Blizzard tillkännager StarCraft II

Medlem

gilla SC, spela det som fan i skolan .. så det ska bli fint med 2an
för gamla tiders skull

Avstängd

Vad sega ni är. Det första jag gjorde när jag gick upp var att kolla vilket spel på FZ.

Skönt. Det ser inte ut att vara så jättemycket nytt, men då har vi ju inte sett så mycket än.

Medlem

Blandade känslor... Men det är mest positivt.

Jag tipsade er om den här nyheten ett tag efter 10.00.

Inaktiv

lol vad värdelöst..
vaknade för 5 minuter sen, ser Starcraft2 överallt..this sure messed my weekend up..
så värdelöst som dom gjorde Warcraft3, så ska dom förstöra Starcraft för oss nu oxå?..aja, man får väll testa i alla fall.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av hansen:

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Jag tror på det när jag ser det med egna ögon. Ni har väll inte glömt Warcraft Adventures: Lord of the Clans, Shattered Nations eller StarCraft: Ghost som aldrig släpptes?

Warcraft Adventures: Lord of the Clans: Det är inget spel utan en bok och den finns

Shattered Nations: Det är det första StarCraft och var baserat på Warcraft II motorn. Men lades ner för att den motorn inte kunde hantera det. Utan var tvungen att genomgå en big tweak först.

StarCraft: Ghost: Har för mig att det lades ner pga att det skulle släppas för nära en ny konsol release

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Medlem
Skrivet av mobe:

Warcraft Adventures: Lord of the Clans: Det är inget spel utan en bok och den finns

"The story of the novel was originally going to be used in the adventure game Warcraft Adventures: Lord of the Clans until it was cancelled."

pic från spelet

Inaktiv

Starcraft blir säkert bra.. men ett Diablo MMO som e lika bra som WoW utan alla cartoon gubbar vore sweeeeeeet. Ultimata spelet att ösa ner all sin lediga och olediga tid i. Deras rekryteringar för "next gen MMO" gör det ju fan till en möjlighet. Skulle iofs duga med diablo 3 också:]

Inaktiv

Tycker det verkar crap! Det ser mest ut som starcraft har fått en ansiktslyftning.

Medlem
Skrivet av mobe:
Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av hansen:

When is the game coming out?

At this point, it's too early to provide an initial estimate on the release date. As with all Blizzard games, we will take as much time as needed to ensure the game is as fun, balanced, and polished as possible.

Vilket är grymt bra.

Jag tror på det när jag ser det med egna ögon. Ni har väll inte glömt Warcraft Adventures: Lord of the Clans, Shattered Nations eller StarCraft: Ghost som aldrig släpptes?

Warcraft Adventures: Lord of the Clans: Det är inget spel utan en bok och den finns

Shattered Nations: Det är det första StarCraft och var baserat på Warcraft II motorn. Men lades ner för att den motorn inte kunde hantera det.

StarCraft: Ghost: Har för mig att det lades ner pga att det skulle släppas för nära en ny konsol release

Warcraft Adventures: Lord of the Clans fanns som spel, och var stort sett nästan klart att släppas, dom hade t.o.m spelat in all Voice-over men dom släppte det inte. Men när projektet inte släpptes gjorde dom en bok på det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Warcraft_Adventures

Samt Starcraft: Ghost pumpade dom in massivt mycket pengar i efter som det skulle bli deras nya konsoll-hit, men las ner p.g.a olika omständigheter efter som skjutit upp releasen sex gånger.

Så jo, jag tror inte på det fören jag ser på det. Om SC2 inte håller måttet och koreanerna forsätter spela SC1 i stället för SC2 så kan man säga att det är ett rätt stort bakslag för Blizzard. Då Starcraft är en hel kultur där borta och drar in en del kosing och PR.

WeX
Medlem

wahoo!!


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Kul iaf att de släpper den för Mac också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Det där såg snyggt ut, men samtidigt lite långsamt och tråkigt. Men det lär de nog fixa till release.

EDIT: Imorrn får man se ännu mera gameplay: http://www.starcraft2.com/movies.xml

Medlem

yay! längtar redan

Medlem

bah , aja skoj för dom som gillar rts och sc


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vilket jäkla gnäll på alla. Har ni någonsin blivit besviken på ett spel blizzard gjort? Tror stenhårt på det här.

Medlem

Fyfan vad underbart!

Jag har dragit mig mer och mer från spelandet de senaste åren, men detta blir gaming revival för mig. Utmärkt!

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Har ni någonsin blivit besviken på ett spel blizzard gjort?

Ja, WC3 sög rejält.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Luv it! Gillar "GG" på slutet där med.

:heart:


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Får vi hoppas att moddarna gör bra Tower Defence kartor.

Medlem

Shit pommes vilken cool cinematic!!!!!!!!!!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Roligt för alla Starcraft-fans, helt klart. Blir dock mycket intressant att se hur de ska lyckas med detta då de flesta av alla moderna flashiga 3D-strategi floppar efter några månader.

Nej de skulle låtit SC varit en del i det förflutna enl. min mening.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av dcxs:

Dålig grafik imo ser ut som wc3 motorn
heftig cinematic ialf

Det där ser verkligen inte ut som WC3-motorn...

Det ser ialf ut som starcraft 1.5 riktigt besviken att dom inte vågar göra något nytt dom har ju resurserna.

Medlem

hoppas att man får med en lika bra map editor som i ettan.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Ja. Pumpas ut ww2-spel men 95% av dom är inge vidare. Ett riktigt ww2-kvalitetsspel vore toppen

Inaktiv
Skrivet av Twitch:
Skrivet av Pettor:

Äntligen en anledning att faktiskt köpa en ny dator.

Du lär inte behöva en ny dator, har du en 3-4 år gammal lär det gå utan som helst problem.

2Ghz / 2000+, 256-512MB ram, GF4 eller Radeon 9000-series lär vara ungefärliga systemkrav.

RTS har aldrig varit särkilt krävande, och än mindre spel från Blizzard.

aldrig särkilt krävande?....
*host* supremecommander*host

men detta såg ut att inte använda sig av några överhypade effekter....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Ja. Pumpas ut ww2-spel men 95% av dom är inge vidare. Ett riktigt ww2-kvalitetsspel vore toppen

#Company of Heroes


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Wee! Fan vad nice! Precis det jag hoppades på!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av McKain:
Skrivet av Katana:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ankh:

Hur många ww2 spel har du sett från Blizzard?

Behöver vi verkligen NÅGOT nytt ww2 spel? I någon form?

Ja. Pumpas ut ww2-spel men 95% av dom är inge vidare. Ett riktigt ww2-kvalitetsspel vore toppen

#Company of Heroes

Mhm, riktigt bra WW2 strategi!
FZ:s betyg: 4.5/5
gamespot: 90%

Mitt betyg: 4,5


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

NEEEEJ!! Vill inte ha SC2 (just nu iallafall).
Min dator kommer vara för usel (1.8Ghz, 1Gb ram) och BW är redan perfekt(nästan) :-/

Ville ha rock'n'roll racing!

Skriv svar