The Burning Crusade slog försäljningsrekord

Medlem

Mjölk, men inget vanligt 3% eller 0.5%

GULD MJÖLK

holy shit

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

Sånt kan man bara säga i The Sims trådar För övrigt så kom de ju inte helt som en chock precis. Hade förväntat mig lite mer jag faktiskt.

Medlem

Inte så oväntat eftersom att alla villa komma in och vara en av de första till 70. Ingen vill ju komma efter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tycker det krävs skillz i PvP .. Sen ja vissa klasser har fördelar andra inte har men ..

Som sagt så tog det ett tag innen jag kom på hur faen min hunter skulle handskas med rouges .. Irreterande saker som dödae mg lätt som en plätt -.. Mycket handlar mycket om tecknik , Men som sagt det finns jue inget som ger en extra fördel om man e skicklig att aima med muse .. Förutom när taggar fienden lr lägger AOE spells ...

Men fortfarande ligger det lite skillz över hur man byggt upp sin gubbe..

Sen beror det på vilket slags Pvp man pratar om ..
Mest äg är vell att samarbeta till en 100% med typ 2 till kompisar då ena av dem, är prille ,magicer och kanse en warrior, Då brukar man kunna ta ner vad som helst ..

Dock ligger mitt intresse mer åt pve hållet

Men iaf .. Välldigt fina siffror,dock inte så oförventade,, Ser fram emot ett test


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Blizzard måste gotta sig åt alla idioter som köpt och prenumererat på deras expansion vid detta laget.

Medlem

Våga vägra Wow !!

Medlem
Skrivet av benjiman:

Köpte själv TBC efter 1.5års paus från WoWandet. Hade hoppats på massa förbättringar och mer balanserat spelande.

Tog inte lång tid föräns jag märkte att questen är PRECIS likadana som innan, dvs... Döda 10st A och 15st B, eller döda tills du har 20st X att lämna in... osv.

Och till min förvåning är spelet ännu mera obalanserat än innan också i PvP. Ni som spelar vet antagligen vad jag pratar om och jag orkar inte skriva mer än att klasserna i spelet är löjligt obalanserade och förutom det är gear skildnaden ett större problem nu än innan.

Nja, gear-skillnaden är nog faktiskt betydligt bättre iom att alla kan fixa te.x BG-gear numera + att dropraten på bra grön och blå-gear är ökad till en nästan löjlig nivå. Eller så kan man bara fixa bra rep och köpa bra gear på så vis. Så det är det minsta problemet. Men visst är klasserna väldigt obalanserade tyvärr, Warlocks med sina 10k i hälsa, + sin Felguard äger ju vem som helst i stort sett.. Det räcker med att bli träffad av deras dots liksom. Trist att Blizz helt öppet visar att de vill ha vissa klasser överlägsna andra. Hunters och Locks är de mest oblanserade klasserna och tydligt Blizzards favoritklasser som jag antar några av höjdarna där spelar. Får väl hur det blir när man är lvl70 dock.. tror ju knappast de klasserna kommer vara mindre överlägsna då iofs.


signatur
Medlem
Skrivet av Xent:

Samtidigt vill jag inte applodera det. Många liv som förstörs på grund av WoW. Har flera exempel på folk som missat gymnasiet och har helvete till liv just nu.

Och det är också många som kan spela det utan att förstöra sitt liv, det gäller och ha lite självkontroll och prioritera rätt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ja, själv ska jag till brorsan i morgon å kolla in TBC. Kan bli rätt kul, men WoW intresserar mig inte på samma sätt tidigare. Å tur är väl det?! Att ta igen 8 månaders högskolestudier är inte kul... men men... man lär sig.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av benjiman:

Köpte själv TBC efter 1.5års paus från WoWandet. Hade hoppats på massa förbättringar och mer balanserat spelande.

Tog inte lång tid föräns jag märkte att questen är PRECIS likadana som innan, dvs... Döda 10st A och 15st B, eller döda tills du har 20st X att lämna in... osv.

Och till min förvåning är spelet ännu mera obalanserat än innan också i PvP. Ni som spelar vet antagligen vad jag pratar om och jag orkar inte skriva mer än att klasserna i spelet är löjligt obalanserade och förutom det är gear skildnaden ett större problem nu än innan.

