Assassin's Creed för stort för Xbox 360?

Medlem

läste att ms ska införa HDD-krav för vissa spel i framtiden, kansek assasins creed bör bli ett sånt spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är video och audio som kostar utrymme. Inget annat.
Bort med dom extra spårken.....nötter

Medlem
Skrivet av fakka:

Det är video och audio som kostar utrymme. Inget annat.
Bort med dom extra spårken.....nötter

Hrm. Audio ja, kanske de syftade på allt tal som är med, att det skall vara översatt - inte bara simpla undertexter.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

DTM
Medlem
Skrivet av Katana:

konsoler som skulle vara så smidigt att utveckla på, spelarna behöver inte uppgradera å ha sig.. eller hur var det? fniss

Konsolerna är h-vete att göra spel till. Många begränsningar. DVD storlek, lite minne osv.

Medlem

2 skivor och så var det löst.

varför MÅSTE alla spel få plats på EN skiva nuförtiden när man förr kunde få sitta med fyra skivor?
eftersom det är 3 olika städer och inte en jättestad man leker i undrar jag vad det stora problemet är.

och för att ge tillbaka lite till PS3-fanboysen i tråden...
HAHA, supermaskinen har minnesproblem, HAHA


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Mm, tycker att två eller tre dvd-skivor till i spelförpackningen inte skulle göra mig något.
Skär inte ner på spelet, utöka istället antalet skivor, jag köper det gärna även om det har fler skivor

(Jävla i-landsproblem när man tänker på det.. vem fan är för lat för att orka byta skiva i xboxen när han kommit halvägs igenom spelet?)

EditL:
Kan för övrigt tillägga att jag växte upp med en Amiga 500.
Minns att spelet till slut låg på 26 st disketter eller mer, och hade man inte extra disketstationer eller en Amiga 600 med inbyggd hårddisk så fick man byta som en idiot när man spelade.
(Indiana Jones and the faith of atlantis, Willy Beamish, Rise of the Dragon, Kings Quest, Leisure Suit Larry, etc etc etc.. *ber om ursäkt för stavfel på namnen*)

Medlem
Skrivet av Killbom:

Lösning xbox 360 = Mindre texturer

Lösning PS3 = mindre texturer + på AA och AF iochmed den befriade processorkraften (eller använder AA och AF minne?)

Xboxen kör alltid med 4x AA (hårdvaran är designad så). Både AA och AF belastar endast grafikkortet och minnesbandbredden till GPUn. Alltså hjälper inte PS3s processorkraft här.

Medlem

Fler skivor? När ska man byta då tänkte ni? Världen är ju öppen, så man kan väl knappast byta efter halva spelet. Fast dom skulle väl kunna sätta hälften av alla ljudeffekter och animationer på ena skivan. Skulle va kul att se.

Kanske om man bytte för varje stad man är i, men det är väl inte så kul om man ska åka fram å tillbaka för något uppdrag, och starta om spelet två gånger.

Ska jag vara ärlig tror jag inte att dom har lika mycket problem till Ps3. Jag tror dom säger så för att blidka Xbox-fansen. Men man får väl hoppas på att dom löser all teknikskit utan massa kompromisser.

Förresten är det jävligt barnsligt att skratta åt varandra. Jag tycker bäst om Ps3, men man måste ju respektera olika åsikter. Detta krig får ju för fan mer uppmärksamhet än Irak-kriget, väx upp.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Misstänkte detta när jag såg hur stora miljöerna var..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Avstängd

Snart så börjar väl båda konsolerna likna SEGA, där man kunde köpa extra grafikminne och CD läsare för att kunna spela vissa spel :/

Medlem
Skrivet av save:

Dra ner på kvalitén på texturer säger jag, eller varför inte leverera spelet på flera skivor? Så svårt kan det väl inte vara att komma fram till en vettig lösning som kompromissar på något vis.

