Omfattande razzia mot fildelare i dag

Medlem
Skrivet av Minai:
Skrivet av dofilusåkaffe:

jag säger som så att nu har ta mej tusan dunken svämmat över och sista droppen spillts! Blir det inte ett byte nu i maktens korridorer så stormar jag regeringshuset ensam om jag så måste :evil::O

Du är inte ensam!

Skulle inte detta handla om polisens razzia?

Menar ni att de andra politiska partierna inte bryr sig alls om fildelning, eller?

Skrivet av Spectryym:

----------------ThePirateBay Protest!---------------

JAG UPPMANAR ER ALLA ATT SKICKA IN VARS EN ANMÄLAN SÅ VI IALLAFALL KAN PÅVERKA DET HELA!

"[http://www.valkommentillsverige.se/index.php?go=jo]"

"[http://www.programbar.se/namninsamling/index.php?sida=2&nid=1...]"

SKRIV GÄRNA OCKSÅ ERT NAMN PÅ DENNA LISTA IFALL NI ÄR EMOT DESSA SÄTT SOM ANVÄNDS!

Tack för länkarna jag fann dem båda vara värda mycket

alltså va-fan .. en massa pubisar med självskrivna rättigheter att få stjäla utan att åka dit.. aj aj

F-n blir det inga sådana här aktioner när vi skall hjälpa stockholms hemlösa eller protestera mot mentalvårdern som dräper barn varje månad nu... vidrigt !!

..nää men när någon tafsar på din favort d/l sajt så blir det revolution ..patetiskt!

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Välkommen till dagens IT-samhälle!

Medlem

olika frågor finns.
MEN eftersom att det är miljoners miljoner som tankar och gör nått som idag är olagligt, men bara blir vanligare och vanligare, vad de än gör så slutar inte folk.
är det inte dax att hitta på nått annat nytt system.
det de gör idag är bara att dunka huvet i ett stort berg.
bättre att hitta på nått, medans de har pengar kvar?

signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Stod faktiskt och tänkte hela dagen på nya distrubitionssystem. Men om jag ska vara ärlig tror jag det behövs en rejäl jordbävning i det rådande systemet för att något sådant som jag tänkte mig ska bli möjligt. Fast den kanske är på väg

Inaktiv

Välkommen till dagens IT-samhälle!

Medlem

inget trevligt samhälle för arbetare... utnyttjare däremot...

till er som säger att ni piratkopierar för att vissa företag inom dom olika industrierna tjänar för mycket:
vart går gränsen? när tjänar dom tillräckligt mycket och förtjänar inte längre pengar för sina tjänster och/eller produkter?

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Skrivet av omega|werzion:

till er som säger att ni piratkopierar för att vissa företag inom dom olika industrierna tjänar för mycket:
vart går gränsen? när tjänar dom tillräckligt mycket och förtjänar inte längre pengar för sina tjänster och/eller produkter?

Bra fråga ..har ju kommit några förslag här att musik skall kosta 1:-/st per låpt och en film skall kosta max: 25-45:-/st. Tydligen skulle det gynna alla i det lååååånga loppet. Vet inte vad dom baserar pengarna på , ..kanske deras egna privat ekonomier? ..e ju iof coolt att beräkna Marknads värden på den egna person ekonomin för gemene man!!

OBS! du måste självklart kunna ladda ner allt och titta eller lyssna igenom innan du "sponsrar" artisten/utvecklaren.

PS. Om det är en artist eller utvecklare som du bedömmer har alldeles för mycket pengar eller bara ogillar, så kan du på egna värdering självklart välja att inte betala.

8)

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

mmm, riktigt härligt (läs irriterande) att folk uttrycker sig utrifrån sin egna, privata, ekonomiska förutsättningar och tankar och _tro_ om läget.

"jag värderar inte en låt mer än 2 kr/st"
jaha? men om någon annan värderar samma låt till 9 kr, så säljs den för 9 kr.
det handlar inte om vad en enskild privatperson värderar nånting till, utan vad marknaden genomsnittligt värderar den till (plus några procent oftast, för maximal försäljning/vinst).

men piratkopiera med gott samvete med era fantasipriser i åtanke...

(är inte piratkopiering jag irriterar mig på mest, utan dagens människors tankar och åsikter om värderingar osv. helt plötsligt, p.g.a att det finns att få tag på olagligt/gratis utan större risk att åka dit, så är dessa produkter inte längre värda nånting - och speciellt åsikter och tankar som "jag ska få alla spela dagen efter release och spela igenom dom"
och vid kommentarer som "bara för att testa spelet" så hänvisar jag till demos, sen även recensioner, trailers, screenshots osv.)

signatur

Medlem

Ja, ta ALLTID upp extremfall, dra förutfattade meningar om vad andra tycker och tänker (t.ex. där du anklagar mig för att sitta och piratkopiera hela dagarna), gör det....