Nja, gear-skillnaden är nog faktiskt betydligt bättre iom att alla kan fixa te.x BG-gear numera + att dropraten på bra grön och blå-gear är ökad till en nästan löjlig nivå. Eller så kan man bara fixa bra rep och köpa bra gear på så vis. Så det är det minsta problemet. Men visst är klasserna väldigt obalanserade tyvärr, Warlocks med sina 10k i hälsa, + sin Felguard äger ju vem som helst i stort sett.. Det räcker med att bli träffad av deras dots liksom. Trist att Blizz helt öppet visar att de vill ha vissa klasser överlägsna andra. Hunters och Locks är de mest oblanserade klasserna och tydligt Blizzards favoritklasser som jag antar några av höjdarna där spelar. Får väl hur det blir när man är lvl70 dock.. tror ju knappast de klasserna kommer vara mindre överlägsna då iofs.

Jo det är en helt klart ett bra val av Blizzard att göra någurlunda gear "lätt" att få tag på via quests i TBC eller genom att köpa med honor.

När jag syftade på mera gear-skilldnaden är att när jag spelade sist var det ens ovanligt att folk gjorde MC och ZG/BWL hade precis introducerats till spelet så nästan alla sprang omkring i Dungeon-1 settet och möjligtvis lite gröna vid sidan av.

Det är ganska liten skildnad jämfört med idag där en person med AQ40/Nax knappt behöver lyfta ett finger för att totalt förstöra sitt motstånd (mot samma klass eller balanserade) om motståndet springer omkring i grön/blå random drop.

Jag var otroligt glad när Blizzard släppte GM/HW gearen tillgänglig för alla vid köp med marks/honor. Det gjorde att även en casual spelare kunde få tag på en epic del av settet med 1-2 veckors arbete. Men det blev snabbt historia nu när TBC finns ute och nya lvl70 PvP settet är ett skämt jämfört med vilken instans som helst.

Men huvudsaken är din poäng att klasser är obalanserade från första början. Hade Blizzard fixat det hade jag faktiskt kunnat leva med att vissa har bättre gear än andra.

Blizzard lär ju vara snuskigt rika


signatur
Medlem

Klart att det är obalanserat i pvp just nu, det har ju blivit mycket ändringar. Det kommer dröja tills det blir någon form av balans (det var väl hyfsad trots allt före BC tyckte jag, förutom vissa specs som hade det tragiskt jobbigt - de flesta har fått buffs nu dock) igen så det är väl bara att hålla ut eller sluta om man inte orkar vänta.

Tror dock att det blir svårare att någonsin få en balans i 1v1 men för att dra up en gammal slogan, "de har alltid sagt att de försöker balansera pvp på grunden av fler än 1 på varje sida". Tror inte heller att någon kommer få det lätt mot demonology- eller affliction warlocks i 1v1, shadowpriests, eller en del andra klasser men det finns ju sätt att komma runt dem i grupp-pvp. Vill man enbart köra 1v1 så håller jag med om att WoW inte är det bästa spelet.

Fast balans åsido, imponerande siffror och de har nog en ganska stor hypotetisk kassakista omräknat till pengar.

Medlem

GG Blizzard, gillar själv inte WoW så mycket men dom har iaf lyckats!

Ps: WoW är helt okej, var rätt roligt till lvl40 men det var inte direkt mitt spel, men 8 miljoner personer tycker nog tvärtom ^^.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av benjiman:

Märks kanske att jag har ett stort hat till spel när annat än spelarens skicklighet bestämmer vem som vinner.

Då kanske du inte ska spela RPGs ? Poängen är ju lite att den karaktär du spelar ska avgöra till en viss del hur bra det går, baserat på karaktärens stats / gear / level osv.

Om man vill spela spel som är enbart baserade på skicklighet så spelar man fps eller dylikt

Det är inte kul om det är obalanserat - definitivt inte, men tycker det blir lite fel om man säger att ett RPG ska enbart bero på spelarens skicklighet - det ligger i dess natur att det inte gör det

my 5 cents anyway..

Medlem

Alla som säger att blizzard är super rik glömmer nog att en hel del av dom pengarna går till, löner, server underhåll, vivendi, CD/DVD skivor (trycka över 8 miljoner är inte billigt) ect. Visst dom har nog en stor summa kvar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Samadhi:
Skrivet av benjiman:

Märks kanske att jag har ett stort hat till spel när annat än spelarens skicklighet bestämmer vem som vinner.

Då kanske du inte ska spela RPGs ? Poängen är ju lite att den karaktär du spelar ska avgöra till en viss del hur bra det går, baserat på karaktärens stats / gear / level osv.

Om man vill spela spel som är enbart baserade på skicklighet så spelar man fps eller dylikt

Det är inte kul om det är obalanserat - definitivt inte, men tycker det blir lite fel om man säger att ett RPG ska enbart bero på spelarens skicklighet - det ligger i dess natur att det inte gör det

my 5 cents anyway..

