FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Medlem

Jag brukar fuska rätt frekvent i CS. Är rätt kul faktiskt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

För mig så är fuskande i MMORPG helt ok för att levla upp fort (det och endast det), dock inte för att manipulera vapen och stats för att döda allt och alla i en PvP situation.

Fy fan säger jag bara. Buuu! Buuu!

Medlem

lol på er som fuskar / vill fuska. Vad har ni för problem egentligen?

Jag har fuskat förut och jag tycker det är skitkul ibland, men fatta att man sabbar för andra. Hur kul är det?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Jag är genuint intresserad i vad som driver folk att förstöra för alla andra.

Då är vi två.

Skrivet av Bluescreen:

Tänk på att alla inte tar spel lika seriöst som livet själv.

Tänk på att många är bättre än dig på att argumentera. Du menar alltså att om jag inte tog sport seriöst så skulle jag kunna rigga matcher i fotbolls-VM och så eller?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

men fatta att man sabbar för andra. Hur kul är det?

Det kan vara riktigt roligt ibland, och det vet ni alla.

Medlem

Crysis är ett spel som många fuskar i har tröttnat på grund av det annars jävligt skoj..

Medlem

Jag och en kompis fuskade i DoD:s, vi var i varsitt lag och tävlade om att få mest kills, jag vann med ca 250 på en halvtimme
Våra aimbots var dock så effektiva att vi dödade varandra samtidigt flera gånger.

Inaktiv

Skapa speciella fusk-servrar så kan dom som inte klarar av att nån är bättre, fuska där. Fusk är väl som skit, kommer alltid finnas.

Medlem

Fuskande i MP suger fett. Det värsta är att personen förstör för alla andra som med surt förvärvade pengar vill spela på nätet och ha roligt. Älskar VAC (när det funkar) som bannar folk i 5+ år. Vill du fuska får du vara beredd på att köpa ett nytt CS:Source eller vad det nu är för spel.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

jag använde hacks väldigt mycket när jag spelade cs 1.6 och dess föregångare och jag skulle gärna göra det i source också men jag orkar inte leta efter något. dessutom så spelar jag mest WoW nu för tiden, där fuskar jag dock inte.

jag fuskar/fuskade för att det är kul, roligt att ha övertaget. måhända att jag egentligen var kass på cs 1.6 etc men jag hade ju hur roligt som helst. jag minns när jag sprang in genom källardörren på huset i cs_milita (gamla cs) och gick loss med min para och lyckades få 5 st headshot inom 2 sekunder. jag vek mig av skratt. tider det.

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"

ber om ursäkt för eventuella stavfel, skrev detta i all hast.

Inaktiv

tragiskt o läsa.....

Inaktiv

Folk som fuskar lurar bara sig själv. I singleplayer-spel ser jag det som ett misslyckade om jag måste ta hjälp av fusk/walkthroughs. I multiplayer är det ju bara dumt, hela grejen är ju att man vill bli bättre, och det blir man inte genom att fuska.

Så tycker inte något av alternativen är speciellt bra.

Medlem

extremt tragiskt, sorligt, patetiskt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Att leka lite med godmode, alla vapen osv i singleplayer är väl en sak, men har aldrig o kommer aldrig att fuska online. Men tyvärr så är det ju så att vissa bara måste "dopa" sig, allt för att vinna. Jag frågar mig bara hur kul kan det vara egentligen, det är ju inte ens en själv som presterar. Nä fyfan för online-cheaters....


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av RawSnake:

Att leka lite med godmode, alla vapen osv i singleplayer är väl en sak, men har aldrig o kommer aldrig att fuska online. Men tyvärr så är det ju så att vissa bara måste "dopa" sig, allt för att vinna. Jag frågar mig bara hur kul kan det vara egentligen, det är ju inte ens en själv som presterar. Nä fyfan för online-cheaters....

Det handlar sällan enbart om att vinna... förmodligen tycker de flesta bara att det kul.
Folk som överreagerar är roliga.

