Battlefield 2142

Medlem
Skrivet av zlax:

Nja, vad ska jag säga. Står helt klart fast vid att BF1942 är det bästa spelet som DICE har gjort, och jag ska faktiskt sträcka mig så långt att säga att det är det bästa spelet som rent av någonsin gjorts.

BF2142 faller mig verkligen inte i smaken, kan säkert vara kul att lira public någon gång men det har onekligen inte imponerat alls på mig.

BF1942 > Codename Eagle > BF2 > BF:V > BF2142

amen to that!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Dehär spelet åker aldrig in på min maskin.. ett hetsigt försök av DICE/EA att kräma fram lite pengar innan quakewars når marknaden i mina ögon.. BF2 lär de överge när det gäller patchning osv, precis som de gjorde med BF42 när BF2 kom.. Det är dåligt balanserat. Lyckades i betan slänga ihop en osynlig sniper med automatvapen och C4, wth?..

Känns som att Dice har blivit ena riktigt malliga jävlar bara för att de blev uppköpta av EA eller nått, EA har dragit ner dom i träsket... de lyssnar inte ett skit på communityt och inför en release så lovar de oss så jävla mycket godsaker att Hans och Greta skulle bli avundsjuka i sitt lilla pepparkakshus.
Istället för att banor och annat smått och gott nu kommer i patchar så ska de ha pengar för rubbet.. boosterpack, expansion.. de gör vad som helst för att tjäna några kronor till..

Jämför dom med Tripwire som är spelarnas drömutvecklare, som gratis pumpar ut nytt material till sitt spel och hyllas av fansen.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15345
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14361

Näe, BF2142 kan gå och gräva ner sig, hoppas EA lägger ner Dice som de gjort med alla andra utvecklare de köpt upp, för nu börjar det bli en jävla cirkus..

*grinig gammal bf42-spelare*

Medlem

Precis det känns mer att spela en välgjord mod än ett nytt spel men vem tusan förväntade sig ett bra resultat från EA och dice nu när svinen lät sig köpas upp av ea.. gå å brinn.

Medlem

Tror ej EA lägger ner snarare tar över helt om det inte redan gjort det. Sen mjölka det


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Instämmer. Varför näms det inget om buggarna i recensionen? Sedan är miljöerna i BF2142 tråkiga och trista. För få fordon, nyheter samt ballansen är inget vidare. Feldesignat Titan, dålig support och EA på toppen gör att man skippar det här trotts att man är inbiten BF2 spelare. Ger det en tvåa och fattar inte hur ni kunde ge spelet en 4:a.

En kul grej att innan man skulle rösta så var ställningen 2.142 som jag så klart fotade hehehe...

http://hem.bredband.net/artjac/2142.JPG

Antikvitet
Skrivet av DarthChubby:

FZ har säkert fått en slant av EA att ge det bra betyg

Det var det värsta påhopp jag läst på länge.

FZ har aldrig och kommer aldrig, aldrig någonsin under detta universums levnadstid, att låta sina betyg påverkas av yttre krafter. Jag vore en lögnare om jag påstod att ingen hade försökt, för det finns de PR-byråer som tror att de kan påverka en redaktions bedömning av ett spel - inte minst för att det fungerar så i många andra europeiska länder.

Men i Sverige har vi ett massmedialt klimat som är annorlunda - på gott och ont. Och skulle det komma någon som säger "ni får x kronor om ni ger vårt spel så och så mycket i betyg" så hade vi sannolikt direkt gått ut med den uppgiften till våra läsare.

Vi låter oss aldrig köpas.

Många av er som klagar i den här tråden gör det på buggar. Buggar uppstår inte för alla, glöm inte det, och det har hänt många gånger att vi recenserat spel som vi upplevt som näst intill buggfria, fastän majoriteten upplever mängder av buggar. Även tvärtom har inträffat, att vi har åkt på drösvis med buggar som ingen annan sett, och spelet fått dåligt betyg trots att det kanske var rätt bra.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Bästa BF spelet hittills, minskad arkadkänsla och roligare vehicles samt klasser. 3½ av 5 ...