Jo, fast ett RPG ska ju inte vara så oblanserat att vissa klasser är så värdelösa att man ångrar att man startade just den klassen. Som det är nu så är det som att Blizz vill att alla ska rolla en Lock eller Hunter.


signatur
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Alla som säger att blizzard är super rik glömmer nog att en hel del av dom pengarna går till, löner, server underhåll, vivendi, CD/DVD skivor (trycka över 8 miljoner är inte billigt) ect. Visst dom har nog en stor summa kvar.

Jag tror det mesta går till maffian, kvinnor, sprit, knark, fibban etc etc


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Samadhi:
Skrivet av benjiman:

Märks kanske att jag har ett stort hat till spel när annat än spelarens skicklighet bestämmer vem som vinner.

Då kanske du inte ska spela RPGs ? Poängen är ju lite att den karaktär du spelar ska avgöra till en viss del hur bra det går, baserat på karaktärens stats / gear / level osv.

Om man vill spela spel som är enbart baserade på skicklighet så spelar man fps eller dylikt

Det är inte kul om det är obalanserat - definitivt inte, men tycker det blir lite fel om man säger att ett RPG ska enbart bero på spelarens skicklighet - det ligger i dess natur att det inte gör det

my 5 cents anyway..

Jo, fast ett RPG ska ju inte vara så oblanserat att vissa klasser är så värdelösa att man ångrar att man startade just den klassen. Som det är nu så är det som att Blizz vill att alla ska rolla en Lock eller Hunter.

Jo precis det jag syftade på, mindre skildnader i gear/lvl är självklart i alla RPG's. Det jag inte tycker om är när jag blir "2-3 shottad" och striden är över efter 1sekund.

Sedan om Blizzard officiellt sagt att det är ok att spelet är är obalanserat 1vs1 är bara tragiskt.

Inaktiv

Vadå skaffa ett liv?!

Jag är gamer och har hur många som helst!

QUAKERS DONT DIE, THEY RESPAWN!

Medlem

Skaffa ett halv-liv. 2!

Inaktiv

???????

huur menar du nu?

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Alla som säger att blizzard är super rik glömmer nog att en hel del av dom pengarna går till, löner, server underhåll, vivendi, CD/DVD skivor (trycka över 8 miljoner är inte billigt) ect. Visst dom har nog en stor summa kvar.

What The fuck?

Kan du matte?

8000000 Registered players.

Vi säger att WCS , hälften spelar varje månad?

då blir det:

4000000 X 16? (eller $ , spelar fan ingen roll)
= 64000000$ / Månad

64 MILION DOLLAR / MÅNAD

Fattar du?

12 X 64 = 768 Miljoner dollar / ÅR

Och det var bara med 4 million spelare, inte 8. så det kan bli så högt som dubbelt , och varje dag kommer nya spelare.

en sak till: Merchandise ( Yo, WE alllll know the money is in DA MERCHHHAAANZIDEEE) ;D

Sen tjänar dom pengar på varje spel dom säljer också.

Och kanske du inte vet om deras Warcraft franchise som dom har sålt copyright för:

Romaner, Filmer , Art Books , Trading Cards , Musik C.D , Official Strategy Guides , Leksaker , Kläder.

Fyfan, dom är så rika att dom blöder flytande guld.

Nu...

Dom har :

1 - Battle.net att betalla för
2 - Lön till personal
3 - WOW servrar
4 - Blizzard INC' , alltså vanligt skit som varje företag betalar.

DOM är inte rika, dom är SVIN rika.
Och dom är sjukt bra på vad dom gör och den har nya mjölk kartongen som hetter : BURNING CRUSADE. Fy fan, klockrent , kossan som kmo up med den iden är värd guld.

Allt jag säger är, och jag har varit en Blizzard fan från day 1 :

Med alla dom här pengarna , om deras nästa spel blir dåliga, kan dom dra åt helvete.

WoW is not my cup of tea, men respekt iaf.

Medlem

Funtar på att börja spela igen faktiskt... Ser så gudomligt mysigt ut!

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

Sånt kan man bara säga i The Sims trådar För övrigt så kom de ju inte helt som en chock precis. Hade förväntat mig lite mer jag faktiskt.

Jo det var väl det jag syftade på från början... Varför göra en nyhet av något som är förväntat.
Hade inte hopern med WOW spelare köpt Burning Crusade DÅ hade det varit något att skriva om.

Sedan vet jag iofs ett gäng som faktiskt har ett liv och samtidigt spelar WOW men den stora massan skulle må bra av att gå ut ett slag...

12
Skriv svar