Call of Duty 4-tävlingen avgjord

Medlem
Skrivet av Cane:

Va fan skulle man svara brunei? Fel svar ju, skulle garanterat va Belize ( "känner" en riktigt SAS och fick det svaret, även internetsökningar gav det svaret). Skulle gärna vilja ha ett bra svar på varför det blev som det blev, känns som att oddsen att vinna hade varit relativt bra om nu inte fel svar sågs som rätt svar....

Wikipedia säger Brunei. Antagligen det de hade som källa.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Då har wikipedia fel, inte första gången heller. Kanske ska ta reda på korrekt fakta innan man skapar en tävlingen....

Antikvitet

Era små gnällspikar.

Man kan inte alltid vinna!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nä, inte alltid... men 1 gång är inte alltid

Svarade Brunei å malaysia vilket är rätt svar, alla rätt den här gången också utan vinst, snyft snyft not.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Nä, inte alltid... men 1 gång är inte alltid

Svarade Brunei å malaysia vilket är rätt svar, alla rätt den här gången också utan vinst, snyft snyft not.

Jag tror nog att Belize i Sydamerika är rätt svar, men det var rätt att det började på "B"

Inaktiv

Jag skulle gärna också vilja se fz:s källa och kommentar! ( svarade också belize )

Medlem

Nejj inget pris denna gång heller:P Kändes som man hade en chans den här gången


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Äntligen en vinst Har deltagit i nästan alla tävlingar under ett och ett halvt års tid. Tack så mycket FZ för priset och för alla roliga tävlingar.

Medlem

gz, fan jag vinner aldrig något

Medlem

Nehe, inget vinst här Hoppas att man vinner någon gång.

Men stort grattis till alla er som vann!

Medlem

När man äntligen får en utslagsfråga man KAN ( även alla svar rätt ) så vinner man inte..bleh :/

Medlem

Brunei... Inte Berlize... Kanske är samma sak! Men skulle man vara rolig eller allvarlig? Det framgår ju inte! Och nej jag vann inte heller denna gång heller! GRR!

Edit: Ooh nu kom jag på att jag skrev Brunei, Afrika.. Men det var ju Brunei, Asien! Arg man blir..

Medlem

Hehe, jag svarade också Brunei & Malaysia, södra asien.

Jag försökte till och med flörta med dem med hjälp av mina geografikunskaper, genom att säga att det låg vid Södra Kinesiskahavet, men det hjälpte inte

Till er som aldrig vinner, ni får se till hur många det är på FZ som tävlar, om det bara är 5st som vinner spelet så är nog förmodligen inte oddsen så överdrivet stora att vara en av de 5

Grattis till Er som vann!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv
Skrivet av John:

Era små gnällspikar.

Man kan inte alltid vinna!

haha det är nästan som att säga i en fridrottstävling.. tex 100m

Men person 1 var ju dopad
- Men era små gnällspikar. Man Kan inte alltid vinna!

Nu kan de väll säkert vara så dom kanske nyligen bytt träningsställe eller kör olika. Men då kanske de borde vart klarare fråga, "nuvarande" eller den mest kända? :P.

Anyway.. Grattis alla.

Medlem
Skrivet av John:

Era små gnällspikar.

Man kan inte alltid vinna!

Är det inte bättre om du svarar på kritiken om att svaret i utslagningsfrågan var felaktigt? Ni kan väl åtminstone visa vad ni har använt som källa (Vilket förmodligen är wikipedia).

Jag missunnar ingen annan att vinna i tävlingen, men rätt ska banne mig vara rätt.

Inaktiv

meeen, det kändes som jag skulle vinna den här gången attans

Antikvitet
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av John:

Era små gnällspikar.

Man kan inte alltid vinna!

Är det inte bättre om du svarar på kritiken om att svaret i utslagningsfrågan var felaktigt? Ni kan väl åtminstone visa vad ni har använt som källa (Vilket förmodligen är wikipedia).

Jag missunnar ingen annan att vinna i tävlingen, men rätt ska banne mig vara rätt.

