Omfattande razzia mot fildelare i dag
Nu var det väl inte det det handlade om? Vad eller möjligtvis hur mycket som de här killarna piratkopierat är irrelevant. Att de, som du säger, driver världens största torrent-tracker - är inte det.
Trackern är en tjänst de tillhandahöll - ett medium för att enkelt sprida material - att folk sen använder den för att sprida skyddat material kan man ju tycka vad man vill om...
Bra koll?
Min poäng var, att om man är petnoga med det enda uppenbara syftet att med personangrepp förolämpa någon oliktänkande (i detta fallet med den nedverderande meningen "bra koll"), så får man ta och kolla sina egna fakta först.
Hur mycket borde en låt kosta? 3-5kr tycker jag som artist.
Ett spel?
En film borde vara billig 25-50kr? De har ju oftast tjänat in filmen på bioförsäljningen.
Skippa DVD-formatet! bättre att man får ladda ner filmen istället. Det kommer ju nya teknologier hela tiden.
En film ser man oftast bara en gång jämfört med en låt som man kanske lyssnar på i 80 år. (drog till med nåt )
Jag förstår verkligen inte hur någon kan vilja stödja piratpartiet.
PP verkar inte alls ha någon slags integritet.
Det folk måste inse är att hur mycket man än försöker så är det olagligt att dela ut / tanka hem skyddad material.
Det är ju det som piratpartiet vill ändra på! Så att det inte är olagligt.
Hur mycket borde en låt kosta? 3-5kr tycker jag som artist.
Ett spel?
En film borde vara billig 25-50kr? De har ju oftast tjänat in filmen på bioförsäljningen.
Skippa DVD-formatet! bättre att man får ladda ner filmen istället. Det kommer ju nya teknologier hela tiden.
En film ser man oftast bara en gång jämfört med en låt som man kanske lyssnar på i 80 år. (drog till med nåt )
Alltså Cred till dig som artist som börjar fatta det hela jag skulle lätt betala 5 kr för en låt om jag vetat att artisten fick allt (eller jag i alla fall 90%) men så länge det är tvärt om så skulle det inte bli en krona.
Ett tipps till dig som artist börja jobba på något sådant här jag låvar ni kommer att bli förvånade över hur bra det kan gå.
Ja hela metoden är ytterst verkningslös, de rör bara upp mer känslor och får mer folk emot sig. Detta skadar antipiratbyrans parterners mer än det skadar pirater...
Vete f-n ..jag som företagare skulle f-,n se till så att mina servrar inte står på ett hotell som hostar Fildelnings demoner..
Så om man ser på det så ..så skadar det ju faktiskt piraterna mer.
Kan inte musiker själva ordna någon tjänst där man kan ladda ner deras låtar för 1 spänn styck tex? Som går rakt ner i deras ficka och skivbolaget får inte någon del av kakan alls?
Oj vad musik det skulle säljas, och oj vad mycket nya intressanta artister det skulle komma....
...Bs.!
Fortfarande för dyrt va för vissa? ..finns ju fullt med stjärnskott nere på plattan som roar med guran i högsta hugg.. dom kan du ju faktiskt sponsra med mindre.. ett riktigt klipp!!.
"Oj va mycket Nya intressanta artister ??" ..fattar ingenting.. du kan väl googla runt i amatör jungeln redan nu och det är gratis ..
Sedan folk som säger att musiken kommer "dö" pga kopieringen, det är ju helt befängt.
Musik kommer aldrig att dö, det är en konstform som inte är beroende av pengar för sin överlevnad.....
Mm ..kostar inte mycket att joddla i dushen ..det har du rätt i.
Skivindustrin är en gammal dinosaurie som ligger på dödsbädden och är rädd, och kämpar med tänder och klor, utan att ha någon som helst möjlighet att påverka tekniken.
Agree, men dom försöker ju .. nu förtiden köper jag mycket direkt på nätet ..kan lyssna ladda ner vad man vill och kostar enligt mig inte mycket alls. 9.90/st ...men det är för dyrt för dina värderingar om vad musik skall kosta och därmed förkastat ..eller vänta det var ju bara vad du tyckte ja ..ja just D.
8)
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Piratebay: SITE DOWN - WILL BE UP AND FULLY FUNCTIONAL WITHIN A DAY OR TWO
Wtf!?!
Inte direkt oväntat heh
Undra vad som är farligast i dagens läge?
Dela musik och filmer eller knark och droger?
L0l de e ju som o säga OMG två snutar
tog ett fyllo på gatan fan do att dem ska
lägga alla sina resurser på sånt istelle
för o göra ditt och datt.
Inte ens en möjlighet att det klingar i hjärnan
att polisen gör en helvetes massa saker
på en gång och inte en åt gången?
Dessutom äre väl ingen som är så förbannat
dum att man jämför mord med fildelning
löjligaste barsligaste trådsvararna någonsin
här ibland.
Bra.
Mindre artister dör av Fildelning.
Sämre artister dör,såsom Madonna,Gwen Stefani etc.