Vad menar du med "Så säg tack, idot" (Idiot? Eller?)

Sioux, vad tycker du då om att piratkopieringen som förekommer på fängelser (jag vet i.a.f. ett fängelse sin bjudit på mjukvara och musik)? Hur förklarar du detta?

edit: 1-2 kr för en låt är ett rån! Löjligt. Det är inte ett rimligt pris.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Vad menar du med "Så säg tack, idot" (Idiot? Eller?)

Sioux, vad tycker du då om att piratkopieringen som förekommer på fängelser (jag vet i.a.f. ett fängelse sin bjudit på mjukvara och musik)? Hur förklarar du detta?

edit: 1-2 kr för en låt är ett rån! Löjligt. Det är inte ett rimligt pris.

Tog dig som ett exempel på teorin på att" ladda -hem -bedöma-köpa-kanske"..

Idiot = indianen som betalar för sig och på så sätt ser till att det finns betalande konsumenter någonstans. ..Annars vad är det för vits att producera.

Fängelser, ..bra fråga;
- en annan topic kanske om allt som har med Svensk fängelsevård att göra ? :>

signatur

Medlem

(indianen) Men då utgår du ifrån att alla som laddar ner inte betalar.
Visst, hade det varit så skulle det inte finnas någon mening med att producera, men nu är det inte på det viset.

Vad är det egentligen för skillnad mellan att gå till affären och lyssnar på en skiva eller att välja att lyssna på den i hemmet om man har möjlighet till det?
Fördelen som jag ser det är att man slipper fast forwarda sig genom hela albumet bara för att andra i kön bakom en också vill lyssna på sina skivor. I hemmet kan man i lugnt och ro lyssna igenom materialet och se om det verkligen är värt pengarna.

Medlem

för att individen är lat och snål. (varför gå utanför hemmet och betala när det är lättare att bara behålla piratkopian?)

p.g.a. att det finns olagliga gratisversion att tillgå utan risk att åka fast så ökar individens krav på vad som ska vara tillräckligt bra för att köpas, saker och ting måste inte längre bara vara bra för att köpas, utan exceptionellt bra, i stil med årets spel/film/album och ofta behålls piratkopian och inget köp görs iallafall (vid undantag när cd-key krävs)

piratkopiering är total frihet under minimalt ansvar - du kan plocka hur mycket som helst till ingen kostnad - och när det inte finns någon annan som kontrollerar om piratkopian slängs och/eller laglig version köps så myglar gemene individen.

och nu helt plötsligt ska priset för en produkt vara upp till varje enskild person - och det är inte konstigt att någon pirat knappt har det i tankarna att köpa någon om musik värderas så lågt som till 2 kr/st...

men visst kan piratkopering vara bra i tankesättet som "testa först, och köp sedan om det är bra"
men som sagt, kraven är då helt plötsligt att spelet måste vara årets spel, filmer året film osv.
och det märks bland kompisar osv. att det är himla mycket material som är himla bra, t.o.m värt att spelas igenom, film ses fler gånger osv. men av någon anledning ändå inte värt pengarna.
"jo, det spelet var himla bra, slutet var riktigt schysst, men det var inte värt 350-500 kr"
(finns ju bra och sämre ställen att köpa produkten ifrån också) (play.com is the shit)

p.s ostmjuk hamster, på iTunes Music Store kan du provlyssna låtarna innan du köper dom (låtar för 9 kr/st, hela album för ofta för 90 kr, ibland lite mer)

*edit*

det är inte teknologin som är "farlig" utan människan och dess tankesätt - kan man få tag på något gratis och det utan risk gör majoriteten av individerna det.

är ju bara att kolla här och diverse andra forum hur människor blir förbannade när deras tillgång till gratis material stängs ner - det ses som en rättighet att få allt gratis, och en kränkning att nu tvingas spana på annat håll för att få tag på olagligt material

signatur

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

alltså va-fan .. en massa pubisar med självskrivna rättigheter att få stjäla utan att åka dit.. aj aj

F-n blir det inga sådana här aktioner när vi skall hjälpa stockholms hemlösa eller protestera mot mentalvårdern som dräper barn varje månad nu... vidrigt !!

..nää men när någon tafsar på din favort d/l sajt så blir det revolution ..patetiskt!

Man kan vrida på det också och fråga farbror göran varför han inte har hjälpt bla alla hemlösa som bara växer i varenda större samhälle och by! Hjälp folket istället för att sätta dit oss för det ena eller andra. Är det inte för gammalt hederligt hembränneri så är det fildelning. Jo det skulle skett en revolution för länge sedan i sverige t.ex. efter Karl "Kalle dussin" XII:s död, men vi svenskar är blyga och ovana att säga ifrån därför blir det heller ingen revolution. Och blir det sedan det gör vi ändå om samma misstag igen :suck:!:(

signatur
Skrivet av omega|werzion:

lol dom tjänar för mycket när jag tjänar för lite helt enkelt!

signatur
Medlem

omega. Du får jobba på dina kompisar då som verkar vara lite för bekväma av sig

Skall testa itunes. Har svängt förbi där en gång men tyckte att det var lite omständligt med programgrejs och hela köret. Skulle hellre föredra en vanlig hemsida med kundvagn. Nåja jag får väl kanske accpetera att man måste installera programmet. Vet du om de säljer progressive trance/goatrance o liknande? (passar på att fråga).