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag använde hacks väldigt mycket när jag spelade cs 1.6 och dess föregångare och jag skulle gärna göra det i source också men jag orkar inte leta efter något. dessutom så spelar jag mest WoW nu för tiden, där fuskar jag dock inte.

jag fuskar/fuskade för att det är kul, roligt att ha övertaget. måhända att jag egentligen var kass på cs 1.6 etc men jag hade ju hur roligt som helst. jag minns när jag sprang in genom källardörren på huset i cs_milita (gamla cs) och gick loss med min para och lyckades få 5 st headshot inom 2 sekunder. jag vek mig av skratt. tider det.

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"

ber om ursäkt för eventuella stavfel, skrev detta i all hast.

Every time you cheat, god kills a kitten


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag använde hacks väldigt mycket när jag spelade cs 1.6 och dess föregångare och jag skulle gärna göra det i source också men jag orkar inte leta efter något. dessutom så spelar jag mest WoW nu för tiden, där fuskar jag dock inte.

jag fuskar/fuskade för att det är kul, roligt att ha övertaget. måhända att jag egentligen var kass på cs 1.6 etc men jag hade ju hur roligt som helst. jag minns när jag sprang in genom källardörren på huset i cs_milita (gamla cs) och gick loss med min para och lyckades få 5 st headshot inom 2 sekunder. jag vek mig av skratt. tider det.

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"

ber om ursäkt för eventuella stavfel, skrev detta i all hast.

Tragiskt och sorgligt:down:


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag använde hacks väldigt mycket när jag spelade cs 1.6 och dess föregångare och jag skulle gärna göra det i source också men jag orkar inte leta efter något. dessutom så spelar jag mest WoW nu för tiden, där fuskar jag dock inte.

jag fuskar/fuskade för att det är kul, roligt att ha övertaget. måhända att jag egentligen var kass på cs 1.6 etc men jag hade ju hur roligt som helst. jag minns när jag sprang in genom källardörren på huset i cs_milita (gamla cs) och gick loss med min para och lyckades få 5 st headshot inom 2 sekunder. jag vek mig av skratt. tider det.

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"

ber om ursäkt för eventuella stavfel, skrev detta i all hast.

Vad du inte tänker på att varje gång så hade du kul på någon annans bekostnad. Varje gång du fuska så fick någon sin dag förstörd. Men du hade ju kul, det är väl det som räknas? Att folk inte kan förstå att det faktiskt är riktiga människor de spelar med. Fuskare verkar ha total brist på empati.

Fuskare borde förlora sitt internetabonemang i några månader.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

http://www.x22.ddeath.net/

Vet inte om det är så smart att posta den länken i ett forum, men i alla fall är det en onlineshop som säljer fusk för pengar, har nyss varit inne där och skrivit av mig lite om vad jag tycker om fuskare. Tycker ni ska göra detsamma, någon gång måste de förstå att dom bara är jävligt patetiska som förstör för alla andra.

http://www.x22.ddeath.net/viewtopic.php?t=595 där är iaf min post.

Medlem

Varför döpte du den till "gay"? Det tycker jag inte var så väldigt smart. Dessutom är det helt meningslöst att diskutera med dom där eftersom att dom är medlemmar på en fusk site och köper fusk finns det ju ingen empati eller vett i dom heller så då kommer man ingen vart i "diskussionen" förutom att kasta skit på varandra. Med bra och dåliga förslag hit och dit... Titta här till exempel. Han, X22 har programmerat fram fusk till Cod 4 som Punkbuster itne kan upptäcka..

http://www.x22.ddeath.net/viewtopic.php?t=311

Visst är det helt underbart? Ska man skratta eller gråta eller bara bli helt rasande? Även om det där vore gratis skulle jag ändå inte ladda hem det för det är ju svin tråkigt att fuska, jag mår i alla fall inte bättre av det!

Medlem

Jag har aldrig fuskat i ett multiplayerspel. Jag kommer aldrig att göra det heller. Jag har inte ens fuskat i singleplayer spel på mängder av år, men när det är online så tycker jag att det är självklart att inte fuska. Jag menar, de allra flesta kan ju komma överens om att man inte alls gillar när någon fuskar mot en, så varför ska man gå och fuska själv? Patetiskt att man ens ska behöva göra det bara för att ha lite kul tycker jag.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av danzon:

jag är en stolt fuskare, har fuskat i nästan alla spel jag spelat, så som multiplayer och singelplayer.

www.myg0t.com

Nu vart jag intresserad?

