Pedofiler startar politiskt parti

Medlem

[quote=urken]Pedofiler är psykiskt sjuka och bör få vård...[quote]
Sant, men psykiskt sjuk elller inte så ska man kunna behärska sig och inse att man kan hamna i fängelse. Pedofili ska bestraffas, skiter fullständigt om dom är snurriga i bollen eller inte.

Läste i Illustrerad Vetenskap att pedofili/djursex var lagligt i rom en gång i tiden. Vet inte hur sant det är, men tur att man lever i nuet iaf.

Inaktiv

kanske är bra att dom organizerar sig så kan man sätta dit alla på en och samma gång.


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av Lappis:

kanske är bra att dom organizerar sig så kan man sätta dit alla på en och samma gång.

Så länge de inte gjort något brottsligt blir det nog antagligen svårt att få någon ditsatt.

Medlem

Pedofili är en sjukdom ja, men en sjukdom som i första hand drabbar andra än den sjuke. Därför ska inte pedofiler få gå fria i samhället om man kan se någonsomhelst risk för återfall. Vad gäller dessa organiserade pedofiler är de ju stolta över sin sjukdom, det är faktiskt ännu värre än den genomsnittlige pedofilen. Men "demokrati" som det är kan man ju knappast göra något åt saken, det vore åsiktsförtryck.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

pedofili är dragningen till barn. inte övergreppen. pedofili drabbar ingen annan än den som är pedofil.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

pedofili är dragningen till barn. inte övergreppen. pedofili drabbar ingen annan än den som är pedofil.

Vad leder dragningen till då? Sluta vara naiv...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vad leder dragningen till då? Sluta vara naiv...

Det finns pedofiler som inte förgriper sig på barn. Så precis som soya skriver: pedofili är dragningen till barn, inte övergreppen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Majoriteten av dom som känner sexuell dragning till barn (Pedofiler) förgriper sig inte på barn, och lever ett vanligt liv eftersom det vet att det är fel att förgripa sig på barn, sen finns det dom som gör det trots att det är olagligt och väldigt fel.. just my 10 kronor


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

ok, om vi ska ta och sluta med hårklyverierna. hur många pedofiler har fått den diagnosen utan att först förbryta sig på ett barn?

Skrivet av Jag:

Därför ska inte pedofiler få gå fria i samhället om man kan se någonsomhelst risk för återfall.

jag tycker att det framgår relativt tydligt att jag pratar om dömda pedofiler.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Svampn:

Majoriteten av dom som känner sexuell dragning till barn (Pedofiler) förgriper sig inte på barn, och lever ett vanligt liv eftersom det vet att det är fel att förgripa sig på barn, sen finns det dom som gör det trots att det är olagligt och väldigt fel.. just my 10 kronor

Har du källa på det där?
Har nämligen försökt hitta någon form av statestik på hur många med diagnosen pedofili som begått övergrepp(även om mörketalet antaligen är stort)men har inte lyckats.

Medlem

Jag skulle rösta på dom. Sex med 12 åringar ftw.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Ja, i mitt fall som egen fader så skulle jag kunna agera bödel!

Alvaligt så tär det mer på min själ att se ett barn bli våldtagen, misshandlad och kanske dödad än att se nån vuxen dö av smärta och kramper, död o ploger. Nä, det skakar i kroppen av bara tanken. Jag skulle inte tveka att gå hem o ta o slå in huvudet på personen som min dotter skulle säga våldtog henne på dagis/skolan förra dagen! USCH!

Må min själ brinna i helvetet mer än att mitt barn går så illa till tids!

Medlem

i swe om nån gör nått imot en unge, vad händer då? typ 2mån fängelse och 500kr i böter?

vad äre för fel på kastrering?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

i swe om nån gör nått imot en unge, vad händer då? typ 2mån fängelse och 500kr i böter?

vad äre för fel på kastrering?

Håller med Iceman. Slopa fängelset, ge de kastrering istället. Kan du inte hantera hormonpinnen så kan du gott vara utan dess komponenter.