2kr... näää kan fortfarande inte fatta att folk kan få för sig att ens nämna detta skambud.

Medlem

för en hemsida med lagliga downloads tipsar jag om www.cdon.com - har dock aldrig testat dem själv.

signatur

Medlem

har för mig att jag försökt att handla där (cdon) men nekats eftersom csn så hjärtligt skickat papper till kronofogden om att jag inte betalt in min skuld i tid. Känns underbart att vara prickad. Mitt mål i livet är uppnått!

har för mig att jag försökt att handla där (cdon) men nekats eftersom csn så hjärtligt skickat papper till kronofogden om att jag inte betalt in min skuld i tid. Känns underbart att vara prickad. Mitt mål i livet är uppnått!

Well Hamster lite credz absolut till dom som tar ner ett helt spel och spelar igenom en vecka och sedan köper.. absolut.
Men från hjärtat ..hur många gör det?.

CSN ett !#¤"#¤!"# jag vet ..been there done that.
Livet består utav trial & error, men det rättfärdigar fortfarande inte kriminella handlingar.

..ja jag vet ..lät bra..

signatur

Precis det roliga är ju att när det kommer fram ibland att det är deras fel är man ändå prickad. Jag tuggade upp min felaktiga skuld med lite ketchup och senap!8)

signatur

Well Hamster lite credz absolut till dom som tar ner ett helt spel och spelar igenom en vecka och sedan köper.. absolut.

Livet består utav trial & error, men det rättfärdigar fortfarande inte kriminella handlingar.

..ja jag vet ..lät bra..

Jag testade nya Hitman långt innan demot kom ut och köpte det ändå sen fast jag hade klarat det. Men så är ju också Hitman devsen några som är värda att stötta!

signatur

..ja jag vet ..lät bra..

Jag testade nya Hitman långt innan demot kom ut och köpte det ändå sen fast jag hade klarat det. Men så är ju också Hitman devsen några som är värda att stötta!

Ok ..bra här är en som klarar sig bra utan att kopiera och konsumera copyright spel gratis egentligen. ...du hade fått vänta någon månad mer ..men whatahell..

signatur

Precis man behöver inte bränna för att spela nedladdade spel men poängen är ju den att är spelet bra så köper jag spelet. Jag visste iofs redan att jag skulle köpa det innan jag laddade ner det.

signatur
Medlem

Då var PB uppe igen=P

W2k
Medlem

Den där piratsidan gick just online igen. Så var det med den razzian.

signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

haha jag var före

hehe "you cant keep the good guys down":P

signatur
Medlem

Tjosan i....

Skulle nån som riktigt brinner för det här med att tillåta fildelning kunna berätta lite kort om varför det ska vara så. Jag vill inte starta krig (eller ja det har ju redan startat) utan jag har bara inte riktigt förstått mig på den sidan och vill gärna veta.

Alltså, det handlar inte om att det är rätt eller fel, jag är bara intresserad av att höra riktigt starka argument från båda sidor och jämföra lite.

Haett bra, nu ska jag äta.

signatur
Skrivet av shakazed:

Tjosan i....

Skulle nån som riktigt brinner för det här med att tillåta fildelning kunna berätta lite kort om varför det ska vara så. Jag vill inte starta krig (eller ja det har ju redan startat) utan jag har bara inte riktigt förstått mig på den sidan och vill gärna veta.

Alltså, det handlar inte om att det är rätt eller fel, jag är bara intresserad av att höra riktigt starka argument från båda sidor och jämföra lite.

Haett bra, nu ska jag äta.

Well det finns ju 2st aktuella trådar just nu med det ?

Hmm jobbar du kvar på Massive fortfarande?
Om du gör det så kanske du kan inflika varför det inte känns så kule för er att ni kommer ge bort 50% utav alla "World in conflict" for free..via Pirate Bay.
8)

signatur

Medlem

Jag har aldrig jobbat på Massive Jag var på arb. intervju men fick inte jobbet.

Jo det finns två trådar men det är ju 20 sidor med helt olika meningar, tänkte bara kolla om någon person som är insatt i piratpolitiken kunde förklara vad det är man vill få igenom och varför. Jag lämnar frågan öppen om någon skulle vilja vara snäll och skriva ett par rader. Ni kan PM:a om ni vill.

Mvh/shaka

signatur
Skriv svar