Hitachi PJ-TX300 projektor, total nybörjare - Behöver hjälp!

Medlem
Hitachi PJ-TX300 projektor, total nybörjare - Behöver hjälp!

Hej!

I och med att min plasma är inne på service så har jag fått låna en Hitachi PJ-TX300 projektor av min bror för att kunna rädda filmkvällen med polarna ikväll.

Det jag fick med var projektorn, strömkabel samt en kabel att koppla mellan DVD-spelaren och projektorn.

Den sistnämnda kabeln har en SCART-kontakt i ena endan som ska kopplas in i DVD-spelaren och en S-Video kontakt samt en röd och en vit phono-kontakt i andra endan. Detta är en sådan kabel, dock inte samma märke som den jag har.

Ljud har jag kopplat direkt från DVDn till min förstärkare så det jag gjorde var att koppla in SCARTen i DVD-spelaren och S-Videokontakten i projektorn.

Nu till problemet. När jag startar upp projektorn och trycker på input knappen får jag inte någon signal på någon kanal. Det jag antog var att jag skulle ha signal på S-Video kanalen men det fungerade tydligen inte.

Jag är en total nybörjare på projektorer och förstår verkligen inte vad som är fel. Är det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig koppla detta rätt?

Mycket tacksam för hjälp. Gästerna kommer om 3 timmar.

MVH
Mellanare

signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar