Robot
Spore

Will Wright är en man med stora visioner. Efter att ha skapat datorspelens motsvarighet till Beatles med The Sims följde han upp med halvfiaskot The Sims Online. Sedan blev det tyst.


Medlem
En tidig titt på Spore

Hade det inte varit Will Wright som låg bakom så hade jag tvivlat starkt. Tror det kan bli riktigt kul, knappast något "tungt" lir men annorlunda och förhoppningsvis galet, sjukt och underhållande.

Medlem

Själv tycker jag det verkar roligast när man fortfarande har chans att utveckla sin gubbe. Sen verkar ju spelet gå över till ett vanligt, något färgglatt strategispel. Något får mig att tro att det är svårt att hitta någon utmaning i att sufta runt med ett rymdskepp och spränga planeter..

Jag hoppas att "creature"-fasen är lite utmanande, så inte alla miffodjur kan ta över världen.

Medlem

Need this game !!
Ser så sjukt underbart ut!

Inaktiv

Detta är en stor milstolpe, det är början på något som idag kanske är svårt att föreställa sig. Ett mer seriöst spel med dessa dynamiska egenskaper skulle kunna slå tungt. De dynamiska inslagen i spelen blir allt fler, och i framtiden så kommer vi kanske att kunna spela mot motståndare som omformas efter våra kunskaper - för att i takt med vår spelstil och list kunna ge ett roligare och mer uppfinningsrikt motstånd.

Maxis har bara skrapat på ytan..


signatur
Inaktiv

mums mums give me please Kommer nog bli väldigt roligt


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ska det släppas i slutet av året säger ni? bleh.. spelet blir bara mindre och mindre intressant (för mig) för varje dag som går.. hade de släppt spelet för typ ett år sedan så hade det varit nått, men känns som att hypen dött ut? :/

Medlem

USCH vad detta spel kan bli bra! Om de lyckas dvs...


signatur

NinjaSkitz.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Det här är väl right up their alley, det är ju ID? Fast det är klart, att leka gud själv är ju oftast förbjudet.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Det är bara ett spel. Om spel innehåller felaktiga teorier, magi, våld osv spelar ingen roll - för det är ju bara ett spel.

Spore kan bli grymt.

Medlem
Skrivet av Katana:

ska det släppas i slutet av året säger ni? bleh.. spelet blir bara mindre och mindre intressant (för mig) för varje dag som går.. hade de släppt spelet för typ ett år sedan så hade det varit nått, men känns som att hypen dött ut? :/

Hmm hur kommer det sig att du tänker så? Maxis är väl fortfarande ensamma om denna idén vad jag vet :). Jag tycker också att det verkar intressant men det kändes som om antalet spelbara minuter på de olika faserna var på tok för kort... Som någon föregående sa, creature fasen är det som jag ser fram emot mest...! Hoppas att det inte bara är utseendet på karaktären man kan ändra utan även att den får lite olika egenskaper!

Medlem

det här kommer äga

Kontot avslutas
Skrivet av Katana:

ska det släppas i slutet av året säger ni? bleh.. spelet blir bara mindre och mindre intressant (för mig) för varje dag som går.. hade de släppt spelet för typ ett år sedan så hade det varit nått, men känns som att hypen dött ut? :/

Grafikkåt?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Undrar om de som hävdar att evolution är påhittat kommer att spela eller om detta upplevs som hädelse.

Tja, det är inte direkt kreationism (då saker faktiskt utvecklar sig steg för steg i spelet) utan kanske mer åt ID.

Will (som är en uttalad Ateist) har dock ALDRIG användit ordet ID eller kreationism förutom på ett ställe (och det var på George Carlin show som är ett högerkristet tv program) när han talar om spelet. Han drar sig nog för att skrika "evolution über alles" för att förhindra att förlora potentiella kunder och sektledarnas påhopp.

På alla andra presentationer har han ENDAST användit ordet Evolution, även nu senast på presentationen han gjorde för Nasa som var rätt cool att se på.

Medlem

En av få spel jag köper

Felstavning -> Genre: Managemnt

Inaktiv
Skrivet av Katana:

ska det släppas i slutet av året säger ni? bleh.. spelet blir bara mindre och mindre intressant (för mig) för varje dag som går.. hade de släppt spelet för typ ett år sedan så hade det varit nått, men känns som att hypen dött ut? :/

Varför blir ett spel mindre intressant för att releasen dröjer? Finns ju dessutom inte många andra spel som kan mäta sig med det här psychospelet.

Kommer nog bli kul.

Inaktiv

Jag har väääääntat så länge på detta. Den som väntar på något gott..


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Tja, det är inte direkt kreationism (då saker faktiskt utvecklar sig steg för steg i spelet) utan kanske mer åt ID.

Att det ens går under epitetet ID är en konsekvens av att 'creationism' klämdes åt i nåt rättsfall i usa, litteraturen är densamma... EXAKT densamma men med alla referenser till creator/creationism utbytta till designer/intelligent design.
Same shit, different name.
ID är också en passerad fas ter det sig, det senaste är 'kritisk granskning av evolutionsteorin'...som använder i stort sett samma litteratur som dess båda föregångare.

on topic: Kan nog bli charmigt, lite väl gulligt bara

Medlem

ÅH gief me!!

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

ID är också en passerad fas ter det sig, det senaste är 'kritisk granskning av evolutionsteorin'...som använder i stort sett samma litteratur som dess båda föregångare.

Förklara det för de miljoner bots som vägrar att acceptera vetenskapliga bevis. De är skitjobbiga att kommunicera med, de citerar bibeln som om det vore nån faktaberättelse (vilket iofs är bra då det kan användas mot dom då den boken är fylld med motsägelser).

Inaktiv

Ett spel som var lite och klämde på några av ideerna som Wright har i Spore var Impossible Creatures. Visst det är stora skillnader, men just det med att skapa nya egna varelser fanns där även om det egentligen mer var mutationer av befintliga. Dessutom var det också ett RTS. Kända Relic Games gjorde det för Microsoft, och det släpptes 2002.

Medlem

Jag är inget större fan utav The Sims-serierna, men det här verkar faktiskt riktigt lovande. Speciellt den där delen med galaktiskt herravälde Hoppas det kommer ut i år.

Medlem

De har inte bytt mål, bara namn på sin metod

Medlem

Jag inser att detta är revolutionerande, men det ser bara så plottrigt och jobbigt ut...

Medlem

Sims + SimCity 3000 = Spore.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Har aldrig förstått hypen om detta spel, ser trist ut.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av Katana:

ska det släppas i slutet av året säger ni? bleh.. spelet blir bara mindre och mindre intressant (för mig) för varje dag som går.. hade de släppt spelet för typ ett år sedan så hade det varit nått, men känns som att hypen dött ut? :/

Hmm hur kommer det sig att du tänker så? Maxis är väl fortfarande ensamma om denna idén vad jag vet :).

Jojo, men hypevågen var ju störst för typ ett år sedan (imo), sen efter det så förvann längtan efter spelet bara mer å mer allt eftersom månaderna gick.. jag kanske är ensam om att känna så? Dröjer de för länge med spel så.. ptja. man tröttnar på att vänta på spelet kanske?

Skrivet av mr.bear:

Grafikkåt?

Ja, men är inte därför jag börjar "tröttna" på spor.. spelet är bara inte lika spännande längre som när konceptet var helt nytt

Medlem

kan bli bra kan bli dåligt man får väl se vad jag vägrar göra är att hype den till fan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hehe.. "Kiss my UFO"

12
Skriv svar