iPhone Jailbreak - skit
Nej, jag ska inte skriva skit... för det är jävligt bra!
Men det är inte något för mig.
Jag saknar inte MMS för fem öre, tvärtom! E-mail är kungarnas kung.
Det var för MMS funktionen jag Jailbreakade min iPhone igår, men vilken besvikelse. Vilket skit rent ut sagt.
Testade andra funktioner, som att spela in videos, det var inte heller någon höjdare...
Laddade ner en massa visuella mods så min iphone såg ut som ett helvete.
Ni vet StyleXP programmet? Så man kan ändra utseendet på sitt Win XP?
Så var det, fast värre och riktigt meckigt.
Nej alltså jag föredrar verkligen originalet och jag förstår nu varför Apple håller så hårt i tyglarna när det gäller apps. Helt rätt!
Nu har jag återställt den och sitter här denna tidiga morgon och lägger in mina 25 musikalbum och njuter av känslan att veta att jailbreak är inget för mig.
De flesta gillar säkert Jailbreak, iallafall de med bättre fantasi, som inte är en "originalkille" (tråkmåns), som jag själv.
Hur fungerar det här med e-mail på mobilen egentligen? Om det skall ersätta MMS så måste man väl vara uppkopplad dygnet runt vilket resulterar i en skyhög räkning?
Anledningen till att jag undrar är för att jag funderar på att ersätta min nuvarande mobil med iPhone 3g (eller Xperia).
E-mail i mobilen fungerar klockrent.
Jag tex har kopplat mitt Gmail konto till mailklienten och där skickar jag och tar emot mail utan problem. Bifogar dessutom bilder i mailen från mobilen utan problem.
För det mesta är jag inom ett Wlan när jag skickar och tar emot mail, men det fungerar bra med 3G också.
Till mitt abonemang har jag 100 mb gratis och 100 mb är rätt så mycket när det kommer till mobil datortrafik.
Ser här nu att jag använt 5 mb av 100 och jag har väl haft min mobil i snart en månad tror jag nog.
Det finns många Wlan zooner här nere i Skåne och finns där ingen från Telia (du surfar gratis på telias alla surfzoner runt om i europa) så finns där ofta någon fastighet som inte har skyddat internet (oops, olagligt?)...
Detta ersätter som sagt MMS på långa vägar. MMS skickar en liten bild med dålig kvalité.
Men smaken är som baken
Man kan välja själv om man vill köra funktionen "push" som då kollar nya mail och hur ofta man vill att den ska göra det.
Jag gör inte detta, dels för att spara batteri och dels för att är jag ute på stan så känns det onödigt att offra datatrafik för att ta emot ett e-mail från tex. discshop.
Nej jag har så varje gång jag öppnar min mail så tas breven emot.