Bt
Medlem

Att säga bästa bf-spelet hittills är nog det mest korkade man kan göra.

Håller med zlax till 100%. Tyckte sista stycket av recensionen var bra men hade gett betyget 1 av 5 istället för 4 av 5.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Edit: Angående allt klagande om att det är för få banor så finns det en mapeditor till Bf2, och kommer säkerligen komma en till 2142 också.
Det finns inget som hindrar spelarbasen från att lösa detta problem själva. I slutändan brukar oftast de besta spelargjorda banor bli bättre än originalen.

Hrrm, denna recension var för mig lite av en besvikelse. Jag upplever inte riktigt att den nämnt det som jag anser vara nytt och spännande i och med Battlefield 2142.

Något som DICE la ner en del tid på i denna utgåva är ju nämligen att lagspelandet uppmuntrats ytterligare.

När en squad lyckas ha bra teamsplay (genom att skjuta fienden inom en viss radie av ordern) blir de belönade med extrapoäng. Vid spelande med vänner har vi fått upp emot 40 extrapoäng för en match genom vårt lagspelande. (Om dessa 40 poäng delas upp per person, eller om alla faktiskt får 40 poäng var återstår att se...)

Dessutom blir man belönad med tillfälliga unlocks om man har bra teamplay under en match, något som fanns i betan, men inte finns i demot. Dessa unlocks håller i sig sålänge man spelar på servern. Så spelar man riktigt länge kan man låsa upp väldigt mycket utrustning.

Apropå utrustning nämndes aldrig något om beaconen som squadleadern kunde slänga ut, vars förmåga är att låta alla i squaden kunna spawna på den, istället för squadleadern.
Detta gör att squads blir otroligt mycket svårare att besegra vid anfall, då det inte längre spelar så stor roll om squadleadern dör eller inte. Squaden kommer fortfarande att kunna hålla i tills fienden inte klarar trycket.
Under betan visade det sig att just denna feature ändrar lagspelandet i squads dramatiskt.

Personligen anser jag att dessa belöningar, motiverar lagspelandet oerhört mycket mer än tidigare. Tyvärr verkar det som om väldigt många inte har koll på dessa features.

Medlem

hehe många fildelare i farten här eller dömer ni 2142 utifrån ett demo? jävligt lågt att anklaga fz för att ta emot pengar i utbyte för ett bra betyg bara för att det är inne att gnälla på ea/dice, spelat demot som är installerat på en dator som utan problem kan vara fylld med massa virus/spyware/starforce och gör att piratebay versionen inte funkar klockrent. ni som recenserar ett spel utifrån dessa kriterier, än en gång. vilka buggar är det ni snackar om?

om spelet är en mod eller inte borde väl inte väga in på betyget, då betyget enbart handlar om spelupplevelsen. eller?

Medlem

Förväntar mig inte mindre betyg till Quakewars... men recensenten spelar bara public pojkar, det e klart han skulle se det från en annan vinkel om han provade spela det i klanstrider ett par månader...

Medlem

GE er nu för tusan, detta spelet är bara ett billigt försök att modda BF2 så dom inte tappar marknadsandelar till iD när dom släpper ET:QW. Ren och skär smörja, stinker ju mod ända hit.

Medlem

Jag har provat kopian - nu har jag iofs bara spelat singelplayer delen (vilket vi alla vet suger) men jag är faktiskt inte imponerad. Jag hade hoppats på mer. Tänkte lira kopian i LAN innan jag bestämde mig om jag skulle köpa den eller ej, men redan efter 30 minuter (kollade igenom banorna och dylikt) faller min dom. Har man inte spelat bf2 tidigare och gillar scifi kanske detta är något..men tja..det fattas nått. Mechen känns ju patetisk bland annat.