Pedofiler förknippas väl allt som oftast med just människor som HAR begått något brottsligt. Det är ju inte så att man sitter och diskuterar läggningar, och någon häver fram:"Jag är pedofil".

Våld/brott mot barn borde bestraffas hårdare. Att man känner dragningar till barn kan man väl inte hjälpa, men det rättfärdigar knappast att begå ett brott. Då kan vi ju applicera denna "logik" på ett antal andra saker, exempelvis kleptomani. Skall jag bestraffas lindrigare än en medveten tjuv enbart för att jag har ett tvångsmässigt beteende?

Inaktiv

ingen har väl förslagit det? problemet är att pedofiler automatiskt utpekas som onda, inte för att de begår övergrepp, utan för att de har läggningen.

fö är kastrering och annan tvångsmässig stympning något som hör hemma i förvridna diktaturer.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

om de tänder på andra saker än "normalt" så är det inte deras fel, är väll nån gen, men man behöver inte göra det irl.
så länge det stannar i hjärnan är det väll inte farligt.

men nu pratar vi om de rövhålen som sätter på 2åringar irl osv... de skall kastreras.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Svampn:

Majoriteten av dom som känner sexuell dragning till barn (Pedofiler) förgriper sig inte på barn, och lever ett vanligt liv eftersom det vet att det är fel att förgripa sig på barn, sen finns det dom som gör det trots att det är olagligt och väldigt fel.. just my 10 kronor

Har du källa på det där?
Har nämligen försökt hitta någon form av statestik på hur många med diagnosen pedofili som begått övergrepp(även om mörketalet antaligen är stort)men har inte lyckats.

Vem skulle gå till en läkare och säga "Hej jag är en pedofil, skriv in mig i ert register".

Skrivet av IceMan:

om de tänder på andra saker än "normalt" så är det inte deras fel, är väll nån gen, men man behöver inte göra det irl.
så länge det stannar i hjärnan är det väll inte farligt.

men nu pratar vi om de rövhålen som sätter på 2åringar irl osv... de skall kastreras.

Vad är normalt?

Titta inte du på tjejer när du va 14-15 år?

Troligen så är Pedofiler kvar i den tankegången även i vuxen ålder, att dragningen till yngre tjejer/killar inte förvinner med åldern.

Det kan även bero på en färvriden uppväxt som till största del är faktiskt föreldrarnas fel, vem ska man skjuta då?

Kan dra ett snabbt exempel på hur folk vill en sak, men dom ska inte vara inblandade i det:

Massor av folk ville ha Vindkraftvärk för att det är en ren energi källa, men inte i närheten, den låter och stör utsikten.

Samma med avrättning, snabbt döda någon så slippr man problemet, bara jag slipper agera bödel så jag inte har det på mitt samvete.

Hycklare!

Medlem

normalt= inte vilja sätta på 2åringar


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

För dig ja, men inte för Pedofilerna.

Det är inte precis att dom har valt att bli Pedofiler, precis som att böger inte har valt att bli just bögar, är bögar normala?

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

ingen har väl förslagit det? problemet är att pedofiler automatiskt utpekas som onda, inte för att de begår övergrepp, utan för att de har läggningen.

fö är kastrering och annan tvångsmässig stympning något som hör hemma i förvridna diktaturer.

Jag måste vara ärlig, jag beundrar din och andras tolerans i detta område. Frågan är dock, om(hypotetiskt) det skulle drabba någon ni kände själva, hur skulle ni då resonera?

Skulle ni då säga "Oj, det kan ju inte han hjälpa. Innerst inne är han ju inte ond, det är han som är det riktiga offret".

Jag gillar inte uttrycket "vara i någon annans skor", men att känna mer för personer som drabbats, alltså blivit utsatta för en pedofil, ÄR normalt.

