C&C 3: Tiberium Wars - fet film hos FZ

Medlem

Riktigt nice trailer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av LillePutt:

Wooow, såg ju tufft ut. Har dock aldrig spelat ett C&C spel förut, borde jag kanske göra det för att förstå handlingen i detta?

C&C The First Decade är att rekomendera

Medlem

grymt bra film!!
nu vill jag ha spelet ännu mera ju :S fast som tur kommer ju demon får man allefall testa det


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Grace Park :heart:

Efter all skit som serien fått stå ut med går de äntligen tillbaka till grunderna igen. Jag är lite rädd för att det ska bli taskig Generals-känsla i styrningen, samt att det ska kännas lite väl gammalt, men fan vad skönt att de faktiskt går tillbaka till det som gjorde serien till en pärla

Medlem

Önskar bara att man hade lite gott om tid som man hade när den första C&C kom, det var tider det.

Medlem

Wooooohooooo!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Shit va många kända ansikten som medverkar, längtar som fan efter detta

Inaktiv

ser bra ut


signatur

(V)Ò_ô(V)

Medlem

verka skoj


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Detta kommer slå Supreme Commander med hästlängder, mer spelkänsla bl.a!


signatur
Medlem
Skrivet av LocSin:

Fan så värdelösa dialoger det verkar vara.. vad är det för mening med att ha hyffsade B-skådisar om man ändå har crap dialoger?

(Med reservationen att de av någon skum anledning fick för sig att visa de sämsta dialogerna spelet har att bjuda på.)

Men vänta lite nu, det SKA ju vara B-clips. Det är ju C&C-seriens grejj - lite tacky.


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

Medlem

"I just got the latest issue of PC Gamer and they reviewed the final version of C&C 3.

They gave the game a 90%."

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33883486

Medlem

Ser ut at vara filmen som jag tipsade om den 16/2, nåväl, ruggit bra film. Längtar....


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Blir garanterat köp. Diggade gamla Tiberium Sun


signatur

AMD 64 X2 4800+@2.8 GHz, 2 GB DDR, Asus A8R32-MVP, X1900Crossfire, X1900XTX

Medlem

Om detta spelet säljer bra är det ett bevis på att dom flesta tydligen inte vill ha nyskapande spel utan hellre vill ha samma sak serverat om och om igen i ny förpackning. Det ser verkligen ut att vara precis som dom andra spelen fast med mer lasers och lens flares bara.
Det trevligaste med denna trailern var att se att dom fortfarande har kvar dom filmade mellansekvenserna, det är väl det enda som är unikt för serien nu mer.

W2k
Medlem

Bara jag som tyckte att Generals var det bästa i C&C-serien sedan Red Alert, sett till singleplayerkampanjerna? Filmerna var ju det enda som saknades.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

C&C3 är absolut inte samma sak som de tidigare spelen. Till att börja med så finns det tre spelbara faktioner, mot tidigare två. Grafik, spelkänsla o.s.v. behöver jag väl knappast nämna, det säger ju sig självt.

Medlem
Skrivet av Strampas:

"I just got the latest issue of PC Gamer and they reviewed the final version of C&C 3.

They gave the game a 90%."

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33883486

Så fan heller att de har. Spelet är fortfarande under utveckling. De de har testat är antagligen en beta-version.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

C&C3 är absolut inte samma sak som de tidigare spelen. Till att börja med så finns det tre spelbara faktioner, mot tidigare två. Grafik, spelkänsla o.s.v. behöver jag väl knappast nämna, det säger ju sig självt.

Det är samma. Det är till och med samma motor som i generals, även om den säkert är upphottad. 3 spelbara fraktioner fanns redan i Yuris Revenge till och i generals så det är inte heller nytt. Även om det inte direkt är efterföljare till Tiberian Sun så är det i samma serie.
Så detta spelet erbjuder inte direkt några nyheter att tala om, men om man gör det rätt så kan det ju vara bra ändå.

Tycker bara att det är roligt att ibland så gnälls det över att alla spel är lika och vi vill ha förnyelse, men samtidigt så hyllas spel som detta som är exakt lika som det nästan alltid vart. Å andra sidan behöver det ju inte vara samma personer som klagar och som hyllar.

Medlem

TANANANAN!!!! AT A THEATER NEAR YOU!!! MARCH 2007!

LOL!!!!!

hahah ;D

Ser skit kul! hoppas jag inte blir så besviken som jag blev när jag kom hem med Tiberian Sun och började gråta över skitet.