Sidan ser ju ut som ett paradis för överdjävligheten själv och hans svärmor.

Vad är får du ut av grejorna på sidan? Vad är kul med dem?

Om man inte är sjukt förbannad på någon och vill jävlas med vederbörande innåt det sinnesjukaste, vad får du ut av grejorna på sidan?

Jag är genuint intresserad i vad som driver folk att förstöra för alla andra.

När man läser på sidan så verkar de har ett genuint intresse av att vara överlägsna. Egentligen kan man ju säga att många miljadärer skulle antagligen fuska på internet om man skulle "kopiera över" deras personligheter till internetstereotyper. "Bakom varje förmögenhet finns ett stort brott" - ofta flera. Bush-familjen smugglade tobak, många stora företag utövar fula knep för att behålla ledningen.

Det måste vara samma sak för "organiserade fuskare". De vill helt enkelt bli överlägsna, de bryr sig inte om att bli bra på ett spel utan använder sina skickligheter till att koda fram ett övertag och pressar fram det. Sedan tror jag inte att de är ute efter att bli bäst utan efter att ha kul också.

Medlem

Fuskare ska hängas upp i pungen med en väldigt tunn och stark fiskelina, målas med tjära sedan på med fjädrar...det är min åsikt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Tog 3:e alternativet.

Har fuskat en gång i min ungdom då D2 fortfarande spelades aktivt av en stor majoritet. Hade map-hack, en liten fördel fö min skull bara så jag skulle kunna slippa utforska allting. Dock så blev det mitt fall också. Min lvl 97 paladin med alla mina najsiga runord och unika grejer försvann. Jag blev bannad for life... Det var det som fick upp mina ögon för hur mycket även ett litet fusk kan förstöra, inte bara för mig, utan även andra som inte har samma förutsättningar. Efter den läxan har jag aldrig mer fuskat i mp spel. I sp, där gäller också den regeln, men har fått get vika några gånger för bugga etc.

Numera spelar jag för det mesta WoW och där finns det inge värre än bottar som står och farmar hela tiden. Anmäler alla jag ser och försöker efterleva gamingens gyllene regel nummer ett:

DU SKALL ICKE FUSKA!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av s3ng:

jag använde hacks väldigt mycket när jag spelade cs 1.6 och dess föregångare och jag skulle gärna göra det i source också men jag orkar inte leta efter något. dessutom så spelar jag mest WoW nu för tiden, där fuskar jag dock inte.

jag fuskar/fuskade för att det är kul, roligt att ha övertaget. måhända att jag egentligen var kass på cs 1.6 etc men jag hade ju hur roligt som helst. jag minns när jag sprang in genom källardörren på huset i cs_milita (gamla cs) och gick loss med min para och lyckades få 5 st headshot inom 2 sekunder. jag vek mig av skratt. tider det.

bf2 spelar jag då och då, skulle vara kul och ha lite fusk där med faktiskt.

en faktor som gör det hela mycket roligare är att någonstans på jorden sitter det någon kille och gnäller och gapar "OMFG BAN TEH CHEATER1!!111 !GET ADMIN!1!! BAN 1!1 NUUB!! HAX!11!!"

ber om ursäkt för eventuella stavfel, skrev detta i all hast.

Vad du inte tänker på att varje gång så hade du kul på någon annans bekostnad. Varje gång du fuska så fick någon sin dag förstörd. Men du hade ju kul, det är väl det som räknas? Att folk inte kan förstå att det faktiskt är riktiga människor de spelar med. Fuskare verkar ha total brist på empati.

Fuskare borde förlora sitt internetabonemang i några månader.

Så sinnessjukt överdrivet. Att fuska, so what det är inte jordens undergång! Mannen hade skit kul när han gjorde det, dont like it? Byt server WHINE QQ PEW PEW WHINE. De är skit kul o fuska, ibland passar det inte när man ska köra seriösa saker, då tar iallfall jag det seriöst, men, jag har fuskat, jag heter jonatan blomberg och bor i älta, ni som vill slå ihjäl mig, go ahead.

