Uhm, min Cd-läsare har "försvunnit"

Medlem
Uhm, min Cd-läsare har "försvunnit"

Japp, min cd-läsare är borta, eller nja kanske inte borta men den syns inte i "Den här datorn". Varken min orginalläsare eller några virtuella läsare alá deamontools kan läsa en CD/DVD eller MDF. Jävligt konstigt och jobbigt måste jag säga.
Har inte installerat nått nytt eller meckat med diverse "virtual-drive-hider-program".

Fick detta nån gång för längesedan när jag körde XP och då va de bara att avistallera deamontools men de hjälpte inte denna gången.
Kör Vista nu

Någon som har något tips eller nått som kan hjälpa mig?

signatur

I'm the best around...

Inaktiv

hade samma problem för några månader sedan , återställ datorn någon vecka bakåt så ska det nog fixa sig

Inaktiv

Har haft det problemet emellanåt stängde datorn och bröt strömmen till aggregatet några gånger sen fungerade det igen. Kan ju även prova att gå in och vända i BIOS alternativt låta BIOS söka diskar, CD, även om de redan syns. Mer än så har jag inte behövt göra i alla fall och fungerar det är det ju snabbt och enkelt.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Vad innebär det att man återställer? Försvinner allt på datorn som kommit till / ändrats i datorn, eller är det bara va dsom ändrats i systemfilerna?
För jag har en jävla massa grejjor som jag fått den senaste veckan som jag vill ha kvar på datorn

signatur

I'm the best around...

Inaktiv

alla ändringar som gjort i systemet försvinner. användarens filer rörs inte.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Systemåterställningen funkade, tack så mycket gubbar. Another win for Fz-forumet!

signatur

I'm the best around...

1
Skriv svar