Bethesda om Fallout 3 och annat

Kan någon lägga in ett enda bra argument till varför vi inte ska tillåtas spekulera och diskutera kring spelet baserat på vad vi redan vet?

Skrivet av Ankh:

Noll fakta? Vad snackar du om, jag har EXAKT lika starka grunder som dig. Jag har minst lika intresserad av detta spelet som alla andra här, tycker bara det är tramsigt att ni dömer ut grejer på så utan att överhuvudtaget ha sett NÅGOT överhuvudtaget från spelet. Det är spekulation och inget annat - jag föreslår att istället för att stirra upp dig på något du inte sett så väntar du åtminstone tills du sett EN screenshot från spelet. Du verkar vara väldigt dålig på att ta kritik.

Edit: Det där med flam debat och postcount. Vet inte riktigt vad din ålder är, men jag anser att det är något man bara bryr sig om om man är en tidig tonåring. Jag ser inget specielt i att få +1 i postcount..du därimot verkar något avundsjuk

Edit: Får väl lägga till en sak till. Jag menar inte bara sett ett screenshot - men fått någon rejäl fakta åtminstone om spelet.

Edit igen: Jag VET att ni snackar om att påverka - men jag tror endå det är meningslöst att försöka "påverka" det i ett svenskt forum.

Ditt inlägg talar verkligen för sig själv. Det handlar lika mycket om spelet som din attityd.

Ja, att gå in på ett forum, posta i en tråd att majoriteten där är gnälliga/tramsiga, helt utelämna något som stödjer din synpunkt och kontinuerligt vägra bemöta argument är ganska exakt vad flama handlar om.

Mitt påpekande om din postcount var att personer som ägnar sig åt sådant av naturliga skäl får hög sådan, ofta ser det som en trevlig bonus av sin aktivitet, vilket stämmer väl överens med ditt antal samt beteende.
Att tanken ens slog dig att någon skulle vara avundsjuk på en sådan bedrift är (o)roande speciellt i kombination blanda in det gamla goda "ålderskortet".

Du lyckas vidare med konststycket att återigen klämma in hur meningslöst det är diskutera. På ett diskussionsforum.
Något Jokkocze underligt nog verkar hålla med om också ironiskt som det är. Ännu ett inlägg utan substans eller belägg, bekant till dig månne?

Och nej, du har ingen grund att tala om för din synpunkt av den enkla anledningen du inte kunnat fram något än mindre försvara den.
Att då slänga in att jag är "dålig på ta kritik" när du inte framfört någon med substans ens möjligt att bemöta ekar därför väldigt väldigt ihåligt.

Av dina inlägg att döma, oförmåga argumentera samt besvara kombinerat med det snabba reflexmässiga sista inlägget med flertal edits drar jag därför slutsatsen du saknar intresse till diskussion eller att lyssna. Jag har inget intresse till monologer varken ifrån min eller din sida så denna "debatt" och mitt intresse fortsätta följa tråden är följdaktligen avslutat.

Med det sagt vill jag rekommendera de med ett mera öppet sinne läsa denna Intervju på NMA om hur Bethesda behandlade en annan licens de köpt.
Det finns flertal nyheter och länkar där i övrigt som grundligt motiverar hålla en fortsatt kritisk inställning till hur spelet utvecklas.
Låt oss hoppas de tar till en öppnare attityd och utvecklar Fallout 3 i samarbete med fansen som skedde med 1/2 vilket gjorde dem bra och inte som nu stänga dem ute.

Medlem

Men för fan, låt dom spekulera och kritisera vissa saker om dom vill. Det är väl halva poängen med forum att föra diskussion. Sen har dom faktiskt lite grund till att ana ändringar som dom möjligen inte skulle gilla. Dom har ju åtminstone två spel dom kan grunda vissa spekulationer på. Bethesda gjorde ju faktiskt en del uttalanden väldigt väldigt tidigt i utvecklingen som jag vill minnas var en del på just hur dom tänkt sig speldesignen.

