Blizzard bättrar på sin karma

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som skriver och KLAGAR på blizzard för det dem gjort istället för att skänka pengar, hur fan har ni mage att göra det? Ni borde ha en fet jävla påle uppkörd i röven och sen hängas upp på närmsta torg så folk kan spotta på er.

Herregud. Det där var grovt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av ReDog:

Utan EA, Blizzard, Sony och MS hade världen varit så mycket bättre och vi hade haft bot för cancern! Eftersom alla andra företag fyller burken. Burken som när den blir full kommer spotta ut sig ett bot mot cancer!

Vet inte om det där är ironi eller om du verkligen tänker så.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

En del inlägg i den här tråden gör mig mörkrädd

sant, ska alltid klagas, tycker det var fint gjort av blizzard!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

trevligt, men frågan är inte om en wow karaktär är en ganska kass önskan för att vara sin sista.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

PR-jippo med en trevlig bieffekt, inget annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av orkaupptaget:

Ni som skriver och KLAGAR på blizzard för det dem gjort istället för att skänka pengar, hur fan har ni mage att göra det? Ni borde ha en fet jävla påle uppkörd i röven och sen hängas upp på närmsta torg så folk kan spotta på er.

Herregud. Det där var grovt.

Arggghhhh my eyes, my sweet little eyes!


signatur

Nämen!

Avstängd

Det var ändå bra gjort av Blizzard.

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av ReDog:

Utan EA, Blizzard, Sony och MS hade världen varit så mycket bättre och vi hade haft bot för cancern! Eftersom alla andra företag fyller burken. Burken som när den blir full kommer spotta ut sig ett bot mot cancer!

Vet inte om det där är ironi eller om du verkligen tänker så.

Det var rätt så uppenbar ironi
Och där finns nog X antal miljonärer/miljardärer som haft cancer eller dött av cancer. Om cancer hade botats med högar av pengar hade det nog funnits ett bot vid det här laget.
Det är inte så lätt som att bara vifta med en trollstav hör ni.

Medlem
Skrivet av cammo:

Att klaga på stora företag är så svenskt så man spyr.

Nej, du hittar folk som gör det i samtliga länder. Även om det varit extremt svenskt är det väl knappast något att spy för?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skit i om det ger bra PR. Om alla företag hade gjort liknande saker "för PR" så hade väl endå världen varigt en lite bättre plats?

Bra Blizzard!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

ju mer pengar som kommer in, desto större är chansen att nåt botemedel kan forskas fram,

och hur tusan kan folk klaga på när man säger att svinrika företag och privatpersoner gott kan skänka nåt,

om ni inte fattat det så kan vem som helst av er här som klagar på mig kan få cancer när som helst,
och då tror jag nog ni vill kunna få bästa möjliga hjälp.
en sån enkel sak som att varje svensk skänker 100 kr om året innebär det minst 500 miljoner extra som kan rädda just ditt liv.
jag har förlorat en syster i cancer, som kanske kunnat klara sig med bättre hjälp.

den där pojken som fick wowgubbe av blizzard blev glad, jovisst, men en check med en fin summa till cancerforskning samtidigt hade vart ännu bättre,

blizzard är ju som sagt knappast konkursfärdiga.

varje liten sketen krona, dollar eller euro extra kan betyda allt.

och du cammo som spyr över dom som klagar på stora företag kan jag bara säga en sak,
vet du hur många som fått cancer genom sitt jobb?
det är en del,
så stora företag kan gott bidra med en slant.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

PR-jippo med en trevlig bieffekt, inget annat.

Möjligt men bara blizzard skulle göra en sån sak.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gullefjun:

PR-jippo med en trevlig bieffekt, inget annat.

Möjligt men bara blizzard skulle göra en sån sak.

..att Blizz skulle vara det enda företaget i världen som förstår hur jävla bra PR en sån här grej är?

Jomenvisst, dröm vidare. Vissa fan boys alltså...


signatur
Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av cybo:

Tycker ni verkligen att han bara är värd en sketen "uber gubbe" i WoW?
Blizzard har förmodligen pengar för att hjälpa honom leva några extra år, men dom nöjer sig att uppfylla en "10 årings önskan" att få en uber character i WoW.
Vad har en sketen virtuel lvl 70 character med uber gear för värde när ägaren dör? Tycker det är patetiskt att dom fått en 10 åring så beroende att hans "största önskan" är att kunna döda mobs med ett slag i WoW än att leva livet!

"Chatterton's parents divorced about five years ago and he spends time with both. But only when he's with his dad does he get to play WoW. Micah Chatterton, a writer, wanted to play from the game's beginning, but couldn't afford it. In the U.S., WoW costs about $20 plus another $15 a month in subscription fees. Also, to play online, it's best to have a high-speed Internet connection, which is another $20 to $50 a month.

