmen hade. För actionspel skall vara utan vapen.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Du har inte förstått någonting kebbe. Du tror själv att folket på fz.se har problem med att skjuta folk i datorspel? Att alla vi som provat spelet inte gillar det för att vi inte skulle gilla actionspel? Vaktposter är inget fel. Vaktposter där vakterna respawnar så fort man åkt 100m därifrån däremot...
Vill man däremot spela spelet "Åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka mera bil" som dessutom befolkas av npc's som är komplett retarderade så funkar ju FC2 väldigt, väldigt bra.

Nämn en bättre lösning som passar in i spelkonceptet. Antingen ser man striderna som någonting roligt, någonting som hör till genren. Eller så klagar man över att det är en omöjlighet att ta död på hela jävla spelvärlden så att det bara finns de där zebrorna kvar. Vad låter bäst?

Medlem

Ett problem till är väl att ska man hålla på att skjuta hela tiden ska det väl göras bra. Tycker känslan i vapen och styrning är rätt b. Det blir fort tråkigt och därmed faller allt, för mig iallafall.

Men de har ju rätt vision alltså, frågan är om de inte ska göra en 3:a där de försöker fokusera på allt som är bra i 2:an och göra de andra delarna lika bra. Då hade Far Cry 2 verkligen varit ett bra spel.

Medlem

Kunde inte ha sagt det bättre själv än vad speakern säger.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Medlem
Skrivet av Crawller:

BARA 2/5?! hade jag aldrig trott. jävlar va paff jag blev.
Har inte testat spelet än men jag litar på er och köper det inte.

nej köp det för fan det e jättebra, lita inte på fz dem snackar bara en massa skit

Skribent

Någon som sticker ut från detta hopkok av misslyckade är de lysande animationerna, men huvudkaraktären eller utvecklarna verkar fortfarande inte veta hur ett vapen fungerar. Mantelrörelse vid varje magasinbyte!? Det är som att jag skulle vrida om nyckeln på min bil vid tankning trots att den är igång...

Medlem

Håller med, jag kände exakt samma sak som personen som gjorde recensionen av spelet.

Medlem

Helt jävla rätt.

Antikvitet
Skrivet av kebbe_90:

För att ta ett vackert citat ur videorecensionen "När jag tänker efter så vet jag inte ens varför jag skall döda The Jackal"

Det får mig att undra om du ens spelat spelet eller besitter någon som hells möjlighet att tänka logiskt.

Men snälla du, jag är inte förståndshandikappad!

Jag förstår vad spelet vill att jag ska tycka, men jag känner ingen drivkraft. Spelet misslyckas med att få mig att känna att jag verkligen vill ha ihjäl honom, spelet presenterar bara en platt anledning som inte är särskilt underbyggd. Tvärtom egentligen, jackalen verkar vara en något grymt lagd entreprenör, inte precis en diktator eller folkmördare.

Någon (som betalar min karaktär i FC2) vill verkligen ha ihjäl jackalen. Men varför? Och varför är jag så angelägen om det att jag tar mig an ett krig mot hela landets befolkning?

För att jag som spelare ska känna att jag är "med på noterna" så krävs det mer på fötterna än det lilla Ubisoft presenterar. Så enkelt är det för mig. Och det du läst/sett är min recension. Du får gärna förklara din egen ståndpunkt, men kritisera mig inte personligen för att min skiljer sig från din.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Bästa och mest rättvisa recensionen av spelet jag har sett. Spelet är högst medelmåttigt och jag tröttnade riktigt fort på det.

Fz.tv äger också! Ruskigt bra och intressant. Ge oss mer!

Medlem

Dem skulle kallat det Farcry 2 "REPEAT"

1.Totalt värdelöst att man inte kan gå dit man vill på kartan, finns hur grymma platser som helst om man ville öva lite prickskytte, men nejdå, rakt in i lejonens kula.

2. Lustigt är att man alltid blir skjuten i ryggen då man reparerar bilar eller andra fordon, trots att du har rensat hela stället från folk, men nog fan komemr det en liten snubbe med hagelbrakka och brötar på, och framförallt då du bestämmer dig för att köra rakt igenom vägspärren, när du har bra avstånd emellan, då kan du ge dig fan på att någon skjuter en målsökande kula 500 rätt in i djungeln och träffar.

