FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Medlem

Fattar inte riktigt vitsen med att fuska, då har man ju redan från början visat att man inte är tillräckligt bra för att spöa sin motståndare utan fusk eller exploits

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Hmm först och främst är det inte fuskares fel att de använder fusk.

Jo. Det är ingen annan än fuskarna som gör valet att fuska. Ingen. Inte ens lite. Alls.

Medlem

Jag tror det finns ganska många saker som många spelare(inte sällan "erfarna") använder sig av som helt klart kan ses som fusk från den generella definitionen av fusk('unfair advantage'). Tänk er "rysshopp" på CS eller dylikt, användade av buggar och exploits. Även om de finns i spelet redan så kanske de inte är schyssta att använda.

Folk lär sig sånt av erfarenhet kommer en del säga, men det är skillnad att spöa någon av erfarenhet p g a att man helt enkelt kan förutse vad det troliga "outcome" är av en sitution, t.ex. 1 vs 1 på CS/Quake/UT eller något strategispel. Alltså skill. Men det finns många "gränszoner" som en hel del uppstoppade besserwissrar använder sig av för att sedan klanka ner på fuskare när de själva rör sig i nära områden.

Det finns massor av dubbelmoral på detta ställe och jag tror att om man skulle räkna in sådant som exploits/etc, saker som inte är schysst spel men ändå inte 'officiellt' är klassat som fusk så kommer nog många högtonade och arroganta spelare in i den fåran.

Medlem

Jag fuskar aldrig när det gäller hel ärliga saker, dock är det stört roligt att rusha runt och äga folk tills de vill slå sönder något, t.ex. på lan osv. Dessutom går det inte att köra utan att ha åtminstone ett fusk när det inte är VAC servers. Imo

Medlem

Nej, skulle aldrig kunna tänka mig att fuska. Kanske om jag var mentalt efterbliven och helt enkelt behövde hjälp för att kunna spela... ungefär som att sitta i rullstol istället för att gå. Tycker att majoriteten av alla människor borde vara kapabla att lära sig spela ett datorspel som rent tekniskt är avsett för just DIG att kunna spela. Eller bara lite kortfattat... Varfan ligger logiken i att spela ett spel om man inte "spelar spelet" ?

Medlem

Hehe, intressant att läsa att många vill skada fuskare IRL.
Känns som att det är lite överdrivet i mina ögon, men samtidigt var jag säkert likadan när jag var yngre och tog spelandet för allvarligt.

Hittar jag en fuskare nu för tiden så byter jag bara server. Klart jag blir lite irriterad, men det är ju det fuskaren vill, så om jag börjar vräka ur mig en massa svordomar mm så har den fan vunnit.

Självklart har jag fuskat i SP, men skulle aldrig falla mig in att göra det i MP. Mest pga det moraliska i det hela, sen har jag inte orken att fiffla och hålla på. De få timmar jag hinner spela vill jag lägga på spelande, och inte sitta och pilla med fusk och skit.


signatur

Insert funny qoute here

Fuskare är det värsta som finns med spel, alla fuskare måste dö! Har aldrig fuskat och kmr aldrig göra det.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

fusk e drygt men är det nån exploit,bugg i spelet så tycker jag det är helt okej att utnyttja. Det är upp till utvecklarna att se till att en patch kommer ut i tid för att stoppa det ist.
Men fusk som att skriva /god_mode i konsolen är ju bara drygt och borde inte finnas, lr finnas får det väl men jag hade inte föredragit å lira på den servern det kan jag säga.

Medlem

Hett ämne ser jag.

Själv skulle jag aldrig äns drömma om att fuska.

Medlem

fusk skulle jag verken använda i SP eller MP.

exploit tror jag inte ska jämnföras direkt med fusk, då det kan vara mycket som vissa räknar som exploit och andra inte.

I tävlingar ska reglerna tydligt visa vilket form exploits får användas.. tex noll tollerans. och det hänger mycket på spelmakarna att se till att exploits inte går att använde i den mån dom kan.

att säga att man ska spela som det är tänkt är idiotiskt då folk spelare för att vinna eller som det är roligt för dom.
får vara rätt låg person om fuska är roligaste spelsättet. får väl anta att det finns många som inte kan vinna på nåt annat sätt.

men exploits som man inte kan övervaka när det kommer till klan spel ialla fall bör vara mer ok, och om inte så bör företaget som gjort spelet patcha bort möjligheten.

Medlem

Att fuska är bara att visa hur dålig man är på att spela och är en riktigt dålig förlorare.
Bannas från nätet skulle de för gott.


signatur

//Obs mina åsikter
Vengeance

Inaktiv

Jag fuskar enbart i SP, och då bara om jag fastnar och förlorar flera gånger om... Eller för att ha lite kul, t.ex. spränga meteorit där för att se hur det blir


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Att fuska är bara ett bevis på att fuskaren suger utan fusk...


signatur

La la la lag!

Medlem

Det enda som man kanske kan räkna som fusk för mig är enbart i Singleplayer-rpgs då jag kan modifiera mina karaktärer så att de överensstämmer med min bild av dem (tex ändra alignment-requirements i ett DnD-baserat spel).