Det är korrekt att vi använt Wikipedia som källa, men vi har givit rätt även åt de som svarat Belize.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Men då har ju massa som svarat fel fått chansen att vinna ( och kanske även vunnit). Tycker ni ska hålla er till utslagsfrågor där det ej finns ett rätt svar eller hålla er till en bra källa och ETT rätt svar inte två.

Medlem
Skrivet av bece:
Skrivet av Mabec:

Nä, inte alltid... men 1 gång är inte alltid

Svarade Brunei å malaysia vilket är rätt svar, alla rätt den här gången också utan vinst, snyft snyft not.

Jag tror nog att Belize i Sydamerika är rätt svar, men det var rätt att det började på "B"

Hmm, man trodde ju Wikipedia bistod med riktig fakta, men det var ju synd

Selection and training

Main article: United Kingdom Special Forces Selection
selection course now takes place in scotland.

At the formation of the Regiment personnel earned their place through service on operations. In 1952 Major John Woodhouse introduced what has come to be known as 'Selection' or the 'Selection Course'.

Selection is reputed to be the most demanding military training course in the British Army with a reported pass rate of less than 10%. It is a test of strength, endurance, and resolve over the Brecon Beacons and Elan Valley in Wales, and in the jungle of Brunei, taking around 6 months to complete.

http://en.wikipedia.org/wiki/Special_Air_Service#Selection_an...

Medlem
Skrivet av Cane:

Men då har ju massa som svarat fel fått chansen att vinna ( och kanske även vunnit). Tycker ni ska hålla er till utslagsfrågor där det ej finns ett rätt svar eller hålla er till en bra källa och ETT rätt svar inte två.

Så om någon gammal SAS-räv, som tränat i Brunei "någon gång på 70-talet", kommit in och svarat det, så hade du gett honom fel?

Medlem

Bara så ni vet så ligger inte Belize i sydamerika utan i nordamerika. (sett att några har skrivit att det ligger i sydamerika)

Medlem

Bra att de går efter antal korrekta svar och detaljrikedom. Det rätta är Brunei OCH Borneo som båda ligger i sydöstra asien..
Vet att detta är rätt då en god väns farbror var med i SAS till för några år sen och absolut inte kunde låta bli att berätta historier för oss i timmar när vi försökte fixa biljäveln..

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Greger:

Fan, jag hade faktiskt hoppats på att vinna den här, jag som dragit till med något lustigt på utslagsfrågan och allt
Var det bara slumpvist valt på det, eller hur var det som?

X) bra!
Då är jag inte ensam om att ha bidragit med ett "roligt" svar.
Vad gissade du?

Svarade att dom skickade S.A.S männen till bruneis (eller vad det nu stog på wiki) jungler i asien, för att låta dom svälta i 2 veckor.
Efter dessa 2 veckor så började man se rosa elefanter, som man skulle hoppa upp på och rida tillbaka, bara 10% av dom modiga männen klarar det.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

"The combat phase is held in the jungle, normally in Brunei or Malaysia."

Tre rätta svar till och med. Bra val av fråga...

Medlem

Tävlingar
Dåliga utslags frågor


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av Sabel:

Bara så ni vet så ligger inte Belize i sydamerika utan i nordamerika. (sett att några har skrivit att det ligger i sydamerika)

Belize ligger varken i nordamerika eller sydamerika, det ligger i centralamerika.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

yay, jag vann en musmatta, synd att man inte vann spelet också, ohh well får väll ta och köpa det då

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Sabel:

Bara så ni vet så ligger inte Belize i sydamerika utan i nordamerika. (sett att några har skrivit att det ligger i sydamerika)

Belize ligger varken i nordamerika eller sydamerika, det ligger i centralamerika.

Centralamerika är ingen kontinent, utan tillhör Nordamerika.

FML
Medlem

Det var ju som sagt en utslagsfråga, så givetvis kan inte alla ha rätt på den.

Medlem

lol, jag svarade borneo, och brunei ligger på ön borneo, borde inte jag få nåt slags tröstpris för det ? its the same shit liksom..

123
Skriv svar