Microsoft stämda över Live-strul

KoP
Medlem

Typiskt jänkare att stämma till höger och vänster.

Inaktiv

Det är vid ett sånt här tillfälle jag skulle vilja vara jurist hos Microsoft!

America is the shit!..

Medlem

Jag fattar inte varför folk kallar dom som stämmer MS för idioter. I USA har dom ju ändå en rätt bra chans att lyckas. Det är ju inte direkt så att dom gör detta för att upprätthålla rättvisan. Dom vill ju bara åt degen, och det klandrar jag dom inte för.

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:

Jag fattar inte varför folk kallar dom som stämmer MS för idioter. I USA har dom ju ändå en rätt bra chans att lyckas. Det är ju inte direkt så att dom gör detta för att upprätthålla rättvisan. Dom vill ju bara åt degen, och det klandrar jag dom inte för.

så deras system där man kan stämma folk och verkligen sabba någons liv för att få lite pengar för någon skitsak är helt ok menar du?

dom här texasnissarna är smarta eller vad menar du egentligen?

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

tror inte detta rör MS i ryggen då detta står i deras EULA

"LIABILITY LIMITATION; YOUR EXCLUSIVE REMEDY
You can recover from the Microsoft Parties only direct damages up to an amount equal to your Service fee for one month. You cannot recover any other damages, including consequential, lost profits, special, indirect or incidental damages."

"CHANGES TO THE SERVICE; OUR CANCELLATION OF THE SERVICE
We may change the Service or delete or discontinue features, games or other content at any time and for any reason. We may cancel or suspend your Service at any time."

Woho! De kommer alltså på sin höjd få 63kr ifrån detta (189/3).

Jag tycker att ett gratis arcadspel är mer än tillräcklig kompensation för detta då de inte behöver betala tillbaka ett öre juridiskt sätt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Well, är inte det misnta förvånad att det är jänkare som stämt...

Medlem

Haha! Dom ska väl vara glada att dom får något alls?
Mongotexianer!

Lyckas dom med det här och får 5miljoner så är det juh bara sjukt. ><.

En månad kostar typ 50 kr? Och det var väl inte nere hela december?
När folk ändå är på g så tycker jag att alla som spelar WoW ska stämma Blizzard på deras serverstrul dom brukar/brukade ha, dom gav oss bara en dag extra då! 5 miljoner till alla! ><

edit: råkade skriva mexikaner istället för texianer.

Medlem

Amerikanarna älskar att stämma allt och alla

Inaktiv

Hur fan dumm kan man vara, sitta och försvara MS medans de stänger ner bra programerare (Netscape m.m) för att främja sit eget skit som är som en tesil !

Vad är det för bra att IE kan instalera program utan din vetenskap och sammtidight lägga det till windows firewall exeptions lista.

Snacka går ju men snacka så att det går verkar vara svårt !

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Whimsical:

Jag fattar inte varför folk kallar dom som stämmer MS för idioter. I USA har dom ju ändå en rätt bra chans att lyckas. Det är ju inte direkt så att dom gör detta för att upprätthålla rättvisan. Dom vill ju bara åt degen, och det klandrar jag dom inte för.

så deras system där man kan stämma folk och verkligen sabba någons liv för att få lite pengar för någon skitsak är helt ok menar du?

dom här texasnissarna är smarta eller vad menar du egentligen?

Haha, jag tror knappast att Bill Gates liv är förstört pga att han torskar 5 miljoner(vilket för övrigt inte är "lite pengar").

Jag pratar om detta åtal och inget annat, du talar om rättssystemet i USA i allmänhet. Jag kan hålla med dig att det vore tråkigt om det var ombytta roller, att ett rikt företag skulle stämma t ex låginkomsttagare. Men så är inte fallet i den här artikeln. Jag ser ingenting dumt eller omoraliskt i detta åtal.

Enligt dig så är man en idiot bara för att mig gör något omoraliskt. Det finns många psykopater som saknar empati som kan vara jävligt smarta och vara väldigt högt uppsatta i näringslivet. Korkad och elak är två olika saker.