Sen skulle jag tro att dom flesta inte är intresserade i hur ett screenshot kommer se ut. Det intressanta är väl ändå hur spelandet blir. Utseendet blir väldigt troligt snyggt, och förhoppningsvis något överensstämmande med tidigare spels utseendemässiga design.

KoP
Medlem
Skrivet av forzo:

Nej!!! Jag vill inte ha ett Elder Scrolls: Fallout :(. Jag vill ha turbaserat, perks, knark, blodigt, brutalt osv precis som fallout 1 och 2. Kan nästan slå vad om att det inte ens kommer vara några barn med i 3an...

Bara för att det är samma team betyder det ju inte att dom tar lite nya texturer och applicerar över Oblivions värld för att skapa ett Fallout 3.
Det blir nog rätt annorlunda och inte ett nytt Oblivion.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av forzo:

Nej!!! Jag vill inte ha ett Elder Scrolls: Fallout :(. Jag vill ha turbaserat, perks, knark, blodigt, brutalt osv precis som fallout 1 och 2. Kan nästan slå vad om att det inte ens kommer vara några barn med i 3an...

Bara för att det är samma team betyder det ju inte att dom tar lite nya texturer och applicerar över Oblivions värld för att skapa ett Fallout 3.
Det blir nog rätt annorlunda och inte ett nytt Oblivion.

Kommer inte ihåg var men såg ett citat från Bethseda "Jokes doesn't work very well in games" eller nåt liknande. Bara det borde ju skrämma livet ur alla fallout fans

Men precis som du säger, visst vi har inte sett nått av spelet MEN vi har sett andra Bethseda spel. Och vad folk än säger så saknade Oblivion i princip allt som gjorde Fallout 1 och 2 bra, förutom möjligheten att kombinera egna skills för att skapa en egen "klass".


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Kan någon lägga in ett enda bra argument till varför vi inte ska tillåtas spekulera och diskutera kring spelet baserat på vad vi redan vet?

Självklart kan man spekulera - det är inte det som är poängen i mitt argument. Men vissa av er verkar helt dömma ut spelet pågrund av bethsedas tidigare spel. Jag är ganska säker på att alla företag har gjort misstag - vi VET inte hur dom ska lägga upp spelet överhuvudtaget eller om det blir 18+ eller vad som nu händer. Jag har inget emot spekulationer - men hur vore det om ni försökte se lite mer positivt?

Sen den andra killen pallar jag inte äns kommentera


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Jag är ganska säker på att alla företag har gjort misstag

Bethesda å andra sidan erkänner inte ett enda av sina misstag, vad jag förstått. Piranha Bytes däremot var väldigt öppenhjärtliga med vad de tyckte att de gjort fel i Gothic 3, och lovade bättring i framtiden.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Ankh:

Jag är ganska säker på att alla företag har gjort misstag

Bethesda å andra sidan erkänner inte ett enda av sina misstag, vad jag förstått. Piranha Bytes däremot var väldigt öppenhjärtliga med vad de tyckte att de gjort fel i Gothic 3, och lovade bättring i framtiden.

Iofs, den delen kan jag erkänna att jag inte visste


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ifall Fallout 3 inte blir mer än ett Oblivion med skjutvapen i en postapokalypiskt värld ska jag bryta sönder skivorna, tömma tarmen i spelfordralet och skicka det till Pete Hines. Helt allvarligt talat alltså.

Medlem
Skrivet av jingai:

Ifall Fallout 3 inte blir mer än ett Oblivion med skjutvapen i en postapokalypiskt värld ska jag bryta sönder skivorna, tömma tarmen i spelfordralet och skicka det till Pete Hines. Helt allvarligt talat alltså.

Men DET kan jag hålla med om att den INTE får bli

Räkna med min hjälp!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag beställde nyss the Fallout Collection. Jag har bara spelat igenom tvåan... ettan har jag inte ens provat. Så härliga tider stundar.
Tactics kanske jag provar till sist också men förmodligen först efter en månad med ettan eller så.

12
Skriv svar