I online-spel, aldrig i livet. Dels är det lamt, dels skulle det vara så förbannat tråkigt. Jag spelar onlinespel för utmaningens (och den sociala biten förstås) skull. Gillar att försöka tänja på gränserna med de verktyg man har tillgång till i spelet. Varför skulle jag vilja göra det lättare? Många spel är ändå för lätta nuförtiden.

Medlem

Exploits fungerar ungefär som pungen. Vi säger att jag ska ha en fight mot någon. Det är tillåtet att så mot pungen enligt de regler vi kommit fram till. Om jag då slår min motståndare på pungen så kan jag fan i mig räkna med att jag kommer få slag mot min egen pung. Likadant med exploits om de inte är förbjuda enligt de regler man spelar efter använder man dem så kan man räkna med att motståndarna kommer änvända expoloitsen också.

Medlem

har hänt nångång, då man var ung o dum

men jag skulle alrdig göra det igen, nu är man ju lite äldre och mindre dum

Medlem

Fuskar aldrig online av nedanstående skäl, dock har det hänt att man på ett LAN med polare fuskat för att jävlas lite

Inaktiv

Fuska i Multiplayer? Nej nej nej och NEJ.

Fuska i Singleplayer? Ja varför inte? Eftersom det inte sabbar för andra spelare.

Medlem

Testade Aimbot och WH en gång i CS. Var faktiskt kul.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag valde att det är moraliskt förkastligt, men jag har en gång använt en wallhack i cs.
Dock kan jag halvt försvara mig.

Det var en kille i klassen som _konstant_ var på mig om att spela cs, vilket jag hade slutat spela då (hade en period innan det då jag spelat konstant i 1-2 år, sen tröttnat, så jag ville inte köra det längre), så efter två veckors tjat gick jag med på att lira lite 1vs1 på cs_assault.
Drog in en wallhack, sköt honom gång på gång tills han inte ville spela med mig mer.
Vet inte om man faktiskt ska se detta som ett spelfusk eller ett socialt knep att få honom att sluta vara på mig...

I övrigt tycker jag dock att fusk förstör för de andra, och det händer att jag numera hoppar in på en dm-server i hl2 eller en kort cs-titt. Riktigt jobbigt när man försöker spela vettigt och folk bara hackar spelet.

Likaså tycker jag det är lite jobbigt när folk exploitar i rollspel (jag menar inte wow, utan mer som d&d, eon etc) och på såna vis kan få sina karaktärer att bli uber för att de hittar ett hål i reglerna

Medlem

Folk som fuskar i onlinespel är inget annat än tragiska. Och antagligen väldigt kassa.

Medlem

Jag har aldrig fuskat i ett multiplayer spel, singleplayer så brukade jag dra på "godmode" på Doom när det kom. Det var för svårt och jag var väldigt ung.

Men fuskanklagad har jag blivit så många gånger så det inte är sant.

Medlem

Favvospelet Motorstorm har fått en del fuskare,
När man kör mc så kan man slå av en annan förare som sitter på sin mc,
men vissa som kör motorcykel sitter inte på sin mc, utan mc´n kör själv,

blir så överjävligt förbannad, men som väl är så lyckas man spöa dom fuskarna ändå rätt så ofta.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

har hänt nångång, då man var ung o dum

men jag skulle alrdig göra det igen, nu är man ju lite äldre och mindre dum

Visst har man varit ung o dum
Jag va ung o dum så jag blev bannad från Won i 6 månader Det va precis när jag sluta spela CS dock så det spelade ingen roll egentligen.

Medlem
Skrivet av danzon:

jag är en stolt fuskare, har fuskat i nästan alla spel jag spelat, så som multiplayer och singelplayer.

www.myg0t.com

Nu vart jag intresserad?

Sidan ser ju ut som ett paradis för överdjävligheten själv och hans svärmor.

Vad är får du ut av grejorna på sidan? Vad är kul med dem?

Om man inte är sjukt förbannad på någon och vill jävlas med vederbörande innåt det sinnesjukaste, vad får du ut av grejorna på sidan?

Jag är genuint intresserad i vad som driver folk att förstöra för alla andra.

Medlem

Det kan vara så att den som fuskar och sabbar för andra online helt enkelt är Inkompetent ?

Medlem

tror att många tänker att det är så många andra som fuskar så det "får" väl jag med göra.

Medlem

Varför finns det inte typ "Nej, det är tråkigt", som alternativ? Visst, det är kul någon gång men det blir ju ingen match.

Som att spela Fia med knuff med ett spädbarn, "JAA!!! HS!!!"....

Medlem

eller undvika det spelet kanske .

Till pollen nope aldrig fuskat i mp och inget jag heller kommer att göra det är förkastligt och det förstör för andra.

kapa händerna på dom som fuskar online är ett ganska bra straff


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dom som fuskar kan antagligen inte spela och bör därför bannas lr liknade.


signatur

Hunch

Skriv svar