3. Spawn skall vi bara inte diskutera, ett område som redan är rensat borde vara så iaf ett par timmar om man skall gå efter klockan, och några BORDE ju sova, men icke, inte en käft kan ha visat sig på savannen när du hoppat av bussen, men sätt dig i en bil och vips så är dem där.

4. Smyga, mmm det är ju vanligt att man plaskar om kring mitt i natten, försöker man gå lungt ned i vattnet så väsnas det som fan och alla vakter kommer till undsättning för att göra livet surt för dig.

5. Felande vapen och reparationer, detta är ett skämt, det funkar hyffsat med nya vapen, men sen då, 10-20 skott, eldavbrott, fixa, 10-20 skott eldavbrott, detta kunde man fixat på ett mkt smartare sätt.

6. Och jag HATAR då man knappt har något liv kvar, då skall han pula med en kniv i benet, som det borde funka *asg*, och var är den kniven förresten, den hade jag mkt hellre haft istället för en mesig matchete.

nej detta spelet är en totalmiss,

det får en 2a för den snygga loggan inget annt

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Mikzarn:

Du har inte förstått någonting kebbe. Du tror själv att folket på fz.se har problem med att skjuta folk i datorspel? Att alla vi som provat spelet inte gillar det för att vi inte skulle gilla actionspel? Vaktposter är inget fel. Vaktposter där vakterna respawnar så fort man åkt 100m därifrån däremot...
Vill man däremot spela spelet "Åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka bil, hoppa ur, skjuta 7 snubbar, hoppa in, åka mera bil" som dessutom befolkas av npc's som är komplett retarderade så funkar ju FC2 väldigt, väldigt bra.

Nämn en bättre lösning som passar in i spelkonceptet. Antingen ser man striderna som någonting roligt, någonting som hör till genren. Eller så klagar man över att det är en omöjlighet att ta död på hela jävla spelvärlden så att det bara finns de där zebrorna kvar. Vad låter bäst?

En bättre lösning hade kunnat vara att inte programera en efterbliven AI som inte klarar av att köra runt en bil som står i vägen, så att det faktiskt hade varit kul och utmanande att att rensa vägspärrar.. Eller att man slapp skjuta ihjäl alla i samma vägspärr 3 gånger, samma ställe, samma motstånd, 2 minuter senare. Eller att det helt enkelt tog iaf en kvart innan de spawnar om.

Tänk om man istället kunde åkt in i vägspärren, dragit fram sin granatkastare, faktsikt SPRÄNGT husen, åkt vidare och gjort uppdraget som bestod av att man skulle göra något annat än att bara skjuta ihjäl alla utan någon vettig anledning, för att sedan vända tillbaka och köra igenom samma vägspärr där husen nu står i brand och det ligger en halv arm på vägen. Då hade gärna vägspärren fått respawna en kvart senare.

Vafan, det hade t.om vart roligare om vägspärrarna befolkades av älgar beväpnade med BFG9000 och pansarvagnar.

Inaktiv

Bra recension!
Tacket vara den kommer jag nu att köpa Fallout 3 i stället, eller kanske även Dead Space, eller båda
FC2 blir det inte iaf.


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem
Skrivet av Masterchief:
Skrivet av Crawller:

BARA 2/5?! hade jag aldrig trott. jävlar va paff jag blev.
Har inte testat spelet än men jag litar på er och köper det inte.

nej köp det för fan det e jättebra, lita inte på fz dem snackar bara en massa skit

Jo men visst!
FC2 är ett skräp spel.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag hatar att ni har rätt Det är så otroligt bra känsla i intro och de första uppdragen. Att glida runt i bil och hitta första posterna och diamanter är helt underbart.

Sen fattar man att det är allt och då är det inte så värst kul längre.

Giff expansion med varierade uppdrag!

Inaktiv

Vafan vaktkurer = Mer shooting. Handlar inte fps om att skjuta längre?

Tycker spelet förtjänar i alla fall 3.5 / 5.

Det fåniga är att fienderna pallar 10 skott innan de lägger sig.

Inaktiv
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Bra recension!
Tacket vara den kommer jag nu att köpa Fallout 3 i stället, eller kanske även Dead Space, eller båda
FC2 blir det inte iaf.

Nä Dead Space är klart bättre, Fallout 3 också. Far Cry håller dock längre än Dead Space

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Vafan vaktkurer = Mer shooting. Handlar inte fps om att skjuta längre?