Then, last fall, Micah Chatterton's house burned down, taking away all his son's toys. He used some insurance money for a computer and Internet access. The father-and-son team entered the world of Warcraft. By Friday, they had made it to level 63. Blizzard bumped ePhoenix up to level 70, the highest level, and stocked the character with gold, weapons and new armor."

Med tanke på att hans liv har gått åt helvete, han sitter i rullstol och är döende så är det inte konstigt att han inte springer runt och spelar fotboll hela dagarna?
Sen det faktum att det enda han önskade var en boost till lvl 70 men fick så grymt mycket mer av Blizz är mer än begärt. Självklart är han värd mer än så, men du kan knappast klaga på Blizzard för att dom inte lägger ut femtioåttamiljarder kronor på cancerforskning? Finns så mycket rikt annat folk som inte gjort det, så dom är juh knappast värre, snarare bättre än många andra.

http://www.worldofwarcraft.com/index.xml (första sidans nyheter, finns välgörenhets-insändning till både pojken och hans far och en cancerforsknings-grej)

Kan alla bara sluta klaga på Blizzard? Jävla megaidioter?

Bra skrivet!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gullefjun:

PR-jippo med en trevlig bieffekt, inget annat.

Möjligt men bara blizzard skulle göra en sån sak.

Vad är detta för sur uppstötning? Finns tusentals liknande snyftarhistorier. Vet att SOE gjorde samma sak för en cancersjuk spelare i Everquest för ett par år sedan, dock utan all pompa och ståt som PR-avdelningen på Blizzard lyckats anordna.

Har ingen åsikt om det är rätt eller fel, men när folk snackar om att Blizzard skulle göra det här endast av välvilja så är det aningen naivt. En cancersjuk pojke som får virtuella prylar av jätteföretaget Blizzard är PR som annars inte kan köpas för pengar. Vilket är helt okej i ett marknadsekonomiskt land.
Sen är det självklart jätteroligt att ungen fick något han ville ha.


signatur
Pansarknekt

Bitterheten i vissa kommentarer i denna tråd är skrämmande. Blizzard är ett företag som gör spel och att dom gjort detta e fint, end of story. Jag hoppas dom tjänar skitmycke pengar på detta "prtrick".


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Bitterheten i vissa kommentarer i denna tråd är skrämmande. Blizzard är ett företag som gör spel och att dom gjort detta e fint, end of story. Jag hoppas dom tjänar skitmycke pengar på detta "prtrick".

Word :>

Inaktiv

Intressant att höra folk prata om Blizzards pr-metoder när ni inte ens har jobbat för företaget ifråga.

Ungen fick allt han önskade sig, och mycket mer. Sen skiter jag fullständigt i vad som pågick bakom kulisserna, om något.

Vi får hoppas ungen klarar sig, men hjärntumör som spridit sig... så hoppful vet jag inte ens om jag klarar vara.

FML
Medlem

Behover ens wow pr?

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Behover ens wow pr?

Tror jag säkert, finns nog "en och annan" sur förälder som möjligen blir lite mer positivt inställda när de läser denna snyfthistoria.

Föräldrar som inte ger med sig när deras barn säger att de vill börja spela är nog enda kruxet de har egentligen Blizzard.


signatur
Inaktiv

säger bara en sak, vill hellre ha en stor summa pengar för att få bästa möjliga hjälp än en sketen wow gubbe.

och ni som säger att blizzard ska tjäna hur mycke som helst, är sjuka fanboys.
är det inte meningen att dom som har pengar i överflöd ska hjälpa dom i nöd ?

men visst låt alla stora företag inklusive blizzard och alla miljardärer och snåla rika länder behålla sina pengar sen kan alla dö i cancer och aids,

så får ni som ni vill, pengar i överflöd hos dom sjukt rika och låt dom utsatta som behöver hjälp dö.

ni fjantar som skriver det lär ångra er den dan ni själva råkar illa ut i cancer eller annat.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

säger bara en sak, vill hellre ha en stor summa pengar för att få bästa möjliga hjälp än en sketen wow gubbe.

och ni som säger att blizzard ska tjäna hur mycke som helst, är sjuka fanboys.
är det inte meningen att dom som har pengar i överflöd ska hjälpa dom i nöd ?

men visst låt alla stora företag inklusive blizzard och alla miljardärer och snåla rika länder behålla sina pengar sen kan alla dö i cancer och aids,

så får ni som ni vill, pengar i överflöd hos dom sjukt rika och låt dom utsatta som behöver hjälp dö.

ni fjantar som skriver det lär ångra er den dan ni själva råkar illa ut i cancer eller annat.

