Inaktiv
Formatering?

Hejsan alla på FZ

Det är såhär att jag har stött på ett problem med datan, jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig till om hjälp. men jag hoppas att ni ska kunna hjälpa mig, nu till själva problemet.

När jag har påbörjat att intstallera XP, och när man kmr fram till vilken Partation man vill Formatera, och då vill jag ta bort C: för att formatera, men då säger intstallationen att det finns viktiga filer på min C: hårddisk för att kunna slutföra borttagningen utav Partionen (C:). varför blir det så? vad kan jag göra för att förhindra det?.

Tack i förhand.

MVH Donz:)

Inaktiv

boota från cdskivan istället för att påbörja installationen i windows.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

boota från cdskivan istället för att påbörja installationen i windows.

Okej, tack så mkt för tipset . men varför blir det så?, alla andra som har formaterat så har dom aldrig haft dt problemet =/

Inaktiv

Tänker inte direkt gå in på problematiken eftersom den är omfattande och extremt varierande. Olika system, olika hårddiskar ger ett antal olika skumma symptom vid de mest oväntade tillfällen, för att göra en lång historia kort.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

den är varken omfattande eller varierande. startar man en installation från windows kopieras ett antal viktiga filer som används under installationen direkt till disken istället för att läsas in i minnet senare, och då går det självklart inte formatera den partitionen under installationen.

att microsoft inte kan skriva installationsprogram är enda problemet.

signatur

#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kände väl bara rent allmänt för det jag sa. Installation från Windows, väljer ny installation så borde det ju gå i alla fall.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

det gör det inte. installationen bråkar iaf med mbr för att se till att korkade användare (som inte borde ge sig på (om)installationer i vilket fall) slipper fippla med bootordning i bios - och passar på att ställa till det samtidigt.

signatur

#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar