Xbox 360 HD-DVD Drive rasar i pris, 44% billigare
haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.
Lugn bara lugn nu lille vän :).
Håller helt med, PS3 vann hd format. Men på allt annat så vann Xbox 360. Handlöst. Inte ens lönt att diskutera om saken.
Men jag kommer köpa en PS3 för att se på blu-ray film. Men absolut inte spela på eftersom jag kan få mycket bättre grafik och spel på 360:n :).
Ser att trollen kryper fram ur sina mörka hålor...
på vad annat har 360 vunnit ? 360 har funnits ute 2 år längre än ps3 lille vän,
så ta du och kryp ner i ditt mörka hål igen trollet
Xbox 360:n har bättre spel, bättre grafik. Alla säger att snart, snart så kommer PS3:an visa sina riktiga "muskler". Men det kommer aldrig hända. Man är svårt naiv om man tror det fortfarande.
Och varför berättar du att 360:n funnits i 2 år? Blir ju bara mer pinsamt för PS3 fanboys att inte PS3:an kan ha bättre grafik på sina spel än något som funnits i 2 år.
Herregud, jag hoppas...jag hoppas verkligen att du är ett litet litet barn annars blir jag faktiskt orolig :\.
lätt det blir en bluray.. fattar inte varför man överhuvudtaget köper en hddvd spelare
Man köper en hd-dvd spelare för att se film. Kan du ens räkna ut 1+1 ?
lätt det blir en bluray.. fattar inte varför man överhuvudtaget köper en hddvd spelare
Man köper en hd-dvd spelare för att se film. Kan du ens räkna ut 1+1 ?
Ja du får ju verkligen ut mycket film när toshiba bara en tidsfråga innan dom går ut och dödförklarar formatet.
haha vid det här laget kan de lika gärna skänka den gratis, det är för sent nu, ni hade chansen innan sony kom med ps3 då hade 360 varit ledande med över 10 miljoner hd dvds men inte ni skrattade åt sony som tog det dyra bluray och titta nu då alla sticker dit ju.. hahaa.
Håller helt med, PS3 vann hd format. Men på allt annat så vann Xbox 360. Handlöst. Inte ens lönt att diskutera om saken.
Men jag kommer köpa en PS3 för att se på blu-ray film. Men absolut inte spela på eftersom jag kan få mycket bättre grafik och spel på 360:n :).
Xbox 360:n har bättre spel, bättre grafik. Alla säger att snart, snart så kommer PS3:an visa sina riktiga "muskler". Men det kommer aldrig hända. Man är svårt naiv om man tror det fortfarande.
Och varför berättar du att 360:n funnits i 2 år? Blir ju bara mer pinsamt för PS3 fanboys att inte PS3:an kan ha bättre grafik på sina spel än något som funnits i 2 år.
Herregud, jag hoppas...jag hoppas verkligen att du är ett litet litet barn annars blir jag faktiskt orolig :\.
Kan bara säga en sak till dig, sök hjälp.
den här tråden heter
och så började du dra upp idiotsnack om att 360 är bättre än ps3,
vad har det med den här tråden att göra ?
Sök hjälp.
[quote=straxdax]
jojo, men nu är det som det är iaf, och visst är det smidigare om man slipper byta skivor ?
Ja, helt klart. Därför jag skaffar fix till alla mina PC-spel så jag slipper stoppa i skivan från början, jobbiga fodral som de ligger i (speciellt i alla dessa special-edition fodral).
Personligen bryr jag mig inte så mycket om denna "strid". Jag följer den väg Universal följer eftersom det är de som släpper Battlestar Galactica. Just nu finns endast säsong 1 som högupplöst, men mer lär komma.
Jag är nog en av dom dumma som har en HDDVD till xboxen, men jag lär säga att jag är riktigt nöjd med den! Det säger dock inte att jag ogillar Blu-ray filmer, jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa en blu-ray/hddvd kombo spelare eftersom vissa filmer enbart kommer i ett av formaten beroende på vilket bolag som släpper det! Vinnare av kriget? svårt att säga... Blu-ray ligger ju steget före ENBART pga att PS3 har den inbyggd, hade Microsoft valt att stoppa i HDDVD som standare eller från början vid 360 lanseringen så hade det kanske sett annolunda ut idag
1# FZ Troll
http://kotaku.com/357312/forget-wal+mart-toshiba-giving-up-on...
Walmart slutar sälja HD-DVD och enligt japanska källor har Toshiba redan gett upp och kommer snart gå ut med det officiellt också...
Vet ju nu inte om det sista är sant, men det ser ju knappast ljust ut.
Den sista (troligvis) spiken i kistan för HD-DVD var när Warner Brothers gick ut med att dom helt kommer sluta att stödja formatet. Inte helt oväntat följde dotterföretegen efter, bla New Line Cinema.
Att sedan HD-DVD har Universial på sin sida väger fortfarande tungt, men precis som Nosnos säger så kommer snart Toshiba gå officiellt med att dom lägger ner HD-DVD. Lär inte dröja länge innan resterande filmbolag gör likadant då.
Ni som sitter och tror att BD har ett så stort övertag pga att ps3 har det som standard måste nog börja läsa lite mer om de båda formaten och vad som hänt under "krigets" gång.
För om nu Sony och ps3 har varit vågskålen i detta krig så blir jag orolig, för då lär det inte ha sålts speciellt mycket utav något av formaten.
P.S. Du Elit-mannen. köp ett trädgårdstroll på rusta så har du någon i din egen nivå du kan sitta och jiddra med!
“All thinking people are atheists.”
Paramount släpper väl fortfarande endast på HD-DVD btw? Lär väl bli rejält mkt sålt när den nya Star Trek-filmen kommer.
Det var länge sen det var så, om det nu har hänt.
De flesta har Paramount filmer har kommit ut på BD och HDDVD.
Beuwolf, Bee-movie, Cloverfield... you name it.
Kan nästen gå i god för att Star Trek kommer på Blu-Ray om det kommer en ny, eller menade du boxen (den femtioelfte i ordningen?)
Jag är nog en av dom dumma som har en HDDVD till xboxen, men jag lär säga att jag är riktigt nöjd med den! Det säger dock inte att jag ogillar Blu-ray filmer, jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa en blu-ray/hddvd kombo spelare eftersom vissa filmer enbart kommer i ett av formaten beroende på vilket bolag som släpper det! Vinnare av kriget? svårt att säga... Blu-ray ligger ju steget före ENBART pga att PS3 har den inbyggd, hade Microsoft valt att stoppa i HDDVD som standare eller från början vid 360 lanseringen så hade det kanske sett annolunda ut idag
Tror du att folk hade köpt HD filmer till 360n om den hade haft inbyggt från början?
HDTV slog väl inte förräns -06.
Filmerna i slutet på -07?
360n fick HDMI -08?
Priset hade blivit för högt för en xbox, alla gånger.
Det är möjligt att saker har sett annorlunda ut idag men frågan är om det hade varit lyckat? BD är så mycket bättre på alla fronter att det skulle vara synd om HDDVD hade vunnit.
Kan bara säga en sak till dig, sök hjälp.
den här tråden heter
och så började du dra upp idiotsnack om att 360 är bättre än ps3,
vad har det med den här tråden att göra ?
Sök hjälp.
Du låter som en jobbig repig gammal skiva.
P.S. Du Elit-mannen. köp ett trädgårdstroll på rusta så har du någon i din egen nivå du kan sitta och jiddra med!
Ojdå, trampa jag på dina små knubbiga fötter ?
Har vetat lääänge att hd-dvd varit kört. Vem har inte förstått det?
Här är alla filmer Universal släppt på HD-DVD hittills:
http://www.nbcuniversalstore.com/index.php?v=nbuunidvdhdd&spi...
Battlestar Galactica... har enbart sett den gammla serien och den är bra,
är det samma stuk i den nya serien, det att ett överlevande skepp från jorden åker runt i rymden och råkar ut för trubbel ?
Personligen avskyr jag den gamla serien och de har ändrat massor i den nya enligt mig till det bättre. Sedan är det stort fokus på dramat, vilket är bra. Mycket mer genomgående på alla plan än den förra.
Njae, de ska hitta jorden precis som i orginalet. Detaljerna har ändrats men konceptet är detsamma
Nya blurayfilmer kostar mellan 200 och 300 där jag köper dom, och det går an om man inte köper allt som släpps på Blu Ray.
Men jag har sett den senaste tiden att EB Games har begagnade Blu Ray filmer,
och det är ju jättebra att folk lämnar in Blu ray i inbyte mot andra filmer eller spel.
Dom Blu Ray filmer som var begagnade kostade bara typ 100 till 150 kr,
självklart begär man att få kolla skivans kvalitet innan man köper begagnade Blu ray filmer så den inte är repad eller så.
Det är iaf ett sätt att billigt bygga upp en nice HD film hylla i hemmet.
Jag har inget större behov av bättre kvalla, alltså bättre att det är tillgängligt och on-demand typ. Film är ju rent fantastiskt om man vill starta hyr butiker online, men va fan om du ska "hyra" en film via t.ex viastas tjäsnt så kan det kosta uppemot 70kr, fan det är som ett bio besök, eller halva nypriset av vissa dvd-filmer.
P.L.U.R
Den sista (troligvis) spiken i kistan för HD-DVD var när Warner Brothers gick ut med att dom helt kommer sluta att stödja formatet.
Jag skulle nog säga att det var när Wal-Mart sa att de kommer att vara BD-exklusiva i juni, eller när Toshiba sa att de droppar HD-DVD.
Är inte enkelheten med en konsol att man ska slippa Installera?
Går ju inte att jämföra installationen till PC och till en konsol. Till konsol handlar det ändå bara om att vänta, du behöver inte göra några aktiva val... Det skulle ju dock vara önskvärt om man slapp installera något överhuvudtaget, men å andra sidan drar det ju ner laddningstiderna under själva spelandet och det är ju imo alltid välkommet ^^