Snacka om att vara extreminist...
Visst, det hade varit trevligt om en och annan lägger en slant till forskningen. Men tror du inte att det finns företag som redan gör detta? Dessutom önskade sig ungen inget annat än en boost till lvl 70 och INTE pengar... Tror du verkligen att pengar kan hjälpa honom om han nu har kommit så pass långt in i sjukdommen? Pengar är antagligen det sista han tänker på. Hade jag legat i dödsbädden hade jag velat göra något kul i mina sista dagar, inte bada i pengar som jag i slutänden inte har någon nytta av...
Och precis som om "alla" skulle få cancer eller AIDS, och även om man får det så tänker man nog inte så mycket på just pengar.
Både en klasskompis till mig och min farmor hade cancer. Min klasskompis överlevde och klarade sig undan cancern, men under tiden hon var sjuk så önskade hon sig en häst och INTE pengar. Min farmor hade en ganska allvarlig cancer och chansen att överleva var minimal, och hon önskade sig inte pengar, för hon visste att hennes tid var inne...

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

säger bara en sak, vill hellre ha en stor summa pengar för att få bästa möjliga hjälp än en sketen wow gubbe.

och ni som säger att blizzard ska tjäna hur mycke som helst, är sjuka fanboys.
är det inte meningen att dom som har pengar i överflöd ska hjälpa dom i nöd ?

men visst låt alla stora företag inklusive blizzard och alla miljardärer och snåla rika länder behålla sina pengar sen kan alla dö i cancer och aids,

så får ni som ni vill, pengar i överflöd hos dom sjukt rika och låt dom utsatta som behöver hjälp dö.

ni fjantar som skriver det lär ångra er den dan ni själva råkar illa ut i cancer eller annat.

All denna ilska...

Medlem

sluta klaga!
ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Det Blizzard gjorde som spelföretag var riktigt schyst gjort.

det finns säkert en del kristna här på FZ
jag tycker vi kan göra något också.

BE för att personen ska bli frisk från sin cancer.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

säger bara en sak, vill hellre ha en stor summa pengar för att få bästa möjliga hjälp än en sketen wow gubbe.

och ni som säger att blizzard ska tjäna hur mycke som helst, är sjuka fanboys.
är det inte meningen att dom som har pengar i överflöd ska hjälpa dom i nöd ?

men visst låt alla stora företag inklusive blizzard och alla miljardärer och snåla rika länder behålla sina pengar sen kan alla dö i cancer och aids,

så får ni som ni vill, pengar i överflöd hos dom sjukt rika och låt dom utsatta som behöver hjälp dö.

ni fjantar som skriver det lär ångra er den dan ni själva råkar illa ut i cancer eller annat.

Vilket helt otroligt hjärndött argument. Jag antar att du sitter hemma och knappar in din lilla snedvridna verklighet på din dator?

Kan du inte sälja den och ge bort pengarna? När du har gjort det tycker jag du kan yttra dig igen, jävla fjant.

Vafan ska företag, rika länder och miljonärer egentligen ge bort sina (oftast) surt förvärvade pengar för?

Det är människor som dig jag hoppas bryter benen och kvävs i en jävla rännsten nånstans där ingen hittar dig. Sluta hacka på andra människor om du inte gör ett jävla dugg själv.

Jävla nolla....

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Wii Wii:

säger bara en sak, vill hellre ha en stor summa pengar för att få bästa möjliga hjälp än en sketen wow gubbe.

och ni som säger att blizzard ska tjäna hur mycke som helst, är sjuka fanboys.
är det inte meningen att dom som har pengar i överflöd ska hjälpa dom i nöd ?

men visst låt alla stora företag inklusive blizzard och alla miljardärer och snåla rika länder behålla sina pengar sen kan alla dö i cancer och aids,

så får ni som ni vill, pengar i överflöd hos dom sjukt rika och låt dom utsatta som behöver hjälp dö.

ni fjantar som skriver det lär ångra er den dan ni själva råkar illa ut i cancer eller annat.

Vilket helt otroligt hjärndött argument. Jag antar att du sitter hemma och knappar in din lilla snedvridna verklighet på din dator?

Kan du inte sälja den och ge bort pengarna? När du har gjort det tycker jag du kan yttra dig igen, jävla fjant.

Vafan ska företag, rika länder och miljonärer egentligen ge bort sina (oftast) surt förvärvade pengar för?

Det är människor som dig jag hoppas bryter benen och kvävs i en jävla rännsten nånstans där ingen hittar dig. Sluta hacka på andra människor om du inte gör ett jävla dugg själv.

Jävla nolla....

HAHA! Bra svar

Inaktiv
Skrivet av Olivaw:

Hoppas han tillfrisknar, säljer charen för miljoners dollar och lever lycklig i alla sina dar..:)

För Blizzard lär ju inte upptäcka om han säljer sitt konto.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skriv svar