Medlem

det kan också vara farligt att sätta sig in i den drabbades situation, om någon våldog min dotter (har ingen) skulle jag inte tveka att döda honom (tror jag), iaf inte om det var i direkt anslutning till våldtäkten. innebär det att man borde tillämpa dödsstraff i sverige? mitt svar är ett preliminärt nej. däremot ser jag ingen som helst ursäkt för att någonsin släppa ut en våldtäktsman i samhället igen, om det skulle finnas så mycket som en promilles chans till återfall.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har alltid påstått att ett förbjudande av politiska partier, hur radikala/vidriga/rättighetskränkande de än är, vore ett hot mot demokratin. Enligt min åsikt är det alltid viktigare att bemöta folks åsikter med argument. Gång på gång har jag blivit frestad att överge mina åsikter när partier/organisationer som Nationell Ungdom, Sverigedemokraterna, AFA och Nationaldemokraterna trängt in i våra liv. Men jag har alltid kämpat emot mina primitiva instinkter och fortsatt argumentera för en mer fredlig politik.

Och så kommer detta. Nu säger jag bara: Har någon sett The Boondock Saints?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Ophe:
Skrivet av Svampn:

Text

Har du källa på det där?
Har nämligen försökt hitta någon form av statestik på hur många med diagnosen pedofili som begått övergrepp(även om mörketalet antaligen är stort)men har inte lyckats.

Vem skulle gå till en läkare och säga "Hej jag är en pedofil, skriv in mig i ert register".

Jag antar att de som vill ha vård för det skulle göra något liknanade, för det finns vård. Jag ville mest veta på vilka grunder han påstår att majoriteten inte begår brott.

Inaktiv

De fleste i den åldern har väl endå redan förlorat oskulden...

Nä men seriöst ett sånt parti borde vi ha i Sverige!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

chief red cloud, det har drabbat närstående. bla fd flickvän och sambo. några fler fördomar?
jag vet precis vad det handlar om.

hwergelmer, hur ska man göra den bedömning menar du?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

den mannen är inte friskt det är ett som är säkert .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

soya: antar att du undrar hur man ska bedöma återfallsrisken. jag hoppas att det finns de som kan göra det inom läkarkåren, kan de inte de ska de inte behandla sjukdomen öht då de isåfall inte behärskar området. generalisering kanske men det viktigaste måste vara att skydda medborgarna, inte förövarna, må de vara sjuka eller inte.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

det är nog en lite för naiv inställning till hur träffsäker psykiatin är.
dessutom kan en person vara stabil när vården avslutas, men bli sjuk på nytt. precis som tidigare stabila personer blir sjuka för första gången.

vi får helt enkelt acceptera att människor kommer begå dumheter; speciellt om dessa är sjuka. det går inte ha någon nollvision. (eller jo, det går, men att uppnå den blir omöjligt och åtgärderna till sist värre än nyttan.)

förresten finns det inget som helst motsatsförhållande mellan att skydda medborgare och ta hand om psykiskt sjuka. någon väg mot noll psykiskt sjuka ute på gatorna finns dock fortfarande inte.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

motsatsförhållandet ligger i vad man ska prioritera. de friskas säkerhet eller de sjukas rättigheter. som sagt är det en generalisering, men inte en allt för grov sådan imo


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag instämmer helt med de synpunkter Nolimitsoya har uttryckt.

Jag tycker folk som begår dessa brott mot barn är de vidrigaste människor som finns, så nära personifierad ondska man kan komma i min bok.

Det verkar fullständigt äckligt och sjukt att folk vill starta ett parti och ha sådana i mina ögon vidriga åsikter som att det skall vara okay att ha sex med en 12 åring.
Det här sätter ju demokratin verkligen på prov.
Jag anser att hur sjukt och vidrig det här än är, så måste de få uttrycka sina åsikter i ett riktigt demokratiskt samhälle.

De kommer bli utgallrade och utsatta för folkets upprördhet och vrede. De kommer aldrig kunna påverka någonting för de allra flesta människor som inte är pedofiler kommer ta största möjliga avstånd från dem.

Att samla upp alla och skjuta dom och agera bödel, det är ju Nazi-fasoner.
Lever man i en demokrati så måste man lita på rättsystemet och samhället.

Självklart blir det en annan sak när man blir påverkad personligen. Hade något hänt med mina barn hade jag säkert också inte haft någon högre önskan än att slå ihjäl dessa monster.
Men det är psykologiska reaktioner.

Dock är situationen med partiet helt klart lite bisarr.

123
Skriv svar