Webhallens butik i centrala Stockholm rånad

Medlem

Har aldrig haft problem med webhallen, har köpt spel och prylar därifrån för närmare 20k över flera år, har väl haft tur? Ang rånet; Sånt händer ju hela tiden i princip men är första gången jag hör att en butik som webhallen får en stöt på sig, men det finns väl rätt mycket cash att ta där.

signatur

<3

Medlem
Skrivet av Svirre:

Jahapp, då har antipiratbyråns arbete gett resultat. Folk vågar inte längre piratkopiera utan tar till gamla säkra metoder, utan risk för att bli ditsatt av mediebolagens lobbyister.

Varning, ovanstående text kan innehålla spår av sarkasm och ironi.

Haha, där fick du till det.

Medlem

Jag har inte haft några problem alls med Webhallen, tycker att det är en jäkla bra butik. Tycker att det är synd som f*n att de blev rånade, och jag hoppas att de hittar rånarna.

Medlem
Skrivet av Kontot försvann:

CS-kidsen växer upp...

HAHAHA

"Hör du det din jävel, ge mig cdnyckeln för faan!!!"

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

åh nej mitt favoritgeekställe. världen går under...

signatur

bäst

Inaktiv

... det finns fler "datorbutiker" på Sveavägen än Webhallen - exempelvis Mycom som ligger nästan vägg i vägg med förstnämnda.

Inaktiv
Skrivet av Kontot försvann:

CS-kidsen växer upp...

Snarare Hiphop-kidsen menar du?

signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Hunken:

Nyhetstorka?

Idiot?

signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Tunnelbanan har blivit en riktigt katastrofzon!

signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Tråkit att de har blivit rånade.
favoritbutiken för mig me ju, brukar nästan alltid åka till den när jag ska handla dataprylar..
Jätte bra, kunnig och trevlig personal ju!

MFC
Medlem

asså, vafan är det med folk.. det bästa snuten kan göra är att hålla utkik på blocket nu..

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Trist oavsett vem som blir rånad så klart.

aldrig handlat där men har handlat i sumpan en heldel bra service o ok pris..

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

FFS... Är inget heligt längre??

signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

hoppas dom inte tog mitt daikatana

Inaktiv

Visste inte att WoW: Burning crusade hade släppts ännu...

Inaktiv

Jag tror det var två ur FZ-redaktionen som var ute och rånade för att få upp post-counten på forumet.

Det eller ungar som satsade allt och hela sin skoltid på att bli bäst i Counter-Strike men bara vann varsin t-shirt på ett LAN och nu är i desperat behov efter pengar till mat och hyra.

Medlem

vad snoddes??

signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Namron:

Jag tror det var två ur FZ-redaktionen som var ute och rånade för att få upp post-counten på forumet.

Det eller ungar som satsade allt och hela sin skoltid på att bli bäst i Counter-Strike men bara vann varsin t-shirt på ett LAN och nu är i desperat behov efter pengar till mat och hyra.

Tror inte direkt FZ tjänar mer om de får upp post-counten på forumet.
Jag hoppas i alla fall att de får tag i rånaren om de nu tog något.

Medlem
Skrivet av marise:

hoppas dom inte tog mitt daikatana

Dom snodde allt möjligt, men dom hade tagit med sig dit en pall med daikatana som dom lämnade till Webhallen som plåster på såren

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Vargavinter:

Eller så är det för att Webhallen har så sjukt dålig service att folk lackade ur.

Det skulle vara jävligt lågt.

Men inte lägre än...

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

PaZ
Medlem
Skrivet av KazikluBey:

... det finns fler "datorbutiker" på Sveavägen än Webhallen - exempelvis Mycom som ligger nästan vägg i vägg med förstnämnda.

Men Mycom har kanske inte stängt sin butik för tillfället, som webhallen har? står iaf på www.webhallen.com.

Inaktiv
Skrivet av Svirre:

Jahapp, då har antipiratbyråns arbete gett resultat. Folk vågar inte längre piratkopiera utan tar till gamla säkra metoder, utan risk för att bli ditsatt av mediebolagens lobbyister.

Varning, ovanstående text kan innehålla spår av sarkasm och ironi.

haha stämmer väl....

straffet blir detsamma om dom åker dit för detta...

signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Dom kanske inte var informerade att Burning Crusade är försenat.

"....Männen försvann snabbt efter överfallet. Det är inte känt om de kom över några pengar eller varor."

Inaktiv

Vad är det för vits att råna Webhallen innan öppning?.. Det är ju på kvällen eller på helgen de har galet med cash i kassan!

Kass service är det iaf. Tjackade en laptop och fick konfirmation inför uthämtning men när ja kom dit hade de slarvat bort datorn så jag fick bege mig till Solna, lagerbutiken.. Måttligt roligt, inte ens en ursäkt fick man..

Medlem

Vilka security measures kommer de att införa efter detta chockrån?

signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Norton Security Centre

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Webhallen har otroligt många bra kampanjer. Nog endast där jag skulle kunna tänka mig köpa spel.

Så ni vet är dem försäkrade och CDnyklar som vart snodda låsta över nätet. Om t.ex. ett BurnenCrusater vart snott osv.

Personalen är viktigast, att dem är okej.

PS.
Köpte 2 spel på rea där. Otogi2 och PoP2. Spelen kom 1 dag tidigare än väntat. Plastat och jätte fint. Vissa har bara tur andra inte.

QRT
Medlem

Spärra in särbarnen.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Åke Vader:

Norton Security Centre

Ahaha, dagens

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Åke Vader:

Norton Security Centre

Ahaha, dagens

Faktiskt

Skriv svar