99:- för C&C The First Decade

på webhallen

har köpt en redan, ska kanske köpa fler

kanon pris på en sånt paket! så ska det vara!

köp det och börja värma upp

fan hype is the shit

C&C!!!!!!!

Älskade den där skådisen i Tottal Recal ;D van var så elak och nu är han en GDI officer
lol.

hoppas spelet blir bra också. men hypet är ju alltid kul

Skrivet av PsyX:

Älskade den där skådisen i Tottal Recal ;D van var så elak och nu är han en GDI officer
lol.

hoppas spelet blir bra också. men hypet är ju alltid kul

Michael Ironside är en av de grymmaste skådisarna nånsin se han i biker långfilmen "the last chapter" 8)

Synd sen att Katee Sackhoff (Kara "Starbuck" Thrace i BSG) inte är med hon är så snygg!


signatur
Medlem

schyst om dom lyckas återskapa samma känsla i singelplayerkampanjen som i orginal C&C. Och dom där härliga filmsekvenserna mellan uppdragen, mums.. kommer framför allt ihåg när flamethrower-tank/bilen introducerades. Haha. Kul!

Medlem

Fick bara en "liten" känsla av att Ion-cannon inte är så "klen" som den känns i första spelet ^_^

Medlem

Nej, det här Ion Cannon verkar mer... manlig.

Härliga skådisar dom har fått med iaf. Bara det är ju en andledning nog att skaffa spelet. "Command & Conquer: The TV Show" snart?

Skrivet av MammaMuu:

Tycker bara att det är roligt att ibland så gnälls det över att alla spel är lika och vi vill ha förnyelse, men samtidigt så hyllas spel som detta som är exakt lika som det nästan alltid vart. Å andra sidan behöver det ju inte vara samma personer som klagar och som hyllar.

I det här fallet är det många som tycker att C&C-serien gått utför sedan de övergav grunderna, åtminstone tycker jag själv det. När då ett spel verkar gå tillbaka till det som gjorde de första spelen bra, istället för att fortsätta bygga ut det som man inte gillade med serien, varför ska man klaga?

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Om detta spelet säljer bra är det ett bevis på att dom flesta tydligen inte vill ha nyskapande spel utan hellre vill ha samma sak serverat om och om igen i ny förpackning. Det ser verkligen ut att vara precis som dom andra spelen fast med mer lasers och lens flares bara.
Det trevligaste med denna trailern var att se att dom fortfarande har kvar dom filmade mellansekvenserna, det är väl det enda som är unikt för serien nu mer.

Så man ska inte köpa ett bra spel som baseras på BRA grunder?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Av princip så komer jag aldrig förlåta utgivarna utav detta spel.

Westwood är bara en utav de som har fått gå i graven pga utgivaren ...
Och jag tror knapast att de kan bi behålla samma kvalite som gamla hedliga titlarna.

Skrivet av MammaMuu:

Om detta spelet säljer bra är det ett bevis på att dom flesta tydligen inte vill ha nyskapande spel utan hellre vill ha samma sak serverat om och om igen i ny förpackning. Det ser verkligen ut att vara precis som dom andra spelen fast med mer lasers och lens flares bara.
Det trevligaste med denna trailern var att se att dom fortfarande har kvar dom filmade mellansekvenserna, det är väl det enda som är unikt för serien nu mer.

Alltså man kan ju undra om du är ett fan av gamla hederliga C&C serien. Sluta racka ner på något du inte vet så mycket om din inställning är ju bara tacky!


signatur
Medlem

peak_performance, fanboy, dofilusåkaffe

Tur att ni läser vad man skriver och inte bara tolkar som ni vill. Jag sa att spelet inte är nyskapande för fem öre utan är precis som alla gamla spel med nyare grafik och trots att det ofta klagas på spel av just den anledningen spelspel så verkar detta spelet ändå var rätt populärt. Jag tycker det är att byta åsikt (förutsatt att det är samma personer som säger detta) som när nintendo fanboys rekomenderade Resident evil 4 till gamecube för att den var grafiskt bättre och nu senare rekomenderar wii och säger att grafik inte är allt utan innehåll och spelkänsla är allt.

Inget av detta säger något om spelet är bra eller dåligt. C&C3 kan vara hur bra som helst, inte direkt så att vi har kunnat testa det än. Och för den som inte tror jag är ett fan av serien så kan jag berätta att jag alla c&c spel förutom några av expansionerna.
Jag gjorde bara en observation på hur folk reagerar på filmer dom ser om spel och nu fick jag även se hur några av dessa personer reagerar när någon säger emot vad dom själva tycker.

123
Skriv svar