Folk som "gått ner sig" helt spelet

Medlem

kruxet är väl att som i mitt fall så vill man inte att spelet styr när man ska spela.

Finns gillen där både dom som gillar raid och inte kan trivas ihop, funkar det med.

just nu gilles lös efter långt uppehåll ganska skönt faktiskt ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Du kanske kan fråga deras guildmaster ifall han kan införa någon slags regel att dom 2 inte får spela mer än 5 raids om veckan typ eller nå.. ifall du förklarar det.. han kanske förstår..


signatur

Rail or Die

Medlem

Oddsen är mycket små för det

Däremot finns det enklare lösningar. Efter att man väl skaffat bra gear (tier 1 räcker, lita på det.) så kan man välja de flesta guilds som man vill gå till.

Jag sluta raida och har närmare ett 20tal high end epics, tier 1/2 + randoms etc..... finns inte många high end guilds som sagt till mig inom en vecka att jag kan joina dem om jag vill, när jag vill. Känner man sedan viktiga personer såsom officers, maintanks etc i de guildsen är det ännu simplare.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Gen
Medlem

Samtidigt måste vi separera på WoW spelare. En grupp är dom som levlar upp chars till 60, eller precis blivit 60 mot dom som är med i hardcore guilds. Känner själv hur det är när man sitter med en alt...det är lungt å skönt och man kan sluta när man vill (kanske bara göra klart det questet man är på). Ja, den enda tiden man verkligen är låst är när man kör en instance. Men oftast tar dom ju inte längre än 2 timmar (beror lite på).

Dock är det värre med hardcore gillen. Där måste man följa ett schema och gärna farma vid sidan av. Det finns alltid en instance man kan göra för att hitta X komponent som behövs i Y enchanten.

Själv lirar jag i det tredje bästa hordegillet på min server vilket kräver en del. Vi kör 4 dagar i veckan plus att en del tid går åt att kanske köra en liten AQ20 eller farma Scholo o.s.v. Sen PvPar jag mycket p.g.a. att jag ville bli 12 lagom till 1.11an och köpa dom nya trevliga sakerna som dyker upp då.

Allt detta gör att man är upptagen flera kvällar i veckan vilket slår ett hårt slag mot sitt sociala liv. Det finns nästan alltid en ursäkt att stanna hemma (vilket låter sjukt i sig). Stanna hemma på sommaren? Det går bara inte.

Jag känner att antingen så lirar man eller så gör man det inte. Det finns inget mellanting (p.g.a. gillet). Därför låter det inte helt fel att ta en paus.

Tyvärr ligger ju expansionen i horisonten men som tur var verkar det inte komma till sommaren som många först trodde utan kanske i slutet på året (om ens det). Blizzard själva sade ju att dom ska göra allt dom kan för att få ut expansionen detta året.

Expansionen är helt klart en ny magnet för alla dom som kommit till min punkt i livet där dom känner att "nu räcker det ffs, jag orkar inte mer". För visst är det fler folk som slutar än folk som börjar?

Tyvärr är jag rädd att barn födda på 2000-talet kommer att få mer problem än vi har nu. Förr eller senare lär väl allt bli virtuellt. Så Matrix kanske inte är så långt från verkligheten som man tror?

Medlem
Skrivet av Gen:

För visst är det fler folk som slutar än folk som börjar?

Tveksamt ändå. Sen i Julas har Blizzard satasat ganska hårt på öststater och liknande. Att de smäller upp nya servrar hela tiden visar också på det. Jäkla massa turkar, ryssar och liknande.
Fast nu inför sommaren är det väl alltid speciellt och framförallt e de ju inte alls samma drag på de gamla klassiska servrarna längre.

Gen
Medlem
Skrivet av martyr:

och framförallt e de ju inte alls samma drag på de gamla klassiska servrarna längre.

Som fan. Har en rogue 60 på Bladefist som jag inte spelar med längre men loggade ändå in med i helgen för att kolla läget. IF = tomt ! Trodde aldrig jag skulle få se något liknande. Tydligen hade 90% av servern migrerat.

Medlem

Jo det är tråkigt som fan. Alla heta servers vart så ospelbara alldeles för länge så hälften av alla seriösa spelare har försvunnit i våg efter våg av migrationer. Nuförtiden går det väl tillomed skapa chars igen på de flesta av de servers som egentligne blev fulla de första 3 dagarna efter release.

JB
Medlem

Omg jag känner igen mig i denna typen av beteende. O.o

För att komma på sig själv att man spelat mycket, så brukade jag köra med en äggklocka..

Att inte spela på datorn mer än 2 timmar. Men.... det funkade i typ 2 veckor...