Tycker spelet förtjänar i alla fall 3.5 / 5.

Det fåniga är att fienderna pallar 10 skott innan de lägger sig.

Enformig shooting i samma jävla vaktpost om och om igen är inte kul. Och fienderna tar bara ett skott i pannan, iron sight och skjut dem i huvudet, gör det hela väldigt enkelt.

Medlem

Tycker inte om att det verkligen hörs att du läser innantill.

Medlem

jaja ni som gillar spelet kul för er, men bara för man inte tycker om det och blev besviken så ska ni inte hoppa på dom för alla har rätt till sin egen åsikt.

Medlem

Varför heter det Far Cry 2? Såvitt jag vet så har det absolut ingenting att göra med föregående händelser i Far Cry vad gäller handling och karaktärer.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Varför heter det Far Cry 2? Såvitt jag vet så har det absolut ingenting att göra med föregående händelser i Far Cry vad gäller handling och karaktärer.

Av den enkla anledning att Ubisoft äger rättigheterna till namnet.

Medlem
Skrivet av Krigshot:
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Bra recension!
Tacket vara den kommer jag nu att köpa Fallout 3 i stället, eller kanske även Dead Space, eller båda
FC2 blir det inte iaf.

Nä Dead Space är klart bättre, Fallout 3 också. Far Cry håller dock längre än Dead Space

nä, dead space höll 7h för mig...far cry 1,5 max

Medlem

jag gillar verkligen diverse fanboys, förmodligen är väl FC2 det första fps de lirat.

- Alla civila är borta på grund av kriget. Tur det inte är så i verkligheten. Då hade vi nog inte fått plats i sverige på grund av alla afrikanska flyktingar (inte för att det nu är något fel på afrikaner)

-Det är ju lågiskt att de bemannar om vaktposterna efter att man rensat dem. Kan man tycka, men såvidare de inte kommit på någon ny teleporterteknik så bör det ta något längre tid.

och sen kan man ju undra, vart är alla djuren? har de med utvandrat på grund av kriget?

Fint att han sätter sig och försöker lika ut kulor i benet när kulorna viner. Den där adrenalinsprutan eller var det är hade ju varit smidigare. lirka ut kulor kan man ju göra sedan...

...och hon din buddy som kommer och räddar dig ibland måste vara grymt snabb. eller har hon med någon ny teleport teknik...

- AI:n suger verkligen
- fordonen suger mer
- Uppdragen påminner om doom, gå från punkt A till punkt B "you need a blue key" är fan mer begåvat och spännande.

Mikzarn: Bästa kommentaren hittils:
"Vafan, det hade t.om vart roligare om vägspärrarna befolkades av älgar beväpnade med BFG9000 och pansarvagnar. "

Tycker det summerar spelet rätt bra


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Varför heter det Far Cry 2? Såvitt jag vet så har det absolut ingenting att göra med föregående händelser i Far Cry vad gäller handling och karaktärer.

Vad jag vet så har quake 1, 2 och tre inget gemensamt... men det heter ändå quake...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Pirazy:

Varför heter det Far Cry 2? Såvitt jag vet så har det absolut ingenting att göra med föregående händelser i Far Cry vad gäller handling och karaktärer.

Av den enkla anledning att Ubisoft äger rättigheterna till namnet.

Ja de har ju nu uppenbarligen bevisat att utveckla ny IP knappast är en högre prioritet hos Ubisoft.

Varför försöka komma på nåt nytt när man bara kan kalla det för en uppföljare och hoppas att tillräckligt många luras av namnet så de kan täcka sin löjligt stora budget.

Som om nya PoP inte var illa nog, har inget att göra med föregående trilogi men det var för jobbigt att hitta på nåt nytt så de kör på som vanligt och låtsas som om det regnar.

Medlem

kebbe_90 visar prov på fantastiskt intellekt åter igen.
Vissa kräver ju lite mer av handlingen än "Skjut ner den elaka afrikanska mannen!!!" som verkar räcka för en del andra...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Håller med, detta spel var en stor besvikelse. Tröttnade efter tredje uppdraget, och lämnade tillbaka spelet.

Ännu mer störande är att du kan få malaria mitt i spelet när du krigar och måste ta din spruta annars avlider du.

Grafiken, och fysiken är underbar - men inte spelsättet. Skit spel!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skriv svar