Crysis och UT 3 säljer rekorddåligt i USA

Medlem

Amerikanarna har lessnat på att spela på datorer konsolspelen är större där.

sen ser jag själv ingen emning med att uppdatera datorn för att spel som crysis osv kommit, rena dumheterna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Det är för att PC-plattformen inte är lika stor i USA som i Europa. Visst, folk har datorer, kanske inte tillräckligt bra, men i det menar jag inte att det är hårdvarukravens fel, jag tror helt enkelt att folk inte är lika intresserade av PC-spel där, utan satsar mer på konsoler.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Skrivet av Harakiri:

De kanske börjar inse att folk är småtrötta på hjärndöda shooters , det i kombination med att hårdvarukraven är ganska höga ger ju denna effekt.
Andra aspekter som att det släpps JÄVLIGT mycke andra bra spel samtidigt är ju också en grej.

Exakt jag spelar hellre The Witcher än Crysis om jag ska vara ärlig.


signatur
Medlem

Känns som en kombination av för höga krav med piratkopiering (även om hårdvarukravet är den största faktorn)

Inaktiv

Att amerikanarna går och köper 2 miljoner exemplar av Halo 3 på någon dag men endast 89 000 exemplar av Crysis på 1 månad visar att jänkarna har historiens sämsta spelsmak.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

jag tror nog det handlar om en blandning av systemkraven och att det finns läskigt många andra bra titlar ute att köpa.
jag har inte köpt crysis än, jag väntar på bättre dator, men jag ser verkligen fram emot att köpa det och lira det på en burk som klarar av det fullt ut. jag såg att de sålde crysis på siba igår för 350:- ganska billigt känns det som, om något år kanske spelet ligger i realådorna

Medlem

Kombination av höga systemkrav och att amerikanerna föredrar konsoll.
Förövrigt är UT3 årets skönaste FPS, lätt
Fattar inte att folk klagar på att UT3 skulle vara gammal skåpmat samtidigt som man hyllar COD4 till skyarna, samt shit som COD1 fast i nutid och lite skönare grafik.

Inaktiv

Crysis är inte värt pengarna iaf

Inaktiv

Crysis rör jag inte igen pga dåligt spel, samt allt man ser i det har man sett förut.

ut3 - förstör unreal serien och blir den stora skamen i serien jag är ett ut fan och har spelat sedan starten och älskat alla spel men när ut3 demot kom var det bara att ge upp det sög så brutalt så det var skämigt.

Inaktiv

Det är bara att acceptera. Konsollerna håller på att ta över. Lika bra att lägga ner den här ideén med att köpa spel till PC på det här sättet. Börja utveckla till konsollerna eller så får dom dra in pengar på annat håll. Finns jättemånga innovativa ideér för hur gratis MMOs drar in massvis med pengar trots att spelet i sig är gratis att spela.


signatur

//Aron

Inaktiv

En till sak kom jag på också.. vafan gör ett Episkt Unreal 3 istället! Första Unreal var ju hur grymt som helst på sin tid! lägg ner den här jävla multiplayer skiten.


signatur

//Aron

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tycker inte att kraven är så stora imo, men allt är relativt imo. Tror det är konsollen mer som är boven i dramat.

Offtopic, Tommy_h, vad är din avatar ifrån? Känner igen den groteskt men kan inte placera den ^_^

Hehe, sweclockers kanske? grotesk? vad menas?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

hårdvarukraven kan ju knappast vara problemet i båda fallen. Jag har flera datorer hemma med olika prestanda, på några av mina äldre funkar ut klockrent om man ställer ner lite medans crysis knappt flyter på min nyaste. Alltså ut är väldigt bra optimerat medans crysis är det inte. anser jag.

Medlem

kan inte se att pc spel är speciellt ute i usa iaf inte om man kollar nätet däremot så kan jag hålla med om att konsoll är mer poppis.

upp till var o en vad man gillar men själv så anser jag inte konsoll håller måtttet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ett drömspel och varför det säljer dåligt är för systemkraven.
Jag köpte nya grejor för dom här spelen och nu kan jag lira på bra inställningar. Spelen är inget mer än fantastiska!

Men dom är väl inte så höga (systemkraven)?
Crysis är väl det men inte vad UT3.
Mitt X1950PRO tar UT galant, ska snart testa Crysis. Jag är medveten om att folk vet mer än vad dom säger. Detta är kris. Köp ny hårdvara och var en glad man. Innan jag tvekade om att köpa nya grejor kunde jag spela...hmm let me think...CS! Hur kul är det? Spela Source på LOW eller 1.6. Säger bara om du bill spela ett snyggt, bra, prisvärt, krävande spel...köp nya grejor. Om ni inte tar spelen köp dig ett Sim City 3000!

Tycker det är bra med spel som är snygga och bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Var är reklam kampanjen. Gears of war gick bra. Men det spelet gick via Microsoft game studio. Medan UT3 går via midway och det går inte alls bra. Släpper man spel som nu i höst när det bara sprutar ut nya bra titlar måste man synas. Det kostar pengar men det lönar sig säkerligen i längden. Men MS har nog bättre PR folk.