Ja, flera skivor funkar ju faktiskt. Förstår inte varför utvecklarna tjatar om brist av plats på skivorna när man kan ha fler än en. Det hindrade väl aldrig Final Fantasy-spel exempelvis att ligga på 4 skivor när det blev för stort för en... Liksom, var ligger problemet hos utvecklarna eg?

Medlem

Lägg inte med alla fem språken på skivan då så kanske det går bra? Engelska ftw

Inaktiv
Skrivet av DTM:
Skrivet av Katana:

konsoler som skulle vara så smidigt att utveckla på, spelarna behöver inte uppgradera å ha sig.. eller hur var det? fniss

Konsolerna är h-vete att göra spel till. Många begränsningar. DVD storlek, lite minne osv.

Konsolerna är teoretiskt sett enklare att göra spel till ja.

Hur många olika XBOX 360 finns det?

Hur många olika PS3 finns det?

Hur många olika PC finns det? Ehm... x antal konfigurationer...

Ja ni fattar va? Ett pc-spel måste man se till o utveckla så det ska vara spelbart på inte bara en top-of-the-line-pc utan också en pc som vanliga svensson äger.

Medlem

Detta är inget problem och har aldrig varit. Är man utveklare ska man väl för fan anpassa sig efter plattformen man utveklar till...

"Oj vi gjorde visst ett för stort spel...! Vi skyller på hårdvaran!"


signatur

<3

Medlem

Fast man kan börja fundera på vart alla fördelarna med konsol har tagit vägen. Förr var fördelarna flera; buggfria(re) spel, alla spel flöt på, alla spel var det bara att sätta i och starta med mera. Nu blir konsolerna mer och mer lika en PC och de får samma nackdelar som en PC också - dvs att de inte är buggfria(re) och behöver patchas, de hackar samt att mediumet och minnet som används sätter gränser - ett fel som inte finns på PC (nåja, inte i samma utsträckning iaf, jag menar, vilken gamer idag har inte DVD?).

Känns som om det inte är så mkt fördelar med konsol längre. Aja, det är en annan diskussion.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Kanske om man bytte för varje stad man är i, men det är väl inte så kul om man ska åka fram å tillbaka för något uppdrag, och starta om spelet två gånger.

starta om spelet?
att byta skiva i ett spel kan liknas vid laddningspunkterna som finns i många spel (som Half-Life och Prince of Persia bla). spelet stannar upp i någon sekund för att ladda nästa sektion, bara att du blir ombedd att sätta i en annan skiva innan den fortsätter ladda


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Kanske dags för konsoler med läsare som kan hantera flera skivor och växla mellan dem? Typ som en stereo med CD-växlare, att man matar in flera skivor och sedan då byter den automatiskt när det behövs.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av HinduTimes:

Kanske om man bytte för varje stad man är i, men det är väl inte så kul om man ska åka fram å tillbaka för något uppdrag, och starta om spelet två gånger.

starta om spelet?
att byta skiva i ett spel kan liknas vid laddningspunkterna som finns i många spel (som Half-Life och Prince of Persia bla). spelet stannar upp i någon sekund för att ladda nästa sektion, bara att du blir ombedd att sätta i en annan skiva innan den fortsätter ladda

Visste ej, men ändå jobbigt. Jag tror att utvecklarna vill att det ska vara sömlöst och hålla laddningstider till ett minimum. Det är nog viktigare för dom än vad texturer är.

Men jag tycker att dom borde ha tänkt på det här från början. Jag har alltid tyckt att dom satte ambitionsribban perfekt, men nu blir man lite tveksam.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

KoP
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Mm, tycker att två eller tre dvd-skivor till i spelförpackningen inte skulle göra mig något.
Skär inte ner på spelet, utöka istället antalet skivor, jag köper det gärna även om det har fler skivor

(Jävla i-landsproblem när man tänker på det.. vem fan är för lat för att orka byta skiva i xboxen när han kommit halvägs igenom spelet?)

EditL:
Kan för övrigt tillägga att jag växte upp med en Amiga 500.
Minns att spelet till slut låg på 26 st disketter eller mer, och hade man inte extra disketstationer eller en Amiga 600 med inbyggd hårddisk så fick man byta som en idiot när man spelade.
(Indiana Jones and the faith of atlantis, Willy Beamish, Rise of the Dragon, Kings Quest, Leisure Suit Larry, etc etc etc.. *ber om ursäkt för stavfel på namnen*)

Jupp, var ett j*vla hustlande med disketterna då man lirade stortitlarna. Folk är för bortklemade nu för tiden. Men med minnen om hur det var förr så känns det jäkligt oväsentligt att klaga om ett spel kommer på 2 dvd skivor idag.

Medlem

Knappast något problem, finns ju hårddisk. Tycker att man ska kunna lägga in alla spel på hårddisken, skivor är korkat. Duger bra som leveransmedium men annars är hårddisk bättre på allt.

Medlem

skippa extra språken o ha allt på english eller kompressa texturerna lite? Mm fan kommer ihåg hur alla konsoll fans sa fan me konsoll behöver man inte uppgradera och hålla på med.. men men konsollerna följer pc'ns spår så blir det mer strul o jobb för funka.

Medlem

Typ alla kan ju engelska så skippa de 5 extra språken tycker jag låter bra.

Skrivet av fakka:

Det är video och audio som kostar utrymme. Inget annat.

Du är inte spelutvecklare va?

...och om man ska leverera ett spel på flera skivor så måste både spelmotorn och spelkonceptet vara designat för detta. När man väl har kommit så långt i produktionen att man upptäcker att en DVD inte räcker till (vilket iofs är ett ganska klantigt misstag) så kan det vara alldeles för sent att göra sådana ändringar som skulle tillåta flera skivor.

Inaktiv

Lustigt att FZ som tidigare smög med sitt pro PS3-skrivande numera helt väljer att vinkla en och samma nyhet och därmed helt sonika väljer att utelämna det utvecklarna till sagda spel säger om PS3:

Citat:

"Both have their own challenges. Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. On the Blu-ray side we're really good, but then the memory is quite different. How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.*" says Desilets.

*Min fetstil.

Om ni inte ens ska försöka att upprätthålla ett sken av obektivitet i de flamewars ni försöker starta på sidan, finns det snart få anledningar att läsa er sida.

Nyheten o-avsnoppat.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

lolbox, vilket skämt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

En anledning varför jag köpte ps3 först

Inaktiv

Får det enorma Mass Effect platts på en dvd så borde Ubisoft nötterna lyckats trycka in allt på en oxå.. och som många sagt innan 2 skivor funkar oxå

Medlem

jag tror det är bara lite whine för att dom kanske inte vet om dom hinner få ut spelet i tid, så svårt borde det inte vara att fixa liret helt enkelt på fler skivor lr att installera någon del av spelet på HDn typ 3-6gig skulle kanske funka isåfall inte vet jag hur stort liret behöver vara ^^

Inaktiv
Skrivet av Nolite:

Lustigt att FZ som tidigare smög med sitt pro PS3-skrivande numera helt väljer att vinkla en och samma nyhet och därmed helt sonika väljer att utelämna det utvecklarna till sagda spel säger om PS3:

Citat:

"Both have their own challenges. Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. On the Blu-ray side we're really good, but then the memory is quite different. How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.*" says Desilets.

*Min fetstil.

Om ni inte ens ska försöka att upprätthålla ett sken av obektivitet i de flamewars ni försöker starta på sidan, finns det snart få anledningar att läsa er sida.

Nyheten o-avsnoppat.

Håller med, tur att det finns andra mer ovinklade sidor att läsa spelnyheter på också...

Inaktiv

Okej, jag börjar städa min dator nu på en gång! har 11 gb löst på C där jag har windows och allt

Och 5 gb löst på D där alla spelen finns *PAAANIK!*

båda är även 250's ^^,

Skriv svar