Edit: ja, 30 minuter är kort tid..men jag lirade demot också Jag vill nog trotts att jag sabla ner spelet precis säga att det är ett bra köp om man inte lirat bf2 och gillar scifi som sagt..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Jag har spelat demon ett par gånger nu. Först när den släpptes loggades man ut hela tiden, jag spelade inte det på ett par dagar. Läst att man fixat till server grejen, spelade lite och nu tycker jag att det är helt okey. Betyget 4 var väl kanske lite väl att ta i, 3,5:/
Men vad vet jag, demo banan är kanske en av de sämre:)
Men det var helt okey enligt mig och skulle kunna överväga ett köp:)

Inaktiv

ett lätt köp, å andra sidan, så lirar jag bara bf serien för att ha kul, lirar i clan, men i andra spel, så bf serien är bara ettt tidsfördriv, ett mycket trevlig sådant. bf2142 är hur kul som helst public, ( kalla mig inte publicnoob nu)

Medlem
Skrivet av fazer:

ett lätt köp, å andra sidan, så lirar jag bara bf serien för att ha kul, lirar i clan, men i andra spel, så bf serien är bara ettt tidsfördriv, ett mycket trevlig sådant. bf2142 är hur kul som helst public, ( kalla mig inte publicnoob nu)

Publicnoob!

Inaktiv
Medlem

Frågan är om inte FZ oxå är köpta utav EA numera?


signatur
Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av fazer:

ett lätt köp, å andra sidan, så lirar jag bara bf serien för att ha kul, lirar i clan, men i andra spel, så bf serien är bara ettt tidsfördriv, ett mycket trevlig sådant. bf2142 är hur kul som helst public, ( kalla mig inte publicnoob nu)

Publicnoob!

Haha

Skrivet av fazer:

moget

Hahahaha x10

Jag tycker spelet är helt okej
Får se ifall min BF-polare köper det när det är dags för löning, det är lite den avgörande faktorn för min del (ja, bortsätt från kostnaden dårå).

EDIT: För övrigt tycker jag att det är grymt patetiskt att kalla FZ köpta osv. bara för att deras betyg inte instämmer med ditt egna. Hur gamla är ni egentligen?

Inaktiv

som vanligt tycker jag att bf serien inte har någon närvarokänsla....även detta. avinstallerat och bortkastat efter 10min.

Inaktiv

varför detta höga poäng för ett mod till BF2*
Battlefield 2142 ska minsta ha en 2 inte en 4
detta måste vara ett misstag från FZ ni kan inte på fullt ansvar säga att de ska ha en 4
mycket dålight ja lirade typ i 10 minuter sen orkade inte mera med skiten

väntar på QW

*ja sa mod ser du ut som en mod känns de som ett måste de vara ett mod

Medlem

Nog används väl lite väl hårda ord mot dice och ea. Dom är där för att fylla upp en nisch, och tjäna en hacka på samma gång.
Jag har inte köpt några betal addons till bf2, eftersom jag tyckte det var helt onödigt att ta betalt för en bana eller två. Men nog är det väl lite väl att gå omkring och slänga ur sig rena hat uttryck bara för att ett spel inte blev exakt som man förväntade sig, eller om ett företag vill bygga vidare på samma motor och göra ett nytt spel.
"Maaaaaaamma, jag vill ha DENDÄR lakritsstången!"

Antikvitet
Skrivet av cammo:

Frågan är om inte FZ oxå är köpta utav EA numera?

Nej, FZ ägs av Hjemmet Mortensen AB och EA har inte det minsta inflytande över huvudtaget på oss i vår betygsättning. Jag håller själv inte med Tomas betyg, men jag respekterar till fullo hans omdöme.

Vad ni som gnäller och surar måste komma ihåg är att en recension är en subjektiv bedömning och det enda sättet att ta ställning till om ett spel är bra eller dåligt är att pröva det själv. Om ni avskydde demot så är ju sannolikheten rätt stor att ni kommer ogilla spelet också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av cammo:

Frågan är om inte FZ oxå är köpta utav EA numera?

Men lägg ner och läs tråden innan du spottar ur dig en massa skitsnack.