Medlem

Finns bara en lösning på problemet. Avskjutning.

nä... men om fuskandet är uppenbart och personen senare erkänner det har jag inga problem med det (och sådant händer faktiskt). Fusk kan även vara kul om båda lagen har fuskare. Balansen störs inte allt för mycket. Men folk som har 100/1 kill/death ratio och förnekar det är bara löjliga. Ännu mer tragiska är de som spelar taktiskt med fusk. Då menar jag de som dör ett par gånger bara för att ingen skall märka att de fuskar. Admins kommer på dem ibland ändå och bannar så det är ju i.a.f. bra.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Att fuska, so what det är inte jordens undergång! Mannen hade skit kul när han gjorde det, dont like it? Byt server WHINE QQ PEW PEW WHINE.

Mmm, andra skitroliga saker man kan göra är att kuta runt på ett bibliotek, rycka böckerna ur folks händer och sen garva åt att dom blir upprörda. Don't like it? Gå till ett annat bibliotek.
Eller testa att spotta på någon precis innan du kliver av bussen, dom blir skitarga men kan inte göra nånting!

Eller fundera igenom varför du roas så av att reta andra? Inte ett speciellt sympatiskt drag i vilket fall.

Medlem
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Att fuska, so what det är inte jordens undergång! Mannen hade skit kul när han gjorde det, dont like it? Byt server WHINE QQ PEW PEW WHINE.

Mmm, andra skitroliga saker man kan göra är att kuta runt på ett bibliotek, rycka böckerna ur folks händer och sen garva åt att dom blir upprörda. Don't like it? Gå till ett annat bibliotek.
Eller testa att spotta på någon precis innan du kliver av bussen, dom blir skitarga men kan inte göra nånting!

Eller fundera igenom varför du roas så av att reta andra? Inte ett speciellt sympatiskt drag i vilket fall.

Du, det du beskriver är så mycket mer på en personlig nivå, de flesta tror jag inte ens skulle våga göra det du beskriver. Internet är så opersonligt, alla är svin, alla skiter i det och glömmer det lika lätt som de blev arga, tror inte du skulle våga spotta någon i ansiktet på riktigt jämfört med att säga QUE QUE WHINE WHINE till nån i ett spel.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av VacaGorda:
Skrivet av JOnnegrym:

Att fuska, so what det är inte jordens undergång! Mannen hade skit kul när han gjorde det, dont like it? Byt server WHINE QQ PEW PEW WHINE.

Mmm, andra skitroliga saker man kan göra är att kuta runt på ett bibliotek, rycka böckerna ur folks händer och sen garva åt att dom blir upprörda. Don't like it? Gå till ett annat bibliotek.
Eller testa att spotta på någon precis innan du kliver av bussen, dom blir skitarga men kan inte göra nånting!

Eller fundera igenom varför du roas så av att reta andra? Inte ett speciellt sympatiskt drag i vilket fall.

Du, det du beskriver är så mycket mer på en personlig nivå, de flesta tror jag inte ens skulle våga göra det du beskriver. Internet är så opersonligt, alla är svin, alla skiter i det och glömmer det lika lätt som de blev arga, tror inte du skulle våga spotta någon i ansiktet på riktigt jämfört med att säga QUE QUE WHINE WHINE till nån i ett spel.

Heh, tror du att det är risken för repressalier som gör att jag inte spottar folk i ansiktet? Att bete sig som ett svin bara för att det är riskfritt gör det väl inte mer acceptabelt (eller välanpassat för den delen...)?

Medlem

om jag tycker att spelet är skitkasst (som gamla cs var) så gjorde det bara fuskandet mer roligt. att jag förstörde någons dag kan jag inte tro, då borde den personen kanske gå ut och skaffa sig något annat att göra eller byta server. kan inte tänka mig att hans dag blir förstörd för att jag råkar döda honom gång på gång i ett halvkasst multiplayer spel.

Skriv svar