Diablo III till konsoler "en teoretisk möjlighet"

Medlem

hade varit intressant med diablo 3 till konsol (PS3), speciellt ifall om man skulle kunna ha tangentbord/mus till det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

är det typ 5 röster som gör all dubbning till svenska i såväl spel som tecknat? Jag har alltid avskytt svenska röster i tecknat och diablo är tyvärr inte det värsta exemplet.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Det är stor skillnad mellan möjlighet och att de faktiskt skulle planera det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Mitxu:

Diablo på konsol + dubbat på svenska http://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE

Riktigt coolt faktiskt synd man inte hade det på svenska då man var liten pojk å spelade diablo


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

hade varit intressant med diablo 3 till konsol (PS3), speciellt ifall om man skulle kunna ha tangentbord/mus till det.

.. varför inte bara spela det på pcn isåfall? ;o

Sålänge dom inte gör PC versionen sämre pg.a konsolversioner så är det helt okej, ju fler som får ta del utav Dibbe slakten desto bättre, så länge vi som vill lira det på datorn slipper lida för det. \o/

Medlem
Skrivet av rolle90:

hade varit intressant med diablo 3 till konsol (PS3), speciellt ifall om man skulle kunna ha tangentbord/mus till det.

Tangentbord/Mus kommer alltid vara inslängt i andra hand när det gäller konsollerna. Gamepad är ju vad 95% av spelarna hade använt i vilket fall som helst. Så jag tvivlar att det är någon vidare prioritet för utvecklarna.

Hur som så tror jag Blizzard inser vilken enorm marknad det finns för PC spel som inte har allt för höga maskinkrav. Det finns ju en hel del fler PCs ute i världen än vad det finns PS3or eller 360s. Så länge maskinkraven är realistiska d.v.s. (Crysis, I'm looking at you...)

Medlem

Hårda ekonomiska tider om man istället för en relativt billig mus, istället får trycka sönder en uppsjö av handkontroller.

Medlem

Som vanligt så håller jag med peak performance.

Diablo på svenska är riktigt skrattretande, förresten.

Medlem

Det måste vara den största idioten som Eurogamer har som reporter. Att äns komma på att ställa den frågan, VARFÖR måste ALLTID ALLA spel komma till konsol medans det inte är lika viktigt att bra spel som kommer på en viss konsol kommer till PC? När det nu finns Wii, PS3 och 360 exclusiva spel så tycker jag f_n att det ska få finnas PC exclusiva spel med och då ska det vara de mest populära spelen. T.ex Diablo eller någon annan av BE's produktioner....Så svaret på frågan om det kommer komma till konsol, hoppas inte det för då ökar chanserna för en flopp dramatiskt....:evil:

Medlem

Snart vill väl consol freaksen ha ratt, pedaler och hjul på kosolen så dom jag köra till affären med den. Glöm då inte släpet...dom måste ju få hem all Coca Colan med....cross-mappingen har blivit ett stort skämt. Ursäkta mig men så är det...

Medlem

Kommer knappast hända.

Medlem

please dont...

Men jag litar på blizzard, tror inte dom kommer svika oss så här.

Medlem

dom lär ju käna mer pengar på att ha det till pc och konsoller, sås varför inte?


signatur

Rawr

Medlem

Well det skulle ju göra världens rikaste spelföretag ÄNNU rikare...

Bt
Medlem

Polaren kommer över o lirar sin Barbar på mitt Wii medans jag lirar valfri magi-klass på datorn? Jo visst, varför inte...


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Räkna inte med att det isåfall kommer till Wii, det är PS3 och Xbox360 som är potentiella konsoler.

Tycker det är märkligt varför så många är så negativa till en konsolversion, jag vill spela det på PC, men om andra hellre vill spela på konsol så varför inte.

Medlem

Om dem nu gör en konsol version av diablo3 så kommer den säkert släppas 6-12månader efter PC/Mac versionen.
Så då kommer dem flesta som vill ha det redan ha köpt det.
Så oroa er inte för mycket.
Dem försöker alltid göra sitt bästa för oss.

ptr
Medlem

haha alltså vad fan är det här? gråt inte! spelet lär inte bli sämre om det nu skulle komma till konsol. Men sen när spelet kommer och det kanske suger då har ni något att skylla på ialla fall

Skrivet av Jakkal:

Räkna inte med att det isåfall kommer till Wii, det är PS3 och Xbox360 som är potentiella konsoler.

Tycker det är märkligt varför så många är så negativa till en konsolversion, jag vill spela det på PC, men om andra hellre vill spela på konsol så varför inte.

Med tanke på hur PC-versioner brukar behandlas när det utvecklas till flera format samtidigt är det inte underligt att många klagar. Nu tror jag att Blizzard är ett av mycket få företag som inte skulle låta PC-versionen lida av det, men likväl skulle resurser delas upp på 2+ versioner istället för att allt satsas på att få fram en superbra version.

Som sen eventuellt kan portas förstås.

Sedan är det ju numer så sällsynt att se PC-exklusiva AAA-titlar att man vill retas lite med konsolägarna

Spelade Diablo på playstation ett rätt bra tag efter det släpptes på PC. Hade väldigt låga förväntningar men det fungerade förvånande bra. Spela coop med polarn bredvid var väldigt kul och kontrollerna var inte alls några problem. Visst, det lät lite konstigt med svenska men det var bara låta bli välja det.

Ser därför inget problem om de släpper Diablo 3 på
konsoller om det görs på samma sätt som med D1. Dvs, ett senare släpp som är korrekt optimerat för konsollen och inget klantig snabbport.

Medlem

FZ - Kotaku #2

Medlem

vi få ju hoppas att konsol versionen inte tar skada av pc:n, dom måste ju tar hänsyn till flera tusen olika pc-system/konfigurationer, risken är att det gå över konsolporten med, och det vill ju inte.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

skoj för konsol ägarna med


signatur

Nämen!

Inaktiv

alla spel har en "teoretisk möjlighet" att bli portad till konsol...

hur bra det blir är en annan fråga.

Medlem

Nja Diablo 1 fungerade bra till konsoll, brukade själv spela det en hel del. Dock så skulle inte diablo 2 fungerat lika bra och antagligen inte Diablo 3 heller. Sen skiter jag iofs i om det kommert ill konsoll också bara det inte drabbar PC versionen.

Medlem

Konsoler får för mycket fokus. Diablo bör stanna till pc där det passar bäst.

Medlem

Kommer inte hända

Medlem

Dom får inte göra det till konsol, det funkar bara inte
Diablo ska spelas på datorn!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Det får inte komma till konsol, då dummas det bara ner

"Dummas ner"? Jaja...

Inaktiv
Skrivet av Servach:

Konsoler får för mycket fokus. Diablo bör stanna till pc där det passar bäst.

Då måste ju allt folk också uppgradera datorn men nya minnen och kanske något nytt grafikkort för att få en ultimata Diablo 3 känslan.

Ge oss som har konsol något chans också. Skulle tycka att det var roligt att lira Diablo 3 på min Xbox 360 om det skulle gå såklart.

Roligt att se att Diabo 2 på webhallen ligger top 8 just nu över mest sålda spel. Väldigt roligt att se. Nu kan vi iaf se Diablo 2 på PC-listan inom Vecka 27 tror jag iaf.

123
Skriv svar