christer fuglesang vår första astronaut

Inaktiv

har man svenskt medborgarskap är man svensk. det är väl ganska enkelt?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jepp


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

har man svenskt medborgarskap är man svensk. det är väl ganska enkelt?

Om alla som har det borde ha det är en annan fråga. För en annan tråd.

Ursäkta knirk för all OT-jag orsakat i denna tråd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ICEMAN

*Knirk - tänk vad kul det blir sen när Norges olja tar slut, och de inte får fiska pga fisken dör ut.
då kommer norge att bli som ett u-land
vips! kan vi impotera billig arbeskraft ifrån nära håll, helt underbart! *

hehe jo, utan torsk så är ingen norsk speciellt morsk

ni har väl läst att tredje rymdpromenaden med christer och surbeam blev lyckad, dom kämpade på med solpanelen som fastnat och christer gjorde nåt ryck å skiten lossna å kunde ändras så som det var tänkt,

christer fick tydligen en stående applåd från Nasa foket i houston för att dom äntligen fick fixat panelerna

såhär mycke svåra grejer har aldrig tidigare lyckats göra under alla år i rymden på samma resa,

solpaneler, ny del till rymdstationen, koppla in ett elsystem för hela rymdstationen som funnits där uppe i många år men som ingen klarat att koppla in förut.

tack vare just christer och med lite hjälp av jänkaren surbeam eller va han nu hette igen,

nu ska christer greja å dona med dom andra i rymdfärjan för åter resan till jorden, och återigen är det christer som är som en slags förman och håller koll på de mesta.

det behövs tydligen en svensk om jänkare ska få nåt gjort där uppe

Inaktiv
Skrivet av DN:

Jag har sovit i den ryska luftslussen de två senaste nätterna. Där finns två fönster och jag har i lugn och ro kunnat titta ut över den vackra, snabbt undanglidande jorden.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2697&a=596222&previo...

Vilken känsla det måste vara att få ligga och titta ut på Jorden innan man somnar.

Medlem

Närmast rymd och tungdlöshet man har kommit är trumman på gröna lund som fanns för många år sen.

Där åkte golvet ner efter par varv och då var man fastklistrad på väggen och kunde snurra runt o ha sig.

Men det var för många små olyckor folk som stog på huvudet när centrifugalkraften försvann.

Och folk som spydde och ni kan ju tänka er hur fint det var

Därav så försvann den attraktionen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Närmast rymd och tungdlöshet man har kommit är trumman på gröna lund som fanns för många år sen.

Jag minns med skräckblandad förtjusning... Är det inte mer att en annan kraft (centripetalkraft?) verkar på din kropp mer än gravitationen liksom, det blir ju svårare att röra sig än vanligt varför jag försöker skjuta ner din rymd- och tyngdlöshetsliknelse Att simma, det är nog närmare rymd och tynglöshet... eller?

Ni som har varit i eller kommer från rymden kan ju svara... zampa?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Att befinna sig under vatten med någon form av flytetyg (dykarväst eller så) är nog det närmaste tyngdlöshet man kan komma på jorden om man inte har stort flygplan.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Att befinna sig under vatten med någon form av flytetyg (dykarväst eller så) är nog det närmaste tyngdlöshet man kan komma på jorden om man inte har stort flygplan.

Tän då att vara under vatten i ett jättestort flygplan... dubblet tynglöd liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

Närmast rymd och tungdlöshet man har kommit är trumman på gröna lund som fanns för många år sen.

Jag minns med skräckblandad förtjusning... Är det inte mer att en annan kraft (centripetalkraft?) verkar på din kropp mer än gravitationen liksom, det blir ju svårare att röra sig än vanligt varför jag försöker skjuta ner din rymd- och tyngdlöshetsliknelse Att simma, det är nog närmare rymd och tynglöshet... eller?

iofs men i rymden kan du ju inte simma dig fram utan du dras ju åt nått håll oavsett om du vill eller inte och där är ju trumman lite närmare tycker jag.

Där har du en kraft som tvingar dig åt ett håll och det enda du kan göra är att snurra runt iofs inte i 360grader men iaf


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

coolt, tomtarna nere i houston pratar om
* the christer shake*
för att han lyckades skaka loss panelerna

Medlem

Hörde något prat om att i rymden så faller man hela tiden... och då kan jag tänka mig att luftgopar som man ibland kan hamna i med flyget påminner om tyngdlöshet.
Och så finns det väl redan plan som flygs enbart som tyngdlöshetsattraktioner. Planet dyker och folk kan då busa runt i luften.

Medlem

jo nasa har ju ett plan som från viss höjd och genom speciell dykning kan producera par sekunders tyngdlöshet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det kan man med alla plan, bara man åker i rätt fart falla i samma hastighet som planet faller is the shit!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

kan o kan kräver viss modifikation.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det är väl nåra ryssar som har det osså. dom använder ett av världens största flygplan tror jag.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

det kan man med alla plan, bara man åker i rätt fart falla i samma hastighet som planet faller is the shit!

Låter som en katastrofal GBG-STHLM resa hahahahaa.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

har den dära fu.. landat än?


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

har man svenskt medborgarskap är man svensk. det är väl ganska enkelt?

(Måste bara komma in och bråka lite )
Inte Enligt mig. Du är svensk medborgare.

Som jag sa i en tråd för längesedan... Jag blir inte Japan bara för att jag skulle flytta och och få medborgarskap. Jag blir en Svensk med Japansk medborgarskap.

Eller är det bara jag i hela universum som ser det så?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

seniil du har rätt,

nolimitsoya: det va inte så lätt ändå


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

jag håller med seniil. men vänta nu, det betyder ju att jag håller med zampa också, burrr


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jajamänsan man säger inte burrr man säger : AHHAHHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHHA HJJÄLP (och drar ifrån datan) . nästan så ska man göra tror jag nä det kanske är fel man kanske säger burrrr ja det är nog rätt, ja det är det blabla..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av nolimitsoya.:

har man svenskt medborgarskap är man svensk. det är väl ganska enkelt?

(Måste bara komma in och bråka lite )
Inte Enligt mig. Du är svensk medborgare.

Som jag sa i en tråd för längesedan... Jag blir inte Japan bara för att jag skulle flytta och och få medborgarskap. Jag blir en Svensk med Japansk medborgarskap.

Eller är det bara jag i hela universum som ser det så?

har man anammt kulturen så ser jag inget fel i att man kallar sig svensk eller japansk eller whatnot.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

har man anammt kulturen så ser jag inget fel i att man kallar sig svensk eller japansk eller whatnot.

Whatnot... är inte det rasism?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

orkade inte att sitta skriva en uppsats

men som förtydligande menade då jag med whatnot vilket land o nationalitet man nu väljer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så där ja, nu står Fuglesang på backen igen. Riktigt roligt att allt gick så bra.

GG Christer!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ja tur att hemresan gick bra.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja tur att hemresan gick bra.

Ja, nu kanske vi slipper höra vad han äter till frukost. Nu glömmer vi honom och fokuserar på Darin istället, från rymden till stjärnan så att säga.:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Ja, nu kanske vi slipper höra vad han äter till frukost. Nu glömmer vi honom och fokuserar på Darin istället, från rymden till stjärnan så att säga.:)

underbart underhållande

Medlem

darin den fjollan. lol

Skriv svar