Bara för att du inte gillar ett spel betyder det inte att en rescensent som gillar det är köpt. Speciellt inte på FZ. Känns som de flesta klagomål på spelet är för att det är "en mod" men det kan ju vara kul för det? Bara för att det är likt BF2 så blir det ju inte automatiskt tråkigt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Shock:

FZ har aldrig och kommer aldrig, aldrig någonsin under detta universums levnadstid, att låta sina betyg påverkas av yttre krafter.
...
Vi låter oss aldrig köpas.

Med risk för att vara elak, men det luktar lite bull shit att säga det samtidigt som man har en "Creative presenterar: Bra ljud"-bild och skriver:

Skrivet av Tomas Andersson:

Med ett Soundblaster X-Fi-ljudkort i maskinen och ett par bra hörlurar är upplevelsen smått fantastisk, med tungt vapenknatter, skrämmande rikoschetter och läckra positionsljud. Världsklass!

Hur som helst, BF2142 stinker BF2-mod lång väg och Titan mode påminner om UT2004s Onslaught. Säkert kul att spela, men jag betalar inte över 400 spänn för så lite nytt.

Btw, kul sammanträffande att man är med i en tävling om ett "Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional" från Creative om man förhandsbokar spelet...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Shock:

Vad ni som gnäller och surar måste komma ihåg är att en recension är en subjektiv bedömning och det enda sättet att ta ställning till om ett spel är bra eller dåligt är att pröva det själv. Om ni avskydde demot så är ju sannolikheten rätt stor att ni kommer ogilla spelet också.

Agreed. Men jag skulle däremot gärna vilja se en recension från någon som är insatt i BF-serien och som kan se bortom det nya upplägget med Titaner och vandrande kossor. Nån som faktiskt kan ställa lite extra krav på utvecklarna så att det inte ser ut som ett desperat försök att kräma lite pengar ur ett halvtråkigt koncept och alla mod-asociationer till BF2. Nåväl...

Medlem

Conthox så FZ får inte ha tävlingar med pris längre då? Och om han nu tycker att ljudet är riktigt bra om man har ett X-FI kort så måste man ju få skriva det då det definitivt har med spelet att göra. Och så vitt jag vet finns bara X-Fi från creative så vad ska dem göra? Bara inte nämna det för att någon som inte gillar spelet skall anklaga en för att vara köpt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag säger så här:

-banan i demot är inte den bästa, Verdun i Betan va mycket bättre,
-dom skulle ha tillåtit den lägsta tiern av unlock i Demot, dels för explosives och att återupliva anndra, striderna varar itne lika länge som i Betan.
-tillåtit några ranks så att det man kunde låsa upp lågsta tiern (se ovan)

Med dessa ändringarna så skulle Demot vara mycket bättre...

Eftersom jag också spela på Betan så vet jag ungefär hur spelet kommer se ut vid release när det kommer till unlock och hur det spelas, jag kan ärligt säga att Demot är en blek version av fullversionen och gör inte den rättvis.

Som beskrevs ovan under betan så finns den en "becon" som man kan spawna ifrån, jag va då squadleadern och satte ut den en bit från en silo och hela squaden spawna på den.
hadde även satt upp attack order på den silon så varje kill gav bonus poäng, vilket resultera i grymt höga poäng och många extra temporära unlocks, det va mycket roligare då än i demot.

Kan tillägga att dom temporära unlocken (i Betan iaf) bara går att låsa upp en tier ovanför den man har låst upp, så om du har spelat en hel dag på servern och inte låst upp några vapen så kan man bara få den lägsta tiern som Field uppgrades.

med erfarenhet från både Demot och Betan så är spelet helt klart värt en 4:a, däremot inte en 5:a.

Medlem

Lägg av med detta skitsnack om fz att de har fått betalt för betyget. Kan ni fan inte acceptera att vissa tycker det är bra.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

brus o knaster brukar vara creatives drivrutiner bara kolla in deras forum tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar