Xbox 360 HD-DVD Drive rasar i pris, 44% billigare

Robot
Medlem

Dom är lite för sent ute.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

"marknadsföring"?
Tror nog att det är mer "utförsäljning"

Medlem

Jo, de är sent ute och det går till och med rykten att Toshiba ska sluta helt med HD DVD. Läs mer på min heta blogg:
http://www.fz.se/bloggar/klockren/p=3669

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Seb
Medlem

Hmm, Blu-Ray har ju redan vunnit?, Bara tre eller två filmstudios som står bakom de.

Jag vill aldrig se ett format som man bara laddar ner, Jag vill ha mina filmer på en skiva stående i en hylla. Inte på en hårddisk som kan krashca.

Medlem
Skrivet av redhawk911:

Hmm, Blu-Ray har ju redan vunnit?, Bara tre eller två filmstudios som står bakom de.

Jag vill aldrig se ett format som man bara laddar ner, Jag vill ha mina filmer på en skiva stående i en hylla. Inte på en hårddisk som kan krashca.

Ja, skivor är ju oförstörbara ;).

Medlem
Skrivet av Gneiss:
Skrivet av redhawk911:

Ja, skivor är ju oförstörbara ;).

touché!

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blu-Ray tar hem det här. Ska själv köpa en Blu-Ray spelare snart.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja, jag diggar Xbox 360 helt och hållet...Men HD-DVD är liksom kaputt. Inte så smart att köpa en hd-dvd till xbox 360:n nu liksom...

Och angående att ladda ner filmer på hårddisk...det är ju faktiskt väldigt bra. För ofta om inte alltid om du köpet något på internet och laddar ner det på hårddisken. Om din hårddisk förstörs så får du ju bara ladda ner det igen, hur många gånger du vill.
Men om råkar knäcka din skiva är det ju kört.

Medlem

Det är lite komiskt det där egentligen, folk anser att Blu-ray kommer vinna, men det som är mest tittat på i hela världen är lågupplösta filmer på youtube ^^

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag har fortfarnade inte behov av bättre bildkvaltie än en vanlig xvid-rip. Så wtf is the problem :/

signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag har fortfarnade inte behov av bättre bildkvaltie än en vanlig xvid-rip. Så wtf is the problem :/

Då har du inte tittat på en hd film på en hdtv.

Medlem
Skrivet av SorbP:

förmodar att du inte har något mot att arbeta gratis...

signatur

Medlem
Skrivet av SorbP:

Nej men vi som betalar för filmen klagar inte av högre kvalitet.

Medlem

Dumlen: Jag hoppas inte folk se film på youtube. Men ja, kvaliteten hos YouTube är RIKTIGT sorlig.

SorbP: Tja... XviD börjar väl kännas lite sådär för mig, bättre att ladda ned dom på DVDR. Men så går det väl inte så jäkla snabbt med endast 8mbit.

Medlem

haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.

Medlem

Aja, blu-ray blir iaf konsumentdödaren.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.

Lugn bara lugn nu lille vän :).

Håller helt med, PS3 vann hd format. Men på allt annat så vann Xbox 360. Handlöst. Inte ens lönt att diskutera om saken.

Men jag kommer köpa en PS3 för att se på blu-ray film. Men absolut inte spela på eftersom jag kan få mycket bättre grafik och spel på 360:n :).

Inaktiv

Jag blir inte överraskad om Microsoft så småningom lanserar en Blu-ray standalone spelare till XBox 360.

Medlem

HD-DVD är dött, länge leve Blu-Ray...

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag blir inte överraskad om Microsoft så småningom lanserar en Blu-ray standalone spelare till XBox 360.

Antar nu att du inte är insatt alls inom den här konsol världen. Microsoft sa att om Sony vann med deras blu-ray format så skulle dom stödja det.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Antar nu att du inte är insatt alls inom den här konsol världen. Microsoft sa att om Sony vann med deras blu-ray format så skulle dom stödja det.

Jaså, du har också läst nyheterna om det? Grattis.

Medlem

Verkar ju faktiskt som om hddvd är på väg bort, helt och hållet! Jag trodde faktiskt att båda skulle överleva. Fast det kommer säkert nått nytt bättre snart ändå.

Medlem

Det har ju varit dött länge. Ett 5-årigt barn kan nog ha listat ut det...

Inaktiv

För konsumenterna är det både bra och dåligt. Bra för att det suger att inte kunna ha alla filmer på ett av formaten. Dåligt för sämre konkurrens gör att priserna kan hållas uppe. Men trots allt så överväger förstås det positiva stort.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Elit-mannen:

Jaså, du har också läst nyheterna om det? Grattis.

Jaha, ja...Tack.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Jaha, ja...Tack.

Här är senaste svaret från Microsoft bara för någon månad sen.
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=14092
Så det kanske dröjer lite längre, men Blu-ray spelare poppar nog upp så småningom även till 360 oavsett vad MS säger.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Ja, jag diggar Xbox 360 helt och hållet...Men HD-DVD är liksom kaputt. Inte så smart att köpa en hd-dvd till xbox 360:n nu liksom...

Och angående att ladda ner filmer på hårddisk...det är ju faktiskt väldigt bra. För ofta om inte alltid om du köpet något på internet och laddar ner det på hårddisken. Om din hårddisk förstörs så får du ju bara ladda ner det igen, hur många gånger du vill.

Är så fruktansvärt klantig att man lyckas knäcka skivan så får man skylla sig själv.
Är man inte mer rädd om sina saker.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Dax ställa skivorna i sina fodral i hyllan inte ligga på dom i soffan.

Inaktiv

Frågan är också hur bra kvalite man får när man laddar ner. Filmer på HD-DVD/Blu-ray är över 20GB stora normalt, laddar man verkligen ner dem i 1:1 HD kvalite?

Skriv svar