Gott gammalt år för Microsoft

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Med tanke på hur illa folk skriver och talar idag blir du nog bara överkörd om du försöker agera språkpolis.

Håller med dig till 100% men tyvärr tar de flesta kommentaren på fel sätt när man påpekar att de stavar fel :\

Den bistra sanningen, vilket å andra sidan kan härledas till den generella medelåldern här på FZ.se - vilket i sin tur förklarar det faktiska problemet.

Vi kan väl ta upp exemplet "kiosk" och dess skillnader i talspråk och dialektik. Det kan bli minst lika intressant.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Älskar konsoltrådarna, alltid lika kul och läsa alla inlägg från sony/MS fans som klagar som fan på varandras produkter, många gånger utan att äns ha prövat det de klagar på. Måste komma med en pamplett med konsolen som berättar vad man ska hata hos motståndaren Eller kanske inte, jag har inte sett nån varken i min 360 kartong eller ps3 nåväl. En riktig gamer gillar spelen för vad de är och inte märket som står bakom dem.

Medlem

jävla fanboy krig överallt, lägg ner de leder ingenstans

Medlem
Skrivet av lyrael:

En riktig gamer gillar spelen för vad de är och inte märket som står bakom dem.

Mycket bra sagt!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av q0rra:

Sony vi hör _dig_ inte.

var det där nödvändigt? väx upp!

Nu tycker jag nog allt att du kastar sten i glashus...

Skrivet av redmac:
Skrivet av Fargo:

Ah w0rd!

oj oj, svensk läraren är vaken eller? stackars dig, måste vara jobbigt....

Vad är det för kommentar? Svenskläraren stavas det för övrigt...

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Aquilalore:

Vad uselt.. inte ens hälften av alla xboxare har köpt spelet. Det måste vara felräkning nånstans.
Eller beror det på att hälften av alla xboxar har gått åt till alla dessa ringar av död...
aja, jag sålde min ialla fall som så många andra..

Du har ingen som helst verklighets uppfattning va vad det gäller hur mycket spel brukar sälja? Nästan ingen konsol före 360 har haft så stor attachment rate gällande spel per konsol.

8,1 miljoner sålda exemplar av Halo 3, till skillnad från 40,23 miljoner exemplar av Super Mario Bros.. SMB3 18 miljoner eller den totala floppen SMB2 som sålde futtiga 10 miljoner hehe

Gran Turismo 10,85 miljoner, Final Fantasy 7 9,8 miljoner etc.
Gran Turismo 3 14,87 miljoner, Grand Theft Auto: San Andreas 12 miljoner etc.

Snacka skit med någon som inte var med va...

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

Snacka skit med någon som inte var med va...

Det är lustigt hur du säger det, när du själv skrev "Eller beror det på att hälften av alla xboxar har gått åt till alla dessa ringar av död...." Du snackar ju själv mer skit än någon annan.

Ja, jo, 9 miljoner xboxar har nog gått åt till dessa ringar av död...

Sluta med det här fjantiga konsolkrigandet nu. Det finns för- och nackdelar med alla konsoler, jag själv gillar min 360 för det den har och är och känner inget hat mot någon annan maskin eller dess ägare på grund av det.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av q0rra:

Sony vi hör _dig_ inte.

var det där nödvändigt? väx upp!

jag tillhör iaf minoriteten som inte har köpt halo och jag kommer aldrig göra det heller. Tycker det är VÄLDIGT överhypat spel. Förstå mig rätt, det är okej spel, men inte i närheten av så bra som alla recensenter och fanboys vill få oss alla andra att tro det är...

halo 3 är inte överhypat om jag får säga mitt, det är ett sjukt bra spel. Spelet håller hur länge som helst, singleplayer storyn är bra kanske den bästa i serien, man kan spela Co-op, online läget är tokigt bra och även det kan man köra splitscreen i. hade spel som t.ex. COD 4 haft lite mer sånt hade det spelet var ett fantastiskt spel med i min åsikt. halo 3 kanske inte är för alla, men jag tror fan nästan det. ha det!

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av Minai:

Det roliga är att Wii har funnits ute i en kortare tid och har sålt mer än Xbox360.

Den kostar mindre, billigare alternativet att få ungarna tysta.

Uppenbarligen ganska bra strategi, dock anser jag att man inte måste vara barn för att uppskatta den

Medlem

Det enda som var bra med halo 3 var att man kan spela coop tycker jag, storyn sög verkligen :x


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av q0rra:

Sony vi hör _dig_ inte.

var det där nödvändigt? väx upp!

jag tillhör iaf minoriteten som inte har köpt halo och jag kommer aldrig göra det heller. Tycker det är VÄLDIGT överhypat spel. Förstå mig rätt, det är okej spel, men inte i närheten av så bra som alla recensenter och fanboys vill få oss alla andra att tro det är...

alltså dina uttalanden är ju alltid så in i helvete motsägelse fulla. Du har inte köpt det? Nahe, men jag antar att spelet var så bra att du kunnde snylta på någon annans tillräckligt länge ( säg hela spelet + x antal mp timmar ) för att avgöra hur vida det är BRA eller inte.

Har stört mig så jävla länge på din fula jävla avatar, på dina poster där du bara citerar någon utan att säga något själv och dina ibland, för att inte säga väldigt ofta, helt jävla sinnes sjukt dåliga kommentarer. VEM borde växa upp?

Medlem

drygt 8 mille sålda halo 3.. mind boggling.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag gillar verkligen Halo 3 i alla fall. Jag körde ettan på Pc, har aldrig kört tvåan så jag hade inga särskilt höga förhoppningar på Halo 3. Tycker Kampanjen var medioker som många sa, men inte dålig. Multiplayer är dock fantastiskt tycker jag. Lätt det roligaste onlinespelet jag kört på konsol. Sen är ju Forge och Theater fantastiska tillägg också.

Om man köpte Halo 3 för kampanjen så kan jag förstå att man blev besviken, men annars har jag väldigt svårt att förstå hur man kan tycka att spelet är dåligt. Jag menar, what's not to like?

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Aquilalore:

Snacka skit med någon som inte var med va...

Det är lustigt hur du säger det, när du själv skrev "Eller beror det på att hälften av alla xboxar har gått åt till alla dessa ringar av död...." Du snackar ju själv mer skit än någon annan.

Ja, jo, 9 miljoner xboxar har nog gått åt till dessa ringar av död...

Sluta med det här fjantiga konsolkrigandet nu. Det finns för- och nackdelar med alla konsoler, jag själv gillar min 360 för det den har och är och känner inget hat mot någon annan maskin eller dess ägare på grund av det.

Siffrorna visar på en mycket högre siffra än 9 miljoner, ta inte allt så bokstavligt.

Han sa att jag hade fel och jag visade att jag hade rätt, enkelt.
Vad du sa sen var obegripligt, vad vill du ha sagt egentligen?

Medlem

halo, USCH !


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Äckliga fanboys.

Äcklipäckli.

Päcklimäckli.

Grisen i säcken?

För varje man har lite tid över och råkar läsa "fel" trådar där idioti florerar så förlorar man lite hopp för mänskligheten.

Ontopic: Attachment rate är sålda per konsol såld, och är inte 8/18 mer än 14 eller 12/hur många PS2 som var sålda då?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Äckliga fanboys.

Äcklipäckli.

Päcklimäckli.

Grisen i säcken?

För varje man har lite tid över och råkar läsa "fel" trådar där idioti florerar så förlorar man lite hopp för mänskligheten.

Ontopic: Attachment rate är sålda per konsol såld, och är inte 8/18 mer än 14 eller 12/hur många PS2 som var sålda då?

Jag hängde inte riktigt med på vilket inlägg som du svarade på... hoppas inte det var mitt för då står du med ena foten i mossan grabben.

Vad skrev du om attachment rate, "är sålda per konsol såld"?

12
Skriv svar