Gen
Medlem

Logitechs G15 har en timerfunktion på LCD-skärmen :>

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Logitechs G15 har en timerfunktion på LCD-skärmen :>

geek buster eller?;)

Gen
Medlem

Fick ett retur-ex på jobbet riktigt billigt Att det sen stödjer WoW i 1.11 är bara en bonus

Medlem
Medlem

Orka med sånt, ibland VILL man spela 12 timmar i sträck.

Och ibland blire inge dator på ett par dagar, variation is teh shit


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Jag gjorde slut med min kille efter 3års förhållande pga detta spel.
Helt sjukt att han tackade nej till "vissa saker" som jag erbjöd, för att han skulle spela instanser osv. Så att ha flickvän hjälper inte alla att ha en förankring till verkligheten. Tyvärr.
Han kom hem från ett jobb som involverade datorer non-stop, satte på datorn startade spelet... och försvann... Ibland hade jag lagat en fin middag med tända ljus osv. Och han ville inte ens då stänga av skiten. Uch jag satt och grät i soffan engång för att få hans uppmärksamhet. Då reagerade han visserligen men man ska inte behöva gråta för att killen ska kunna slita sig.

Själv hade jag ett uppehåll från spelet efter att jag gjort slut. Men så var det en tjejkompis från skolan som också spelade så då startade jag ju såklart en ny karaktär. Nu spelar jag dock kanske 4h max på en vecka. Till skillnad mot att man spenderade nyårsdagen ingame.
Fick min nuvarande kille att börja spela också *skämmmssss* Men jag hoppas inte han går ner sig lika hårt som den förra. *sneglar på shock*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

För oss som spelar lite nu och då så är det nog rätt omöjligt att förstå hur folk (Liksom din förra kille då) överger nästan allt för att spela, och jag snackar inte bara om WoW då....

Visst, jag kan sätta mig en lördagkväll nån gång ibland och spela resten av kvällen, men det är sånt man får räkna med. Gråtande tjejer alltså.... finns inget värre helt ärligt. Minns en gång då min förra flicka grät (Trodde hon var gravid och fick lite panik), kändes som en spark i magen, trots att jag inte gjort nått fel eller så Allt ordnade sig visserligen men den bilden kommer jag aldrig få ur huvudet.

Kom visst av mig lite här.... men skit samma det är ju inget ovanligt


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Haha, ja gråta är det sista man kan ta till för att få sin villja igenom
Men jag tycker det är jobbigt när någon gråter, tjej eller kille, jag vet inte vad jag ska ta mig till då
Förstår paniken du fick. Been there done that. lr nått...

Ja han spelade konstant cs när vi träffades. Men det slutade han med för att han ville vara med mig. Sen kom wow... den bitchen.
Men jag tror det kan bero på att det är ganska många i hans familj som har haft olika beroenden (jättedåliga och mindre dåliga) Så jag tror han hade lättare att fastna så att säga.
Om man har en alkoholist i familjen så är det ju lätt att man själv blir det. Men även att man fastnar i något annat så som spel tex. Beroende som beroende.

Jag är inte beroende av något .. förutom kärlek.. och tea.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv
Skrivet av Randa:

Haha, ja gråta är det sista man kan ta till för att få sin villja igenom
Men jag tycker det är jobbigt när någon gråter, tjej eller kille, jag vet inte vad jag ska ta mig till då
Förstår paniken du fick. Been there done that. lr nått...

Ja han spelade konstant cs när vi träffades. Men det slutade han med för att han ville vara med mig. Sen kom wow... den bitchen.
Men jag tror det kan bero på att det är ganska många i hans familj som har haft olika beroenden (jättedåliga och mindre dåliga) Så jag tror han hade lättare att fastna så att säga.
Om man har en alkoholist i familjen så är det ju lätt att man själv blir det. Men även att man fastnar i något annat så som spel tex. Beroende som beroende.

Jag är inte beroende av något .. förutom kärlek.. och tea.

Två mycket bra saker att vara beroende av!

Inaktiv

Helt okej grejer att vara beroende av tycker jag kärlek speciellt... fast tea är ju såå gott


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Trodde jag spelade mycket med mina 120 days played sedan februari förra året, men icke. Lite synd är det att folk lyckas förstöra sina liv på det här sättet, men så länge de tycker att det är lungt, så är det väl det.

Gen
Medlem

Randa, jag kan verkligen förstå hur smärtsamt, onödigt och jobbigt din upplevelse med exet måste ha vart och jag lider med dig. Men det sjuka är att folk faktiskt träffas genom WoW (även om den procenten säkert är typ 0.000x)

Ett exempel :
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Skrämmande på ett sätt...

Det fanns även en tråd någon hade startat som handlade om folk som träffat folk via WoW indirekt/direkt.

Medlem
Skrivet av Randa:

Haha, ja gråta är det sista man kan ta till för att få sin villja igenom
Men jag tycker det är jobbigt när någon gråter, tjej eller kille, jag vet inte vad jag ska ta mig till då
Förstår paniken du fick. Been there done that. lr nått...

Ja han spelade konstant cs när vi träffades. Men det slutade han med för att han ville vara med mig. Sen kom wow... den bitchen.
Men jag tror det kan bero på att det är ganska många i hans familj som har haft olika beroenden (jättedåliga och mindre dåliga) Så jag tror han hade lättare att fastna så att säga.
Om man har en alkoholist i familjen så är det ju lätt att man själv blir det. Men även att man fastnar i något annat så som spel tex. Beroende som beroende.

Jag är inte beroende av något .. förutom kärlek.. och tea.

Det var hon som fick panik... och hennes mamma, jag lyckades hålla mig relativt samlad, mot alla odds :>

Alla har vi några laster, alla som säger annat ljuger.

Själv är jag beroende av kaffe (Inte druckit idag... missade kafferast.... livet e HÅRT). Har ett starkt behov av socialt umgänge, dvs polare is teh shit.

Har säkert en del saker till, men kommer inte på nått just nu... orka tänka innan kaffe kanske... återkommer senare


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Personligen tycker jag det är mer skrämmande att folk möts och blir ihop efter en kväll på krogen när man är snorfull, än att mötas över ett socialt spel och bli ihop/gifta sig. men det kanske bara är jag

Inaktiv

Ja, kanske är det skrämmande att träffa någon ingame. Men jag ser ingen skillnad på att träffa någon på en internet sajt eller träffa någon i WoW. Same same but diffrent.
Väldigt effektivt om jag får säga det själv. Jag har aldrig raggat någon på krogen. Fattar inte hur man gör

Kaffe är äckligt.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Kaffe är en drog


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Gen
Medlem

Kaffe = inte bra för magen

Inaktiv

Det är inte tea heller speciellt mycket. Beror iofs på vad för tea.
Men det är godare än kaffe iaf.
Kaffe smakar... inte helt korrekt.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Kaffe är mumma

Ang. att ragga på krogen så kan det ju vara mysigt ibland men gångerna man träffar något seriöst där är ganska lätträknade...


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Gen:

Randa, jag kan verkligen förstå hur smärtsamt, onödigt och jobbigt din upplevelse med exet måste ha vart och jag lider med dig. Men det sjuka är att folk faktiskt träffas genom WoW (även om den procenten säkert är typ 0.000x)

Ett exempel :
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Skrämmande på ett sätt...

Det fanns även en tråd någon hade startat som handlade om folk som träffat folk via WoW indirekt/direkt.

Been there done that

Tyvärr träffades vi bara några gånger.
Men båda tyckte det va kul att vi hade träffats på ett rätt så unikt sätt.
Hon va den mest underbara person jag träffat i mitt liv

Så kan bara säga om wow

Medlem

Appropå träffas igenom mmorpg, så hade en lärare jag haft innan en ganska rolig historia att berätta.

Gick ungefär ut på att en kvinna o hennes pojkvän lirade ett mmorpg, och sen började de lira med en tredje kille från typ usa. Efter en tids spelande så fick pojvännen ett jobb som krävde ganska mycket tid så han kunde inte spela lite mycket som tjejen och killen från usa.. Dom spelade på rätt mycket, smygflirtade lite och så, och det slutade med att tjejen åkter över från sverige till usa och var otrogen

Nu vet ja inte om han bara ljög, men en rätt rolig/sjuk historia


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Gen:

Randa, jag kan verkligen förstå hur smärtsamt, onödigt och jobbigt din upplevelse med exet måste ha vart och jag lider med dig. Men det sjuka är att folk faktiskt träffas genom WoW (även om den procenten säkert är typ 0.000x)

Ett exempel :
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Skrämmande på ett sätt...

Det fanns även en tråd någon hade startat som handlade om folk som träffat folk via WoW indirekt/direkt.

Been there done that

Tyvärr träffades vi bara några gånger.
Men båda tyckte det va kul att vi hade träffats på ett rätt så unikt sätt.
Hon va den mest underbara person jag träffat i mitt liv

Så kan bara säga om wow

Vaa? Du har alltså vart med om det ?!?
Så det funkar mao

123
Skriv svar