Inaktiv

Hur säljer GoW på PC då? Intressant om det skulle sälja skiten ur UT3. Kanske Reign lär sig en läxa

I usa är många PC gamers oxå konsol gamers och framförallt på 360, finns nog med PC multiplayer shooters (ETQW, TF2, CoD4 etc) denna höst och blandar du in 360 så kommer helt enkelt någon bli bortglömd.
Hörde på nån podcast att det var ca: 40 pers online som spelade UT3 en vanlig kväll.

Medlem

Crysis krävande? tsss jag spelar det på medium/high @ 50fps på min laptop, en LAPTOP come on?

Inaktiv

UT 3 systemkrav lär ju va mkt bättre än Crysis. Det flyter bättre på min burk än Quake Wars som har en äldre grafikmotor.


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Medlem

Spelet är alla fall ett av det mest seedade piratspelen på alla siter, inte så konstigt det sålt dåligt, det har alla fall inte tankats hem dåligt

Testpilot
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Harakiri:

De kanske börjar inse att folk är småtrötta på hjärndöda shooters , det i kombination med att hårdvarukraven är ganska höga ger ju denna effekt.
Andra aspekter som att det släpps JÄVLIGT mycke andra bra spel samtidigt är ju också en grej.

Exakt jag spelar hellre The Witcher än Crysis om jag ska vara ärlig.

HAHA osant - du e precis som jag.
Jag köpte Crysis och Witcher collectors ed samtidigt , har bara installerat crysis men ej spelat det medan jag lagt ner massor med timmar på Witcher och är nu i kapitel4

Medlem

Folk säger att man sätt allt förut, ja då kan ni alla sluta upp att spela då alla spel påminner om quake eller liknande spel som fört kom ut. Riktigt skumt argument och att påstå att crysis är enbart en grafisk upplevelse utan någon känsla är också hur korkat som helst. Atmosfären, mystiken, ovissheten samt skalan på slagfälten (tänker på bla tank striden) är enorm. Gå tillbaka till era cs1.6 eller vad ni spelar.

Dessutom är jag övertygad om att piratkopieringen är en stor bidragande faktor samt att i amerikanarnas fall är pga de är för tröga att förstå sig på datorer, de behöver något enkelt. Att de sedan köper halo 3 ist för andra storspel som släppts är över mitt förstånd. Sämre spelsmak får man leta efter.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Finns det inga siffror på hur spelen säljer i Europa?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag tror att framtiden för PC kommer att vara MMO spel restan av spelen kommer att flyttas till konsoler


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Grimhild:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Bootsy:

Dom som inte köper spel borde skjutas på en skottkära fram. Allvarligt talat börja sponsra spelutvecklarna eller ni kommer ta kol på er egen hobby garanterat.

Om det var värt pengarna så självklart...

Vad förlorar de mest på?

1: Att man kopierar/laddar ner

2: Att man struntar i att spela spel

Båda resulterar i utebliven inkomst, så förlorar lika mycket på båda. Men att säga att man får ladda ner bara för att man inte hade tänkt spela egentligen är ju ett skitargument.

Klart man inte får, jag sa inget annat. Menar bara att det gör ju ingen skillnad. Och UT3 kan man spela online oavsett original eller kopia.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Piratkopieringen är varken större eller mindre nu än tidigare år, det är media som blåst upp det. Nej i detta fallet är det de höga hårdvarukraven

Även om de är lika stort som innan så är företagen i större behov av inkomst med dagens utvecklingskostnader. Innan kunde ett spel göras av 6 tonåringar i en källare och säljas för 400 spänn. Idag kan de behövas ett team på 50 - 100 personer och IPn i 100 miljonersklassen. Ska även tillägga att spelen trotts detta inte blivit speciellt mycket dyrare.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Crysis krävande? tsss jag spelar det på medium/high @ 50fps på min laptop, en LAPTOP come on?

Ja medium då ser det lika illa ut som alla andra spel.

Medlem

Överskattade spel, Crysis: generisk fps med eyecandy... inget mer än det.

FarCry2... åååh vad jag ser fram emot dig

Medlem

Då jag bara testat Crysis av de där två(eller köpt rättare sagt) så säger jag att hårdvarukraven är för höga. Trodde jag hade lite av en monsterburk men då det visade sig att jag fick ställa ned allt till low så blev man lite besviken.
Med grafiken nedsatt(såg inte speciellt snyggt ut då) så fokuserade man sig mest på spelkänslan, vilket visade sig vara lite halvdant och jag tröttnade ganska snabbt. Så även överskattat spel tycker jag.

Fast sen släpptes ju CoD4 ungefär samtidigt. Snyggt spel det med, fast med låga systemkrav, mycket bättre singelplayerläge och många gånger bättre multiplayer.
Så då blev det väl så att enbart grafikgillare köpte Crysis, just för den anledningen.
Något i den stilen i varje fall

Medlem

I mitt, alltså helt personligt för mig varför jag inte köpt dem är orsaken som följer:

Hårdvarukrav. Spel som dessa har fått mig att ge upp PC som spelplattform helt och hållet och gå över till Xbox. Ironiskt nog är då inte sådana här fps-titlar lika underhållande där så det blir att man spelar helt andra spel.

Skriv svar