Mindre artister får en chans att bli mer kända och ev. sälja fler skivor. Om det suger,inget köp och vice versa.Det som delas är ju dessutom komprimerat med sämre ljudkvalitet.
Piratebay: SITE DOWN - WILL BE UP AND FULLY FUNCTIONAL WITHIN A DAY OR TWO
Wtf!?!
Inte direkt oväntat heh
Undra vad som är farligast i dagens läge?
Dela musik och filmer eller knark och droger?
L0l de e ju som o säga OMG två snutar
tog ett fyllo på gatan fan do att dem ska
lägga alla sina resurser på sånt istelle
för o göra ditt och datt.
Inte ens en möjlighet att det klingar i hjärnan
att polisen gör en helvetes massa saker
på en gång och inte en åt gången?
Dessutom äre väl ingen som är så förbannat
dum att man jämför mord med fildelning
löjligaste barsligaste trådsvararna någonsin
här ibland.
Nu var det ju inte 2 utan 50 snutar för att ta fast 3 (harmlösa) killar och kånka servrar + transport, fattar du vad det kostar?
Som skattebetalare har man all rätt att tycka till om vad polisen ska lägga resurserna på. Skärpning.
yolo
Nu var det ju inte 2 utan 50 snutar för att ta fast 3 (harmlösa) killar och kånka servrar + transport, fattar du vad det kostar?
Som skattebetalare har man all rätt att tycka till om vad polisen ska lägga resurserna på. Skärpning.
"Ett 50-tal poliser genomförde i går husrannsakan på ett tiotal platser i landet . Tre personerna i tjugoårsåldern är misstänkta för brott mot upphovsrätten och togs i går in för förhör. Brotten ska ha skett genom fildelarsajten The Pirate Bay. ".
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
50 poliser på ett tiotal platser för 3 harmlösa killar
Är det bara jag som tycker att det är grymt konstigt att dessa tre harmlösa killar på något konstigt sett befann sig på ett tiotal olika platser?
...Eller är det kanske något i polisens aktion som vi förbiser?
Vilka är ni att skälla på resursslöseri, då det är ganska uppenbart att ni inte vet hur razzian gick till?
Ja stoppa fildelningen, då kan inte artister som Darin och andra sopor skylla på det för deras skivor säljer så dåligt.
Haha! Bästa inlägget i den här tråden! Din kommentar rättfärdigar ju nästan all kritik mot fildelare!
Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)
50 poliser på ett tiotal platser för 3 harmlösa killar
Är det bara jag som tycker att det är grymt konstigt att dessa tre harmlösa killar på något konstigt sett befann sig på ett tiotal olika platser?
...Eller är det kanske något i polisens aktion som vi förbiser?
Vilka är ni att skälla på resursslöseri, då det är ganska uppenbart att ni inte vet hur razzian gick till?
Då kan ju du som är så kunnig upplysa oss kanske?
yolo
Agre, men dom försöker ju .. nu förtiden köper jag mycket direkt på nätet ..kan lyssna ladda ner vad man vill och kostar enligt mig inte mycket alls. 9.90/st ...men det är för dyrt för dina värderingar om vad musik skall kosta och därmed förkastat ..eller vänta det var ju bara vad du tyckte ja ..ja just D.
8)
Va är dom försöker att göra mera än att förolämpa
sin framtida kunder?
med drm skadat skit som man inte äns äger utan så vitt ja har fattat de köper man musik i från itunes m,m så köper man inte en musik filen utan en musik licens
sedan när är kvalitet och proffsiga saker lika med
mycket pengar ta bara RED ORCHESTRA: OSTFRONT 41-45 mycket bra spel för en billig pening
Då kan ju du som är så kunnig upplysa oss kanske?
Nej, det kan jag inte. Därför sitter jag inte heller och spyr missnöjesord över antalet tjänstemän som användes i insatsen.
Jag tvivlar dock på att de använde mer folk än de brukligt för att göra husransakan på ett flertal olika platser, hålla koll på var tre personer befinner sig och sedan plocka in dessa för förhör.
Det gamla uttrycket : "every action has an equal and opposite reaction" poppar upp i min skalle. Det enda och då menar jag det enda denna aktion bidrog till är :
1. Mer säkerhet och anonymitet med P2P klienter.
2. Film/Musik bolagen får ännu sämre publicitet (om det nu är möjligt)
3. Folk tappar mer förtroende på det svenska rättsamhället som redan är på en botten nivå.
Oj oj oj du är inne på mycket hal is. I din värld skulle inte jag villja leva !!!!!!
Där man kan motivera något sånt men att "Tror du på allvar på att man inte piratkopierar själv om man driver världens största torrent-tracker och öppet förespråkar att uppehovsrätten bör slopas?"
Anser du att de som vill att dråger eller vad som helst skall bli lagligt bör dömmas för det.
Du anar inte vad du är ute på djupt vatten!!!!
Vilken tur att jag kan simma då ^^
Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer
Fildelningsdebatt i all ära, men det här fick iallafall mig att reagera.