Speltoppen vecka 25

Medlem
Speltoppen vecka 25

Trevligt att Kojimas mästerverk säljer fortfarande, visar att det finns folk med sinne för kvalité och kärlek till mästerlig berättarteknik.

Liten sidnotis: Konami har meddelat att de har SKEPPAT tre miljoner exemplar av MGS4, bara att gratulera!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är mgs4 ett multiformat-spel? jag trodde det var ett ps3 exclusivt spel?
Edit: opz

Inaktiv

BonD: Nej, med multiformat i det här fallet menas vilka spel som sålt bäst oavsett konsoltillhörighet.

Medlem
Skrivet av redmac:

Liten sidnotis: Konami har meddelat att de har SKEPPAT tre miljoner exemplar av MGS4, bara att gratulera!

Halo 3 hade skeppat 4.1 miljoner exemplar INNAN spelet hade släppts.

Dock förvånande att sådana spel säljer så bra...

Gears of War sålde också bra, 3 miljoner inom 10 veckor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jaha okej då hänger jag med

Medlem

Undrar hur många ex AoC har sålt nu?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av redmac:

Trevligt att Kojimas mästerverk säljer fortfarande, visar att det finns folk med sinne för kvalité och kärlek till mästerlig berättarteknik.

Att du orkar, måste helt ärligt fråga dig om du jobbar med PR för sonys räkning? Ingen kan vara så blind för dom uppenbara brister som finns i MGS4 -.-

Även om det är satir så tar denna kille upp ett par väldigt uppenbara brister med hela MGS karusellen: [länk]http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/99-Metal-Gear-Solid-4 Zero Punctuation]

Inaktiv

Tycker faktist att vi ska vänta tills Fable 2 och Gears of War 2 kommer ut

Då ser vi vilka som ligger uppe i toppen

Fast det är roligt att MSG 4 även sålde mest denna vecka.

Men nu blir det säkert " Bad Company "

ptr
Medlem

alltså, är väl klart att ett spel som alla väntat på ligger i toppen? klart fable 2 och gears of war 2 kommer ligga etta när de kommer, men det kommer förmodligen final fantasty XIII också göra och likaså little big planet. varför göra det till ett jävla fanboy-tjafs? "oooh 360 suger penis för ett ps3-spel säljer bäst" och vice versa. det går i vågor.

@ drunken_monkey_boxer orkar inte kolla, även fast zero punctuation alltid är skoj men vad för brister finns det? har inte lirat metal gear 4 än då jag tänkte spela om ettan tvåan och trean innan och helt ärligt så hittar jag fan inga brister i någon av de spelen. Spelar just nu ettan och fan vad det är roligt! tacka gud för kantutjämningen på ps3an dock, annars hade mina ögon inte mått bra.

Medlem

Kul att det går bra för FF CC till PSP, fast det har ju inte funnits något sedan GoW CoO så

Medlem
Medlem

Blev rätt besviken på AOC, inte på själva spelet men det att funcom prioriterade så mycket annat istället för spelbarheten i sina första patchar, vet inte hur det är idag, men jag skall ta upp mitt spelande efter sommaren o hoppas på att dom fixat allt det jag har whinat om

Det är trots allt ett riktigt mysigt spel, älskar världen, kulturen och loren i spelet!

Grymt sugen på MGS4 och GTA4 dock, verkar sweet synd att pengarna går åt till saker som är lite viktigare än just spel =(

Medlem

MGS4!


signatur

hejsanhejsanhejsan

tycker det är lite konstigt att World Of Warcraft håller i sig så pass starkt som dom gör


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Trevligt att Kojimas mästerverk säljer fortfarande, visar att det finns folk med sinne för kvalité och kärlek till mästerlig berättarteknik.

Att du orkar, måste helt ärligt fråga dig om du jobbar med PR för sonys räkning? Ingen kan vara så blind för dom uppenbara brister som finns i MGS4 -.-

Även om det är satir så tar denna kille upp ett par väldigt uppenbara brister med hela MGS karusellen: [länk]http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/99-Metal-Gear-Solid-4 Zero Punctuation]

DMB strikes again. Tappat sömn för att en PS3-exklusiv titel säljer som smör och rosats av i princip alla medier?


signatur
1
Skriv svar