Jag säger inte att rättssystemet i USA är bra, utan jag säger bara att det inte behöver vara något dumt med deras åtal. Ni kanske tycker att det är som att säga att Vietnamkriget var dåligt men att skjuta vietnameser är bra, och så kanske det är. Men jag tycker i alla fall att man kan försöka se på det hela från flera olika vinklar istället för att bara avfärda det som någonting dumt.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Whimsical:

Jag fattar inte varför folk kallar dom som stämmer MS för idioter. I USA har dom ju ändå en rätt bra chans att lyckas. Det är ju inte direkt så att dom gör detta för att upprätthålla rättvisan. Dom vill ju bara åt degen, och det klandrar jag dom inte för.

så deras system där man kan stämma folk och verkligen sabba någons liv för att få lite pengar för någon skitsak är helt ok menar du?

dom här texasnissarna är smarta eller vad menar du egentligen?

Haha, jag tror knappast att Bill Gates liv är förstört pga att han torskar 5 miljoner(vilket för övrigt inte är "lite pengar").

Jag pratar om detta åtal och inget annat, du talar om rättssystemet i USA i allmänhet. Jag kan hålla med dig att det vore tråkigt om det var ombytta roller, att ett rikt företag skulle stämma t ex låginkomsttagare. Men så är inte fallet i den här artikeln. Jag ser ingenting dumt eller omoraliskt i detta åtal.

Enligt dig så är man en idiot bara för att mig gör något omoraliskt. Det finns många psykopater som saknar empati som kan vara jävligt smarta och vara väldigt högt uppsatta i näringslivet. Korkad och elak är två olika saker.

Jag säger inte att rättssystemet i USA är bra, utan jag säger bara att det inte behöver vara något dumt med deras åtal. Ni kanske tycker att det är som att säga att Vietnamkriget var dåligt men att skjuta vietnameser är bra, och så kanske det är. Men jag tycker i alla fall att man kan försöka se på det hela från flera olika vinklar istället för att bara avfärda det som någonting dumt.

...

...

Fan va korkade de där Texassnubbarna är.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Hippis:

Hur fan dumm kan man vara, sitta och försvara MS medans de stänger ner bra programerare (Netscape m.m) för att främja sit eget skit som är som en tesil !

Nu har du väl ändå somnat till (utöver svenskalektionerna)? Det var AOL som stängde ner Netscape, och anledning till det var främst Firefox (i positiv bemärkelse).

http://www.techcrunch.com/2007/12/28/a-sad-milestone-aol-to-d...

Medlem

LOL! Fan va dåligt av dom, stämma Microsoft för att det var problem under helgen!

Medlem
Skrivet av Hippis:

Hur fan dumm kan man vara, sitta och försvara MS medans de stänger ner bra programerare (Netscape m.m) för att främja sit eget skit som är som en tesil !

Vad är det för bra att IE kan instalera program utan din vetenskap och sammtidight lägga det till windows firewall exeptions lista.

Snacka går ju men snacka så att det går verkar vara svårt !

Vad har detta med saken att göra? Rättvisan är tack och lov blind. Om Microsoft har rätt (vilket de helt klart verkar ha) så har de rätt och skall inte behöva betala ut något.

Sen anledningen till att Netscape lades ner är ju för att nästan ingen använde det.

Ingen tvingar dig att använda Internet Exporer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Kartraith:

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php ganska klockrent angående det här.

Haha fy fan va klockren

Inaktiv

5 miljoner är väl ingenting för Bill Gates. Hoppas de vinner, texasborna dvs. Den hårdvara vi får i våra boxar är värdelös. Min pajade 3 ggr innan jag fick en ny.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Kartraith:

http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php ganska klockrent angående det här.

haha grymt bra

åhh xbox live funkar dåligt i ett par dagar, vi stämmer, fan vilken sjuk värld

när texasborna förlorar så får väl dom betala ganska mycket pengar för rättegångskostnader eller är en "class lawsuit" en sådan där alla idioter som vill får vara med gratis så länge man skriver på att man led för att man inte kunde lira Halo3 över internets...

jag hoppas verkligen att MS advokater köttar skiten ur white trash folket i texas, och fem miljoner dollar? för vad?

Att rika blir rikare å girigare det är en sjuk värld för mig.

Fattar inte vad folk snackar om i denna tråden.

Kan inte vara någon världsvan/ erfaren person som kommenterar på detta sättet.

Think outside the BOX dude.

Det är inte billigt att stämma i USA och efter ombuds kostnader å rättegångskostnader så blir det inte några 5 Miljoner US dollar kvar om dom nu lyckas få igenom detta.

Ingen ide att sitta å räkna på detta ur ett svenskt perspektiv.

Även ifall detta är 2 skabbiga rednecks/white trash som bara går runt å hatar så tycker jag bara det är bra att dom stämmer, företag som MS ska fan inte tro att dom är untouchable endast för att dom har djupa fickor.

Det gynnar ju oss om dom vinner! Så att sitta å tycka dom är idioter är lite överreagerat.

Exempel: Hade vi kunnat stämma i Sverige så tror jag fan aldrig ICA hade vågat fuska med någon jäkla köttfärs.

Tänk bara efter nu innan ni kommenterar, snälla! Jag har vart i USA och det är en jäkligt bra service anda i det landet pga att företagare inte vill bli stämda.

Jag tycker bara att sånt här gynnar oss i längden så skit i individerna å hoppas att vi ser mer sånt här. Oavsett ifall det inte va någon jättegrej det som hände över Jul. *suck*

Medlem

Helt rätt av de där killarna. Fler borde säga ifrån och visa det.

Medlem

Att stämma ett "stort och ondskefullt" företag bara för att poängtera att stora och ondskefulla företag är fel känns rätt förkastligt. Att XBOXarna pajar lider nog Microsoft betydligt mer av än slutanvändarna så att det skulle göra dem till nåt sataniskt imperium har jag svårt att förstå.

Att belasta rättapparaten med sin politiska agenda i en stämning som man vet är juridiskt ohållbar är meningslöst. Ge er i så fall på värre banditer som tobaksbolag eller klädföretag som håller sig med slavarbetskraft i tredje världen. Microsoft har nog ett (tror jag i alla fall) förhållandevis rent samvete. Sen att man inte gillar Windowsmonopolet är en annan sak; klart att de försöker göra business.

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Helt rätt av de där killarna. Fler borde säga ifrån och visa det.

Säga ifrån angående vad? Att man inte fick spela sitt satans Livespel under julen? Buhuhuu säger jag bara. Klart att man ska ha ersättning men då för den förlorade tiden och inte mer. Ett gratis Arcadespel är med råge tillräckligt.

Inaktiv

ja hur tänker ni? ..så företagen i USA har en hög service av rädsla för sina kunder då? ..det låter ju jättebra, klart att dom fuskar med kött osv precis som vi svenskar gör, utan tvekan!

eller så borde man helt enkelt kunna acceptera att det blir fel ibland, och det här är verkligen inget allvarligt fel, ingen dog eller blev skada, sen att det handlar om MS med massor av pengar är ingen ursäkt, det här är ingen rättvisekamp utan några giriga personer som lika gärna kunde stämt sony för att dom inte fick med en nätverkskabel till sin PS3

det gynnar självklart inte oss konsumenter, företaget som tjänar pengar täcker såklart sina förluster genom att ta ut en högre kostnad, o den betalar vi, oavsett om vi tänker utanför eller innanför boxen ^^

det här är ju ingen kamp för att minska klyftorna i samhället, och om jag är världsvan eller inte..nja jag ser det mer som att det finns värre saker att bekämpa än Microsofts speltjänst, mer världsvan än så är jag inte desvärre, men vi har väl inte varit i samma länder kanske..

Medlem

Håller med. Det känns bara konfliktbenäget och utan något egentligt mål. Att ett företag går bra betyder inte att de måste bekämpas. Microsoft har välan, som alla andra, gjort en del tvivelaktigt i sina dar men inte kan jag se att världen vore en bättre plats utan dem. Och, som sagt, konsumenterna gynnas verkligen inte av att man jäklas med dem.

Och jaaa, ibland pajar saker bara. Så är det. Sluta lipa, börja dejta.

KoP
Medlem

Jag säger som Jan O Karlsson sa en gång i tiden om Bush: Jävla Texasgubbe!

Inaktiv

alla ser på detta lite olika. i rest my case

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag säger som Jan O Karlsson sa en gång i tiden om Bush: Jävla Texasgubbe!

Fniss.

12
Skriv svar